Mies imppaa

Mä oon jo loppu. Miehellä on imppaustaustaa, teini-ikäisenä imppasi butaania, liimaa ja ties mitä, ja elämänlaatu kun heikkeni muutama vuosi sitten, imppasi taas butaania. Nyt, kun asiat ovat taas persiillään hänen kohdallaan, on imppaus taas alkanut. Ensin oli butaani. Ensiapuun lähti eräs ilta impattuaan, oli impannut useamman pullollisen. Uhkasin lähteä lasten kanssa, niin lupasi lopettaa. Nyt haistan asunnossa jonkin muun liuottimen, en tunnista sitä enkä löydä todisteita. Onko mun pakko jaksaa tätä? Lupasin itselleni jo lastenkin takia, että en vain voi katsoa tätä läpi sormien, mies kun ei hae apua itselleen. Pelkään, että mies tekee itselleen jotakin, jos lähden, mutta en voi ottaa sitäkään riskiä, että lapset sattuisivat näkemään isänsä huuruissa. Mistä mä saan apua tähän tilanteeseen? Ls-asiakkuus tuli kaupan päälle (tietenkin) kun piti silloin poliisit soittaa avustamaan mies ensiapuun, sinnekin olen yhteydessä? Perheneuvolaan? Sosiaalitoimistoon? Mulla ei sattuneista syistä ole rahaa vain vuokrata asuntoa ja lähteä, ja enkö mä tarvi isän suostumuksenkin lasten poismuuttoon? Tämä on todella inhottava tilanne, enkä ikinä olis voinut kuvitellakaan tätä. Etenkään lasten synnyttyä. Hekin siis vielä pikkuisia.

Et tarvitse mitään isän lupia. Mene lasten kanssa nyt ekaksi turvakotiin niin ne neuvoo eteenpäin. Ei tarvitse sietää tuota eikä MISSÄÄN tapauksessa pidäkään. Lasten vuoksi ala tekemään elämällesi jotain.