miehelläni on peliriippuvuus lähes kaikkiin peleihin mistä vain “voi” voittaa rahaa pokeri, keno, automaatit,pitkät vedot yms. mieheni käytös on muuttunut valtavasti noiden pelien tullessa kuvioihin hänestä on tullut agressiivinen hermostunut levoton ja sitten aina tappion jälkeen kauhea masennustila jolloin hänen puheet on aina että tapan itteni tai jonkun muun…ei ole elämää kun ei ole rahaa. Kaikki rahansa hän käyttää peleihin ja eihän se tietenkään riitä hänen pelitavallansa “kaikki tai ei mitään”. Rahaa kinutaan joka puolelta ja kuikutellaan kun ei saa sitä tarpeeksi . Olen itse joutunut pillottamaan rahani että olisi edes lapsille ruokaan rahaa. mutta miehestäni on tullut pelottava kun ei saa rahaa kun tietää että minullä on jossain sitä jemmassa, on lyönyt pari kertaa jopa kun en ole antanut ja samaa tekee äidillensä. eilen illalla mittani tuli täyteen kun hän on kaksi päivää huutanut siitä kun minun vanhemmat ei anna hänelle rahaa tai ketkään muutkaan sukulaiset . on kauhea kateellinen toisille ja vihainen. en todellakaan tiedä enää mitä pitäisi tehdä meillä on yksi yhteinen lapsi 1v. ja itselläni tytöt 15v. ja 7v. hekin kärsivät tilanteesta aivan varmasti. Taloudellisia ongelmia on koska emme ole kumpikaan töissä ja minä koitan selvitä kaikista laskuista yksinäni. luottotietoni meni koska mieheni otti nimissäni pikavippeja peleihinsä ja enhän minä pystynyt niitä maksamaan pois nyt puhelin laskuni on monia satoja euroja koska hän oli tilannut jotain pelimerkkejä aapelin peleihin. onneksi sain laitettua puhelimeen eston maksullisiin palveluihin.mutta saahan hän ostettua vielä niitä pelimerkkejä äitinsä puhelimella… järkevästi ajateltuna olisi parempi lähteä pois mutta kun se on niin vaikeaa mihin voisi mennä lasten kanssa ja kun ei hän päästä.uhkailee kaikilla mahdollisilla tavoilla.
se ihminen tarvitsisi apua mutta hänen kanssa ei pysty puhumaan asiasta kun hermostuu heti ja varsinkin jos joku ulkopuolinen saisi tietää siitä.huomaan että hän ei kestä itsekään tätä tilannettä kauaa.apua pitäisi saada mutta mistä ja miten?? päivällä kun hän herää on ensimmäiset sanat aina kuka veisi kenot ja paljon on mulla rahaa jos sanon ettei ole hän lähtee pelaa automaattia että sieltä tulee kenorahat ja sitten tullaankin kiukkusena takaisin kun kaikki on mennyt ja on lainattukin rahaa ja mistään ei voi tulla kun ei saa illalla kenoa vietyä.sitten istutaan tietokoneen ääreen ja ollaan siinä pelaamassa seuraavat 12 tuntia nukkumaan tullaan joskus 4-5 aikaa aaamuyöllä ja valitetaan kun on niskat ja silmät kipeenä.
Oma jaksaminen on aivan loppu tällä hetkellä kun kaiken voiman vie mieheni ongelmat jotain pitäisi keksiä mutta en tiedä mitä.
Jos tilanteesi on todellakin kuvatunlainen ehdotan, että keräät lapsesi ja henkilökohtaiset tavarat ja muutat asumaan ainakin väliaikaisesti ystävien/sukulaisten luo tai turvakotiin. Turvakotiin pääset kyllä, jos miehesi uhkaa sinua fyysisellä väkivallalla. Kun olet näin saanut tilanteeseen fyysistä etäisyyttä, on sinun helpompi pohtia omaa ja perheesi tilaa ja pohtia rauhassa sitä, mitä teet jatkossa. Noin eivät asiat voi jatkua, tiedät sen itsekin.
kiitos. olet oikeassa tilanne ei voi jatkua näin . olen tähän asti itsekin kaunistellut asioita ja katsonut läpi sormien joitain juttuja mutta eilen jokin sai silmäni auki kun hän huusi vanhimmalle tytölleni ja haukkui tätä.koko ilta meni siinä kun hän ruinusi rahaa peliin ja kaljaan myös mutta ainahan hän sitä jostain muualta saa jos ei minulta. mieheni on myös niin hyvä puhumaan että on saanut minutkin uskomaan että hän pystyy lopetamaan pelit milloin vaan haluaa. mutta sellaista päivää ei taidakaan tulla ainakaan näin. olen mielestäni auttanut niin paljon kuin pystyn mutta vaikeaahan se on jos toinen ei halua tai pysty ottamaan apua vastaan.
Hei vieras!
tämä sun juttusi on todella surullista luettava. En voi olla muuta kun samaa mieltä Pelinarkkarin kanssa. Jos tilanne on todella näin, että miehesi uhkaa ja käyttäytyy uhkaavasti, niin ehkä on parasta ottaa fyysistä etäisyyttä. Se on parasta sinulle ja lapsillesi ja toivottavasti myös avaa miehesi silmät sille, kuinka vakava on tilanne.
Jotain pitää tehdä, koska näin ei voi jatkaa ja itsekin sen tiedät. Ongelmana on ilmeisesti se, että miehesi ei kuuntele yhtään vähänkin järkevää puhettä. Sen takia jotain radikaallista täytyy tehdä. Tahtoisin kovasti sanoa jotain viisaasti, mutta pelkäänpä, ettei minusta ole kauheasti apua. Kuvittelisin, että on kuitenkin instansseja Suomessa, jotka pystyy auttamaan, kuten Pelinarkkari jo kirjoitin, turvakodit tai jos on kyseessä väkivaltaa niin jopa poliisi.
Oikein paljon voimia!
Lähde lasten kanssa heti, nyt kun vielä pystyt ! Miehesi pelaaminen on pakonomaista, kontrolli elämästä on mennyt täysin. Vaikea uskoa että tilanne muuttuu itsestään paremmaksi. Yksin jääminen saattaa herättää miehessäsi ajatuksen että mikä hänelle on tärkeää, mutta niin kauan kuin uhkailemalla ja alistamalla sinua pystyy pitämään sekä perheen että pelaamisen niin eipä ole miehellä tarvetta edes yrittää muuttua.
Tylyä tekstiä , mutta tilanteesi ( JA LASTEN TILANNE ! ) on semmoinen että kaunistelu ei auta lainkaan.
Ei ole helppoa asua yhdessä. Oman elämän muuttaminen ja syöksy uuteen. Pelottavaa. Mutta arvosta itseäsi ja lapsiasi. Elätkö vain toisen varjossa ja elämä on yhtä peliä, nousukierrettä ylös ja syöksyä alas. Hyppää pois kyydistä. Kerää lapset ja muuta. Minä itse muutan omaa elämääni. En elä enää toisen uhkailujen, naljailuiden, syytösten ym sellaisen taakan alla. Rohkeutta sinulle.
Luin vanhoja ketjuja ja vastasin kohta 10-vuotta vanhaan kirjoitukseen.
HUH, olipas sairasta tekstiä. Siinä on ihan hullu peliongelma. Mitähän mahtaa kuulua kirjoittajalle ja hänen miehelleen(mahdolliselle ex-miehelle) tänä päivänä?