mies sanoi humalassa lapsesta

No, en tiedä miten tämän aloittaisin, on jotenkin niin tyhjä ja uskomaton olo itsellä…

Minulla siis mies jossa on kaksi eri persoonaa - toinen joka selvänä ok - ja toinen joka humalassa kuin joku eri persoona… Tämän kanssa eletty jo vuosia, minä yrittäen sopeutua.

Mut nyt mies heitti sellaisen lauseen,joka kovin pahasti särähti korvaani :open_mouth:

Tilanne: olimme reissusta palanneet kotiin ja teini-ikäinen tytär kiukutteli ( väsyneenä ), sanoin tytölle että menehän suihkuun niin pääset nukkumaan.
Mies ärähti: tuollainen ei hypi silmille jolla ei vielä pillunkarvat kasva !!!

Olin ihan ??? Miehessä on ennenkin ilmennyt jotain “vihaa” naisia kohtaan ( minua kohtaan, kuin ei arvostaisi naisia ollenkaan, on mm. haukkunut minua femakoksi, vaikka en sellainen ole ) mutta tuo meni yli hilseen, siis omasta lapsesta sanoa, joo humalassa kuin ankka, se ei ole puolustus, silti ???

Lapsi ei onneksi kuullut tätä. Olen nyt ihan ulalla, mitä sanoa, mies on todella huono puhumaan tai sitten vaan sanoo, että olin humalassa, en tarkoittanut, mutta itsestä tuntuu että tuo tuli niin syvältä ???

Kirjoituksesi nostaa mulle vihan pintaan.
Ehkä voisin kuvitella että mun edesmenyt isäni on sanonut mulle jotain tollasta, se oli kyllä selvinpäin. Jos joku sanois mun lapsesta, voisin käydä päälle.
Kun mä olin tyttäreni saanut, sanoin lapsen isälle et jos ikinä sanot tai kosket tätä lasta ni minä tapan sut,
Kaikki on mennyt lapsen isän kans ok ja alkkiseksän kanssa tämän suhteen myös.
En tiedä, mitä sun pitäs tehdä. Mä vetäisin varmasti turpaan. Mulle tulee just sellaisia alustavia muistoja tollasesta. Hyi.

siis tuossa lausahduksessa on osa sitä, ettei osaa käsitellä lapsen kasvua. Ja osa puhdasta naisvihaa. Osa itseinhoa.

Lisäksi se on helppo jälkikäteen selitetellä ‘se nyt oli vitsi, tai sanonta’. Mutta äitinäpä minäkin olen selitellyt näitä ‘vitsejä’.

Pidä tyttösen puolta. Naisen osa tässä maailmassa on yhtä arvokas kuin miehenkin. Ja juopon sanat, niiden ei pitäisi painaa mitään, mutta satuttaa ne silti.

:imp: Olipahan lausahdus. :unamused:

Meillä mies haukkuu lapsia ihan selvinpäinkin tätä nykyä. Lapset ei osaa tehdä mitään oikein, eikä ne suostu tekemään mitään kotitöitä. Miksiköhän? Jos jotain suostuu tekemään, niin palkaksi saa vaan moitteita, että olisi pitänyt tehdä tuo ja tuo paremmin, etteihän tuollaisesta ole mihinkään. :unamused: :unamused:

Jos lapset pitää miehen mielestä liikaa ääntä, niin niitähän voi haukkua vaikka perk*n valopäiksi tai helin kakaroiksi. Ei siis mitään käsitystä, että omat lapsetkin ovat ihmisiä, että heitä pitäisi kohdella kuten muitakin. Tuskinpa muille ihmisille tuollaisia passaisi mennä sanomaan. :unamused: :unamused: Jokusen kerran pitänyt muistuttaa hyvistä tavoista muitakin kuin vain lapsia. :laughing: :laughing:

Pitäkää hyvät ystävät lastenne puolia, jopa toista vanhempaa vastaan. :exclamation:

Kuulostaa ihan mun äidiltä (edesmenneeltä). Ei juonut koskaan, mutta osasi kyllä lytätä selvin päin, ja käytti myös niin rumaa kieltä, etten ole sitä kehdannut kenellekään toistaa. Ja puhui niin inhottavia juttuja, etten niitäkään ole voinut kertoa kenellekään, kuten nimitteli minua isän jalkavaimoksi. Ilmeisesti koska isä vei minua moporetkille ym. pienenä, itse ei halunnut minun kanssani leikkiä ja oli ilmeisesti mustasukkainen.

Lapsen muisti on pitkä. Sutkaus, jota ei itse pitä minään, jää mielen pohjalle. Muistan mm. vielä ehkä n. 7-8-vuotiaana, tulimme äidin kanssa jostain pyörillä, minun tuli paha olo ja oksensin ojaan. Jotkut äidit kai olisivat kysyneet lapseltaan, mikä sulla on. Minun äiti kysyi pilkallisesti: “Koppakuariaisenks sä söit?” Siitä on pitkälti yli 40 vuotta ja pahalta tuntuu vieläkin…

Summa summarum, juovuksissa tai selvinpäin, lapsia pitää kohdella ihmisinä!

Kaikki alkkismiehet joita olen nähnyt, alkavat kännissä paljastaa mitä naisista ajattelevat. Ihan ku sovinistisia juttuja.
Yhtä hyvin alkkisnainen voi alkaa jauhamaan samanlaista juttua miehistä, tätäkin on nähty. Aletaan navan alus juttuihin kun ajatusmaailma on myrkytetty,
Toisten halveeraaminen tavalla tai toisella kuuluu varmaankin tietyn tyyppisen alkkiksen toimintaan, kuinka viina hänen aivoihin vaikuttaa. Ja kokonaisuudessahan ihmisen täytyy jotenkin “perustella” oma juomisensa, pönkittää itsetuntoa joka laskee kokoajan juomisen takia…ja siitä on varmasti seurauksena niitä letkautuksia, jotka pulpahtavat pintaan kun on ajateltu että naiset on femakkoja ynnä muuta.
Siksihän alkoholismista ei voi kuulemma toipuakaan, jos ei ensin nöyrry. Mutta jos sulatat miehen juomisen ja olet päättänyt sopeutua, niin ehkä kannattaa varautua että se alkkisoituminen etenee vuosi vuodelta.

Niin siksi varmaan tollaiset kommentit tuntuvat tulevan niin syvältä “humalaisen suusta totuus”-tyylisesti.
Koska alkoholi vaikuttaa ihmiseen myös varmasti ihan ajattelutapoja myöten, ja kun on se kaksipersoonaa niin kumpi ottaa kulloinkin vallan. En ihmettelisi vaikka joskus sekottuisivat. Itsehillintä vain parempi selvinpäin.
Itse annan tuommoiset kommentit anteeksi jos ihminen raitistuu ja lopettaa alkon käytön, samoin kun en muistele tai huomauttele sitäkään että joku unissaan on pieraissut. Mutta niinkauan kun alkonkäyttö jatkuu niin onhan se hyvä että miestä ei suojella omilta teoiltaan vaan kerrotaan että sinä sanoit näin.ja mietitään miten jatketaan.

Mä en ymmärrä miksi naiset a elävät alkoholistien kanssa ja b antavat lastensa kärsiä siitä…

Hyvä Vieras,
kannattaisiko kokeilla ihan omakohtaisesti, jos sitä ymmärrystäs haluat laajentaa.

Vai voisiko keksiä jotain muuta kun tuollaisia aivopieruja.