Mihin ryhmään?

Mä olen ollut kerran aa-ryhmässä. Se ei tuntunut “mun jutulta”. Mutta voisin kyllä oikeastaan kokeilla vielä uudestaan. Eihän sitä tiedä vaikka se tuntuisi erilaiselta…

Täällä on joissakin kommenteissa jonkin verran mainittu siitä, että eri ryhmissä on vähän erilaisia fiiliksiä ja käytäntöjä. Mihin ryhmään vierailua suosittelisitte? Tai ette suosittelisi? (siis pääkaupunkiseudun ja uudenmaan ryhmistä, auto kulkee :slight_smile:

Hakamäki-ryhmä Espoon Olarissa sunnuntaisin. On aika iso ryhmä, joten siihen mahtuu monenlaisia ja monen ikäisiä ihmisiä ja kumpaakin sukupuolta. Palaverien rakenne sopivan tiukka ryhmän isosta koosta johtuen; kiertävä puheenvuoro 3 min./puhuja, jota ennen 10 min. alustuspuheenvuoro.
Pitkäpiimäisiä ryyppymuistelu-jorinoita ei tarvitse tässä ryhmässä yleensä kuunnella.

Omasta viime käynnistäni on tosin vierähtänyt jokunenkin vuosi, joten nämä tietoni eivät ole ihan just päivitettyjä. :slight_smile:

Jos “uskaltaa”, kannattaa tsekata myös NA. Esimerkiksi Bulevardilla kokoontuu paljon kehuttu ryhmä.

Ja jos muutin ryhmät kiinnostaa kuin 12 askeleen, niin voipi käydä vaikka A-klinikoiden keskusteluryhmissä. Ne on ammattilaisen (klinikan työntekijän) vetämiä ryhmiä, ja keskustelu on vuorovaikutuksellisempaa.
Näitä ryhmiä on yleesä aamupäivisin Helsingin ja Espoon A-klinikoilla. : )
[size=85] (jotka Stadissa tosin nykysin on nimeltään “Päihde- ja psykiatriapoliklinikoita plaaplaa”)[/size]

Jos haluaa vetää tiukkaa AA-settiä, eli 3palaveria päivässä…Tikkurilan AA-talo silloin… :mrgreen: :mrgreen:

Kiitos vinkeistä.

Vaikea sanoa Sinun puolesta kun en tunne tarkemmin ikääsi,taustaasi,juomahistoriaa yms.

Vinkkinä antaisin että katso alla olevan linkin takaa löytyvästä ryhmäluettelosta vaan ryhmiä ja mene niihin ennakkoluulottomasti, avoimin mielin. Käy vaikka kymmenessä eri ryhmässä, eri puolilla kaupunkia ja vertaile kokemuksiasi. Eräänlainen parannettu versio kapakkakierroksesta :smiley:

Mukavaa olisi jos kertoisit kokemuksisasi tourneen jälkeen ! :smiley: Mutta muista kunnioittaa AA:n henkistä perusperiaatetta eli nimettömyyttä joten älä paljasta keitä näit ja kuulit ryhmissä.

P.S Kesäaikaan on hiljaiseloa mutta ymmärtääkseni nettiryhmäluettelo on aika hyvin ajan tasalla.

aa.fi/groupsearch.php