Miehet ja väkivaltaisuus

Avataan tällekkin oma aihe. Varokaa kuitenki kertomasta asioita liian tarkasti jos on tunnistautumisen pelko.

Mä olen ollut extreme-hullu, ennen ku pääsin korvaushoitoon ja sain oikeat pällilääkkeet.

On tullut saatu puukosta. annettua puukkoa.
olen ampunut ihmisiä kohti taljajousella, sillain että kolme tuumaa pään yli nuolet. Ruutiaseella myös ihan hiukka viereen. Arpia on paikat täynnä, eikä ne oo itte viillettyjä.

Ei oo kuitenkaan suupielet korvissa, tiedoksi jos seemosen näät, niin edessäsi on ehta vasikka. :mrgreen:
Eli vedetty terällä suupielet korviin, kirjaimellisesti. On niitäkin näkyny…

^^En ole noista ylpeä, mutta moneen vuoteen en ole ollut lainkaan väkivaltainen, naisia kohtaan en koskaan.
Ja yleensä mun torpedoinnille on ollu jokin syy, eihän se tekojen kamaluutta vähennä. Silti!

Olen tappanut muutaman ampiaisen,kärpäsen ja itikan… Kerran meinasi tulla baarissa mies kimppuuni mutta sitten juoksinkin hippulat vinkuen ulos baarista ja arvatkaa vaan mitä kalsareista löytyi kotona? :laughing: :laughing: Juoksin meinaan 1,5km karkuun

^ Vaihdoithan kalsarisi, Kale, vaihdoithan? Voisin tulkita eräänlaiseksi väkivaltaisuudeksi kanssaihmisiä kohtaan myös sen, että joku on tyystin tahallaan äärimmäisen likainen, enkä tarkoita nyt mitään pientä hienhajua tai hieman liian pitkään pesemättömänä ollutta tukkaa. Toki se on myös ihmiselle itselleen haitallista, jos täit vilistävät päässä, vaatteissa ja joka paikassa, ja saa ties mitä syyhyjä ja ihotulehduksia huonon henkilökohtaisen hygieniansa vuoksi. Puhun nyt sitten ihmisistä, jotka ovat edes jotenkin kykeneväisiä huolehtimaan puhtaudestaan, en esim. todella vaikeassa depiksessä kärvistelijöitä :frowning: .

tarvittaessa nykyään kyllä käytän väkivaltaa ja sen takia oonkin ehdonalaisessa.
nuorempana sitä tappelua ja muuta tuli ihan haettua ja sitä sitten tulikin, melekeinpä joka viikonloppu. heh. :laughing:
on tullut puukkojen ja kirveitten kanssa heiluttua, onneks kettään ei tullu tapettua…
turpaan tullut mutta turpaan on annettukki. leuka on murtunut kait kun naksuu ku mikäki…
nykyään siis rauhallisempi ja ei tuu lähettyä jokaseen helvetin tappeluun mitä tuolla porukoissa näkyy, mutta jos saatana mun päälle käydään syyttäsuotta niin takasin annan samalla mitalla.

mistähän muuten johtuu, tietääkö joku kun vihastun / raivostun niin mulla meinaa ns kehon hallinta lähtee kokonaa, rupee kädet ja sormet tärisemään ja sydän hakkaamaan aivan vitusti. jos viinapäissää siinä tilanteessa oon niin yleensä on käyny että blackout ja tullu vedeltyä jengiä turpaan ja ei mittäään muistikuvia… :unamused:
en ole ylpee mistään tollasesta mitä joskus tullut tehtyä… porukassa tyhmyys tiivistyy ja etenki ku valopää saa idean… ja yleensä meikä oli se valopää… saatana.

Liittyy varmaan adrenaliinin & dopamiinin erittymiseen, mulle on tullut samoja fiiliksiä joskus nuorempana pahoissa paniikkikohtausfiiliksissä.

Pitää ottaa jotta osaa Antaa…
Rystyset ja sormet täynnä arpia ja murtunu,Kyljet murtunu,jalka poikki,klommoo ja kolhuu ja arpea siellä täällä, kulmat ja otsa rypyillä ja rustoilla ,korvat rustoilla.
kännissä tyhmäilty joo ,en kadu mitään mutta tyhmäähän se on.
Selvinpäinkin on väkivaltaa kohdattu ja käytetty.
Siitä tulee arkipäiväistä ihmeen äkkiä.
Nyt kun lasta kasvattaa ja on vaimo niin koittaa minimoida tilanteet.
Perheellä ei muuta hätää ole kuin katsoa jos on itse saanut osumaa. Miten selittää lapselle miksi Ei voi käyttää kättä normaalisti?
JA ei se ole vain miesten yksin oikeus Naisilta on tullut puukkoa,korkokenkää,pulloa,vasaraa,vihaista poikaystävää…

miten tähän fiksusti kirjottaisi … kun hommat menee tarpeeksi kylmäksi niin isoin ryöstäjä lihas ratkaisee ja sitten lasketaan vaan vuosia.
Itse pääsin pois , ystäviä autan muurin toisella puolella ja pois menneille kohotan maljan silloin tällöin.

tulipa paska fiilis näin lauantai aamuun.

Pari kertaa on tullut lättyyn saman sukupuolen edustajalta. Itse olen rauhallinen, enkä ala riehumaan tai haastamaan riitaa. Naisille yritän olla vielä kiltimpi. En koskaan löisi tai kohtelisi kaltoin naista. En ymmärrä miksi niin monen kuulee tekevän sitä.

^
Jonnekin se viha pitää purkaa. Ja jos ei oo rohkeutta/ ylpeyttä ottaa matsia saman tasoisen kamppailijan kanssa, ja haluu varmistaa sen, ettei itelle vaan tuu turpaan, ni mikäs sen näppärämpää ku ottaa fyysisesti heikompi käsittelyyn. Sama juttu usein varmaan myös koulukiusaamistapauksissa.

No ei vaan se varmaan ihan näin yksinkertaista ole. Aina. Välttämättä. Mut eiköhän se ainaki jollain lailla liity purkautumattomiin aggressioihin, haluun kontrolloida tai tuhota, erittäin huonoon itsetuntoon, ja sitä kautta tarpeeseen tuntea olevansa toista voimakkaampi, jos ei muuten ni fyysisesti jne.

Juu, mitä tulikin tuolla puheeksi, niin kyllä jotkut naisetkin osaa tämän väkivaltaisuuden jalon taidon.
Ja varsinkin provosoinnin jalon taidon.

Mä olen nykyään oppinu vaihtamaan maisemaa, jos alkaa kuulua selvää nillitystä mua kohtaan. Pienet kun on piirit, niin aina on jonkun pakko tulla aukomaan päätään, se on jokseenkin kummallista.

Niin ku joku tuolla sanoikin, niin pitää saada kunnolla turpiinsa aina silloin tällöin, mikäli aihetta ilmenee.
Muutenhan kaiken maailman tablettivarkaat pääsee rellestämään miten sattuu. :imp:

^ Pistä tabletit parempaan piiloon mahdollisilta varkailta, niin ei tarvitse vähän väliä mätkiä turpiin :wink: .

Juu, mä laitankin xonet hyvään piiloon kielen alle joka toinen päivä. :mrgreen:

Sen verran vielä sanoa pitää, että joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön… :smiling_imp:

(Se kummastuttaa, kun jotkut jaksaa soitella koko ajan: myy pari xonea saat satasen, vittu, en myy, mene hoitoon kerpele!!!) :imp:

En ole koskaan varsinaisesti tapellut. Joskus paininut jos ystävää on lyöty. En ole uskaltanut lyödä ketään päähän, pelkään et lähtee henki. Suljetulla joutunut hillitsemään murhan himoa, kun joku uuvattihoitaja (mies) on loukannut kunniaa. Siinä tulee semmonen kaikkivoipaisuuden ja voiman tunne ja sitten kun on jumalanpelko kättä pidätellyt, ei ole pystynyt tunteihin kunnolla liikkumaan, eikä syömään eikä juomaan. Naisten pahoinpitelyn joutunut julkisilla paikoilla keskeyttämään ja pyytämään viranomaiset paikalle alussa mainitsemani pelon vuoksi. Isä on upseerina antanut sellaisen kasvatuksen, ettei hommia hoideta väkivallalla vaan muilla tavoin. siksi oon aloittanut opiskelun, joka nuorena on jäänyt tekemättä. Ei mua kukaan ole uskaltanut toisaalta lyödäkään, paitsi parikertaa skini on pamauttanut takaa päin päähän.

Oon nuorempana saanut pariin otteeseen turpaani, ja skidinä koulussa epäsäännöllisen säännöllisesti. En silti koskaan lyönyt takaisin jostain syystä. Teini-ikäisenä mulla oli jotain kostofantasioita, joista yhden melkein toteutin kun olin treenannut jujutsua muutaman vuoden, mutta h-hetkellä jätin sitten kuitenkin tekemättä. Se vitutti pitkään, mutta nykyään oon itsestäni aika ylpeä etten kuitenkaan sitten käynyt kenenkään päälle, vaikka ns. oikeutetusti olisin voinut sen tehdäkin ja varmaankin satuttaa aika pahasti. Jujutsussa sitä oppi myös ottamaan ja antamaan sääntöjen puitteissa pataan, joka vähensi ihan hemmetisti tarvetta kostaa.

Nykyisin oon capoeiran tiimoilta parisen kertaa saanut kenkää mahaan ihan kunnolla ja kerran sain onneksi kyynärpään väliin kun olisi tullut koipi ohimoon ihan täysillä, mutta ei niitä oikein väkivallaksi voi laskea kun rodassa voi tapahtua mitä vaan ja noikin tapahtui ns. sääntöjen puitteissa, vaikkei capoeirassa sellaisia oikeastaan olekaan. Sen sijaan monta monituista tilannetta on tullut vastaan joissa ois varmaan “pitänyt” tapella mutta oon aina selvinnyt puhumisella ja/tai lähtemällä pois, kuunnellen sitä känniapinoiden huutelua ja hymyillen samalla. Kuten faija aikoinaan opetti, väkivalta on urpojen hommaa :sunglasses: Viime vuosina ei oo kyllä ollut ainuttakaan tilannetta kun on osannut valita seuransa ja ajanviettopaikkansa paremmin… Mutta ymmärrän kyllä hyvin sen raivon tunteen joka voi iskeä kun joku käy aukomaan tai tönimään täysin ilman syytä itsekin sitä kokeneena…

Siisti huoma että toi väkivaltaisuus vaihtui jossain kohtaa teksteissä taisteluksi :slight_smile: aivan eri homma meinaa. Iteymmärrsin naurettavan tappelun ja taistelun eron jo aika nuoren Tae-Kwon-Do:ssa. Alitajuisesti. Eron hiffasin siinä että taistellessa ei pyritä jättämään toista eloon jos ei löydy ratkaisijaa mistään. En pidä itteeni mitenkää hurjana tms, mutta silmää löytyy liikkeille sun muulle mukavalle reagoinnille, jos tarvetta löytyy.

Taisteluhan on tarkoitettu itsensäpuolustamiseen omilla aseilla, tarpeen vaatiessa myös toisen vahingoittamiseen, mikä on pelottavaa.

Enempää en jaksa kirjottaa tnää PISTE.
väkivalta on typerää touhua kun ei kykene ajattelemaan toisen osumaa, tai oman liikkeen haittaa.

:bulb: :bulb: