Hei,
Näitä aloituksia on satoja, mutta tässä tuskassani halusin tehdä oman aloituksen.
Olemme kolmekymppisiä, 4 vuotta yhdessä. Naimisissa joitakin vuosia.
Miehellä rankka elämä. Vanhemmat narkomaaneja, lapsi on kuollut, yms.
Mies on juonut aina. Varmaan johtuen omasta perhetaustastani, en pitänyt juomista pahana. Alkuun ensimmäiset vuodet hän joi pääsääntöisesti kotona, viikonloppuisin saattoi lähteä baariin, mutts tuli aina aamuyöllä kotiin. Noin vuosi sitten mies löysi uuden kaveriporukan, ja juomiset alkoivat venymään koko viikonlopun mittaisiksi. Perjantaina otettiin kotona ensimmäiset, sitten lähdettiin, ja palattiin sunnuntai iltaan mennessä. Silloin jo riideltiin paljon, koska koin jääväni joka viikonloppu yksin. Arkisin oli kotona, mutta joi silti. Päivästä riippuen 5 kaljaa, tai sitten saattoi mennä 24 kaljaa. Mies kävi hyväpalkkaisessa päivätyössä, menetti muutaman työn juomisen takia, mutta aina nopeasti hommasi itselleen uuden työpaikan. Suhteemme aikana miehellä on ollut yhteensä 5 eri työpaikkaa.
Nyt syksyn aikana homma on lähtenyt ihan lapasesta. Miehen ryyppyreissut venyvät kuukauden mittaisiksi. Jätti minut jo kerran, ja sitten 2kk jälkeen halusi tulla takaisin kotiin. Nyt tilanne on se, että mieheltä lähti taas työt ja juominen on holtitonta. Mukaan on ilmeisesti astunut myös muita pähteitä (amfetamiini). Mies on syksystä lähtien myös pyörinyt erillaisissa deittisovelluksissa vaikka olemme olleet yhdessä. Tästä kun puhuimme, ei mies nähnyt asiassa mitään ongelmaa. Pyöri niissä kuulemma minua ärsyttääkseen.
Miehen reissu on nyt kestänyt reilun kuukauden, enkä juurikaan ole saanut häneen yhteyttä. Silloin tällöin tulee raivoviestejä, miten vihaa, kahden päivän päästä taas rakastaa. Kuvioihin mukaan on astunut nyt myös selkeä valehtelu. Valehtelee menemisistään ja tekemisistään, vaikka tiedän hänen olevan juomassa. Kaikki hänen ongelmansa ovat kuulemma minun syytä ja elämä minun kanssani pelkkää paskaa. Hän on nykyään todella ilkeä minulle, ja pitää minua jatkuvasti “löysässä hirressä”. Jos sanon mitään negatiivista hänestä tai hänen käyttäytymisestään, niin erolla uhkailu alkaa tai sitten tulee täysi mykistys, enkä saa häneen yhteyttä moneen päivään. Alan olla väsynyt. Todella väsynyt. Viime viikolla hän lupaili tulevansa kotiin, kun “kiireet” hellittävät. Eilen kuitenkin suuttui, kun kyselin suhteemme tilannetta ja sitä koska meinasi kotiin palata. Mykistys, ja lähetti kaverinsa ilman mitään ennakkovaroitusta ovellemme hakemaan hänen vaatteensa.
Anteeksi sekava teksti, en tiedä mitä haen. Oli päästävä vaan purkamaan tämä kaikki jonnekkin.