Mies kännissä töihin

Mies ei myönnä a-ongelmaansa. Olen yrittänyt tukea, auttaa, kuunnella, huutaa, raivota, uhkailla. Ja tänään tuo lähti humalassa töihin. Baarissa töissä ja yksin vuorossa - helppo ryypätä. Eihän niitä tarkastajia koskaan käy, mutta kun kävisi! Saisi opetuksen! Ja ehkä hoitoon pääsisi… Jos soitan esimiehelle, minä siitä huudot saan

Hei AA-JJ!
Meillä mies juo enemmän kun yrittää rajoittaa juomista. Niin ja lisäksi mies uskoo että alkoholin terveyshaitat eivät jotenkin koske häntä mitenkään vaikka haitat on selvästi näkyvillä. Musta tuntuu että moiset on nimenomaan alkoholismin oireita.

Tilanteestasi tuli mieleen että seuraavalla kerralla voisi soittaa tarkastajalle, jotta menee tarkistamaan oikeaan aikaan. En tiedä ko systeemistä mitään enkä tiedä miten se toimii, joten en tiedä olisiko moinen mahdollista.

Et kertonut tilanteessasi oikeastaan mitään. Minulle välittyi " mies juo, olen tehnyt kaikkeni että ymmärtäisi tilansa ja en tiedä mitä tehdä enää". Uteliaana ihmisenä jäi mietityttämään minkälainen tilanne teillä on.

Fiksummat täällä painottavat ettei toisen juomiselle mahda mitään ja että keskity omaan parantumiseen ja oman elämän kuntoon laittoon. Toivottavasti saat lisää vastauksia, jottei tämä minun melko aloittelijan vastaus jää ainoaksi.