Mielialaongelmien tehohoito

Kofeinismi ja sen aiheuttamat mielenterveyden häiriöt, aiheutuvat kehon happamoitumisesta. Kofeiinin kohottamat stressihormonitasot estävät munuaisia poistamasta ravinnosta syntyviä kuona-aineita virtsaan, jolloin ne sitovat kehosta emäksisiä mineraaleja neutralointia varten ja aiheuttavat mm osteoporoosia. Neutraloimattomat hapot kertyvät mm lihasten sidekudoksiin, aiheuttaen kroonisia kipuja, sekä ihonalaisiin rasvakerroksiin selluliitiksi.

Neutraloimattomat hapot veressä laskevat veren ph:ta, jolla on hyvin kapeat raja-arvot. Normaali ph liikkuu 7,35-7,45 rajoissa. Jos ph laskee alle 7 tai nousee yli 7,8, tila on hengenvaarallinen. Hapan veri aiheuttaa masennusta, ahdistuneisuutta, paniikkihäiriötä, pakkomielteisyyttä, psykoottisuutta ym. Happamuuden vaihtelut taas maanis-depressiivisyyttä. Kehoon kertyvät hapot aiheuttavat kroonisia kipuja.

Tila voi aiheutua myös vaikka et käyttäisi kofeiinia. Alkoholi, maitotaloustuotteet, hiilihappopitoiset juomat, liiallinen happamoittavien ruoka-aineiden osuus ruokavaliossa jne, aiheuttavat myös kehon happamoitumista ja emäksisten mineraalien puutosta.

Tila voidaan tasapainottaa nopeasti laskemalla veren happamuutta emäksisillä mineraaleilla, mutta kehoon kertyneiden happojen poistaminen voi viedä kuukausia, jona aikana on noudatettava tarkasti emäksistä ruokavaliota. Kun keho on puhdistunut, voidaan happamoittavia ruoka-aineita ottaa takaisin ruokavalioon varovasti.

1. Juo pelkästään vettä, ei mitään muuta nestettä, 2-3 litraa vuorokaudessa.
  2. Nauti vesilitraa kohden 1/4 teelusikallista merisuolaa.
  3. Ryhdy tiukalle emäksiselle ruokavaliolle. Alkuvaiheessa voi syödä pelkästään tuoreita vihanneksia ja hedelmiä.
  4. Happamuutta voi vähentää tehokkaasti soodalla.

Tällä yksinkertaisella menetelmällä mielialaongelmat katoavat alle viikossa, parhaassa tapauksessa oireet alkavat helpottaa jo päivässä tai parissa.

Jos sinulla on jalkaterissä tunnottomuutta, voimakkaita kipuja, kylmyyttä jne, on varottava, etteivät kiteytyneet hapot nesteydy ja purkaudu liian nopeasti. Happojen liian nopea vapautuminen voi laskea veren ph:n hengenvaarallisen alas. Jos happoja vapautuu liikaa, ota teelusikallinen ruokasoodaa sekoitettuna lämpimään veteen, nauti vettä ja merisuolaa oikeassa suhteessa tarpeen mukaan. On suositeltavaa tutkia kertymät ja tehdä hoitoarvio vahinkojen välttämiseksi.

Seuraa virtsan ph:ta lakmuspaperilla. Sen pitäisi pysyä 7-8 lukemissa päiväsaikaan. Aamuvirtsan ph on matalampi, noin 5-6. Tämä johtuu siitä, että stressihormonien eritys on vähäisempää yöllä, jolloin munuaiset pystyvät poistamaan enemmän vetyä virtsaan.

Happojen vapautuminen aiheuttaa nopeata ja voimakasta stressihormonitasojen nousua ja voi aiheuttaa voimakkaita psyyken oireita, aina psykoosia myöten. Tältä varalta on oltava käsillä tähän tilanteeseen ainoata sopivaa lääkettä, Diapamia, ilman sitä, tilanne voi johtaa psykoosiin tai jopa kuolemaan adrenergisen myrskyn kautta. Happojen vapautuminen nostaa myös verenpainetta, siksi sinulla on hyvä olla käytössäsi verenpainemittari. Jos alapaine ylittää 100, ota yhteyttä lääkäriin. Puhdistusprojektiin olisi hyvä löytää avuksi asian ymmärtävä lääkäri.

sanot, että kahvia juovilla ihmisellä voi ilmetä masennusta, ahdistuneisuutta, paniikkihäiriötä, pakkomielteisyyttä, psykoottisuutta, maanis-depressiivisyyttä ja kroonisia kipuja. sitten sanot, että nämä voi ilmetä myös niillä ihmisillä, ketkä eivät juo kahvia. kyl meitsi komppaa…

Mul oli viimises täydellises verenkuvas hiukan kohonnut pH. Pitäs varmaan ottaa kofeiinia, tosin en käytä mitään metyyliksantiinejä, en kofeiinia, en teobromiinia, en teaniinia. Kola kyllä käy. Mut sehän ei tee happamaks, kun soodalla jatkettuu, ettei vois kyhää, pakko vetää nenään tai sit kräkkinä.

Kaikki keskushermostoa piristävät aineet happamoittavat kohottamalla stressihormonien tasoa, joka saa munuaiset ohjaamaan hapot takaisin verenkiertoon virtsateiden sijasta. Piristeet hajottavat myös lihassoluja, joista vapautuu virtsahappoja.

Sä oot niiin pihalla. :laughing: meinaat, että viikossa voi parantaa vuosia jatkuneet mielensairaudet.Onnea yrityksellesi,kuumies,avaruudesta tosiaan. :laughing:

Älä nyt, qmies on kai ollut telkassakin. En muista muuta kuin että väitti heroiinin olevan turvallisempaa kuin kahvi, koska jokainen tajuaa että polleissa ei mennä töihin, kahvia sen sijaan juodaan töissä ja käytetään muutenkin enempi :smiley:

Ai jokainen tajuaa? Mä en. Paremmin multa on polleissa duuni sujunut, kuin neuroottisena kahvia hörppien.

Masennuksen tehokkain hoito: piuhat päähän. Lähde (sori ei tän tarkempi) Kalle Achteen haastattelu Hesaris, kun jäi eläkkeel joskus vuonna jotain. Tyyppi oli kai psykiatrian proffa, pitkään Lapinlahden ylilääkäri ja kirjoittanu paljon psykiatrian oppikirjoja. Häneltä kysyttiin, mitä hän toivoisi hoidoksi, jos sairastuisi masennukseen. Vastaus oli et sähköhoitoa, koska se on kaikista tehokkain hoitomuoto…

mulle oli yllätys, että masennuksia ja paniikkihäiriöitä ja mitäköhän kaikkee se kaveri kärsikään, niin hoidetaan vielä tänä päivänä sähköshokeilla. sillä hävis vuosi elämästä, joutu opetteleen eurot kahteen kertaan. hän tyytyväinen hoidon tulokseen. mun on vaikee verrata, kun en tuntenu sitä ennen sähköshokkeja, mut hyvä tyyppi se on, mukava kun mikä. mitä jos siinä annetaankin vahingossa vähän liikaa voltteja/virtaa? pyyhkiytyy pian koko elämä. :open_mouth:

mä olen just ostanut uuden pannun, sellaisen mutteripannun ja teen salaisia kahvisekoituksia. ei ne raaka-aineet ole salaisia, mutta mittasuhteet on. pauligin appelsiinikahvi + epresso (en muista merkkiä) niin on ehkä paras tähän mennessä. myös pauligin suklaa- ja vaniljakahvi on hyviä. ei oikein tee mieli enään euron kahveja. noi on vaan aika kalliita, niin joutuu juomaan hieman harkitummin. ei ole kivaa, että sä qmies sabotoit mun pientä kahviharrastusta.

Kaikes hoidos voi tapahtua ja joskus tapahtuu virheitä. Minun sairaalas tapaamanilta sähköhoitoa saaneilta meni muisti vähäksi aikaa, tuli ohimeneviä muistihäiriöitä. Täs kaupungis lienee viimeinen hoitomuoto, esim.TambeRreel yleisemmin käytös. Sähköä käytettiin ennen skitsofrenian hoidos, mut se ei ollu siihen tehokas. Claes Andersson kertoili joskus radios, et idis sähköhoidon antamiseen masentuneil tuli siitä, et huomattiin, että epilepsiaa sairastavil on tilastollisesti vähemmän masennusta, kuin niil, joil ei ole epilepsiaa. Ilmeisesti sähköhoidos et tehdään aivoille j o t a i n samankaltaista, mitä epileptises kohtaukses tapahtuu. Mul kun aikoinaan oli niit kohtauksia, vaikkei e-diagnoosia, kerran leijailin onnellisena pari viikkoa kouristelun jälkeen. Emmä väitä, että sähköhoito ratkaisee masennusta, mut koska käsittääkseni lekurin velvollisuus on tarjota potilaal tunnettuja ja tutkittuja hoitomuotoja, sähköhoitoakin annetaan. Kuten jo sanoin, tääl se on viimeinen hoitokeino (tehdään muuten kevytnukutuksessa), eli on varattu kroonisesta masennuksesta kärsiväl, jotta hän saisi edes helpotusta. “Potentiaaliset parantujat” eivät saa k.o.hoitoa. Luulen, et muut hoitokeinot täytyy silloin olla käytetty, ainakin teorias. Kyl mäkin olisin saanu, vaan eipä oltu tätä tanssiterapiaa kokeiltu. Ja hoidon onnistuminen ei riipu vain keinoista, vaan myös siitä, miten potilaan ja terapeutin kemiat kohtaa… Mielen ongelmat eivät ole helppoja ratkaista ja ikävä kyllä ne eivät aina ratkeakaan. Mun terapeutti sano mul musta fiksusti ja reilusti, et sen kummemmin patenttiratkaisua kuin takeitakaan ei ole. Mut olen saanut oivalluksia, uusia keinoja ja näkökulmia. Ainakin tämä hoito perustuu yhteistyöhön ja terapeuttini vaikuttaisi olevan hyvä ihmistuntija, hienotunteinen ihminen eikä möläyttele ääliömäisyyksiä kuten eräs paikallisesti hyvin tunnettu psykoanalyytikkolekuri. Jep.

Ottamatta sen kummenpaa kantaa qmiehen käsityksiin, m i n ä en jaksa kontrolloida syömisiäni noin tarkkaan. Hyvä kun jaksan joka päivä huolehtia ruoan saannista. Tai on rahaa sitä ostaa…

Kaikki on hengenwaarallista. Liha, vaalee leipä, tumma leipä, kahvi, alkoholi, maitotuotteet, suola, voi, sokeri.
Kannattaa syödä pelkästään alepan tarjous-hot-dogeja ja juoda 17 asteista vettä. Muuten kuolee.

Mutta D-vitamiinin syönti ja kofeiinin ottamatta jättäminen pelastaa sinut ja maailman.

Nää on nähty ja kuultu.

Tämä on toki vain minun näkemykseni.

Tosin hyvin monet tutkijat ovat samalla kannalla, akateemista aineistoa löytyy netistä.

Googlatkaa nyt ihmeessä… :smiling_imp: :laughing:

Yeah, well, whatever…

En tiedä tehohoidosta, mutta itse yrittelin muutamia päiviä, vajaan viikon Atkinsin dieettiä, kun haluaisin laihtua. Jätin kofeiinin pois, koska se vaikuttaa insuliinin tuotantoon. En jaksanu olla Atkinsin dieetillä koska kaipasin hedelmiä ja kasviksia. Aloin sitten popsia hedelmiä ja kasviksia proteiinipitoisen ruuan kans ja join edelleen kofeiinitonta kahvia. Voin erittäin hyvin ja jaksoin olla energisempi kuin normi kahvin kans. Heti kun join normi kahvia tuli taas ylös-alas-mielialat joten aion siirtyä taas kofeiinittomalle linjalle.
Atkinsin dieetillä taas olen aiemmin huomannu et sillä on tasaavampi vaikutus mielialaan kuin esim. tasaavalla lääkityksellä jos tasaavana käytetään epilepsialääkettä (en mainitse lääkettä mutta sitä olen käyttän ihan minimi annoksella). Se on kyllä kans tasannu mielialaa. Tästä asiasta on tehty tutkimuskin joka tukee väitettäni, tai siis kokemustani, harmi etten muista linkkiä.
Uskon kyllä tähän kahvin ja kokiksen välttämiseen. En syö lainkaan sokeria sisältäviä tuotteita enkä makeutusaineita. Käytän makeutukseen steviaa. Keliakian vuoksi en syö mitään jauhotuotteita, vaan täysjyväriisiä, tattaria ja hirssiä. Elämänlaatu on parantunu kun joutuu miettii mitä syö. :smiley:

Ihan hieno homma, mut mun elämänlaatu paranee jo siitä, et ylipäänsä syön… Tulee liian pitkiä taukoja välil. Ja jos kele meinaa treenata, täytyy syödä myös riittävästi, ettei haihdu poies. Toki se ny ois hyvä ajatella sitä laatuakin, mut ku aina ei vaan jaksa. Tai pysty kun on törsänny roposensa johki typeriin pillereihin. Mä juon 1-2 kuppia kahvia aamul, vältän muuten jo aivan unensaamisen takia! Ja taas jälleen kerran, en lakkaa ihmettelemästä kahvin latkimista ja tarjoamista lähes kaikis hoitolaitoksis. Jopa seitsemän-puol 8 illal kahvit ja klo 22 unilääkkeet. Ei sitä ny must tarvi jotai vanhuksia lähtä kiduttaan, jos ovat koko elämänsä sitä latkineet, mut runsas kahvinjuonti aiheuttaa kaikenmoista huonoa, kyl mä sen olen huomannu. Mut ei kai ihmisiltä joka ikistä nautintoakaan voi kieltää…?

Kyllä se leipä on kaikista pahin myrkky. Tarpeeks pitkään ku syö nii kukaan ei selvii hengissä :laughing: