midazolamista eroon, kokemuksia?

Takana reilut 10 vuotta dormicumin kanssa, ja nyt ois aika jättää tämä sählääminen taakse. Oon saanu itteni tosi pienelle päivittäisannokselle (7mg) mutta miten ihmeessä tästä pääsee eteenpäin?

Pitääkö kestää nukkumattomuus? Eli tottuuko keho jotenkin jos vaan sinnikkäästi annan sille pienempää annosta.

Vai voiko jotenkin ottaa niin pienen murusen entistä annosta pienemmäksi ilman että sen puuttumista huomaa ja pystyy nukkumaan vähentämisestä huolimatta?

Jos mulla menee yöt pyörimikseksi, se tietää vain sitä että otan sit enempi yön mittaan, en kertakaikkiaan kestä valvomista :unamused: . Ja seuraavana päivänä todennäköisesti jotain muutakin, pameja, relaxantteja, järeämpiä kipulääkkeitä.

Miten kiitän kun joku vastaa täällä mulle? Ei näitä kukaan mun ystävistä jaksa mun kanssa enää vatvoa. Ikuisuuskysymys. Teen tämän yksin, mutta ajatusten tuuletus ja vaihto on jotain mitä ei voi korvata omalla sisulla, esim.

Tässäpä nyt sitten tarkempia taustatietoja, kun en niitä aluksi älynny laittaa.

Minä oon tämmönen keskivertokansalainen, joka ostaa lääkkeensä kiltisti apteekista ihan omilla, laillisesti hankituilla resepteillä ja syö niitä ihan suun kautta. Se vain paljonko se syö, mihin kellon aikaan ja minkä muun kanssa yhtä aikaa voi vaihdella, ja sit se, ettei tämä aina ite pysty päättämään. Tää että haluan tästä aineesta eroon on ihan mun oma prokkis, mulla on menossa semmonen kausi että haluan ite päättää minä iltana / päivänä otan sitä vai jätänkö peräti ottamatta. Oon kerran, joskus lähemmäs 20 vuotta sitten vierottanu itteni xanorista vastaavasti ihan yksin, kun sillon farmaseutitki väitti tiskin toiselta puolen ettei siitä mitään vierotusoireita tuu. olin pikkusen eri mieltä.

Toi 7 mg on kirjotusvirhe… 7,5 on se mitä yritän murustella… 15 mg:sa sigillä mulle kirjotetaan, 60 on mennyt vakkaristi enimmillään. Siihen verrattuna seiskan pintaan on tosi hyvin, mulle ainaki…

jos se nukkumattomuus pitää kestää, niin sitten kai se menee niin että tosiaan kylmän rauhallisesti lasken annosta murun kerrassaan ja opettelen sietämään “puuropään”. kerrasta poikki -homma ei ole option, nimimerkillä lukenut ja kokeilut.

Mun mielestä sun kannattai ihan vaihtaa lääkettä jos tätä pitkään mennyt eikä enää toimi bentona. Siitä tulee parin päivän unettomuus vähintään; tosin kun Dormicum on lyhytvaikutteinen ni voi olla ettei viekkarit kestä kauan. Joku Insomin tai Tenox normaalia suuremmal annoksel ku ottaa sun annosmäärät huomioon. Mä en jää koukkuun unilääkkeisiin; en oo oikein koskaan jääny tai nukun jos nukun, mul on viäl aikaa valvoakin, mut oon koukus rauhottaviin (no enää 2*2mg Diapam monen muun sijaan). Oon vaihdellut eri lääkettä ja vähentäny Xanorin 3mg:stä ja pamin 30mg:stä lähes nolliin joten tiedän itekin tuolta puolelta lääkeviekkareista… Tahtoisitko ite kenties vaihtaa lääkettä jos tuo on jäänyt jo määränsä takia tehottomaksi vai aiotko lopettaa kokonaan? Jos kokonaan aiot lopettaa ni vain pienempiä määriä… Tsemppiä! :slight_smile:

Kiitos, mulle ei oo tullu mieleen että vaihtais toiseen lääkkeeseen… aikonaan tähän päädyttiin kun tenox ei enää tainnuttanu mua. Tainnuttaiskohan se nyt… ois kiva kuulla jos joku on siirtyny tolleen unilääkkeestä toiseen, sen jälkeen ko vahva riippuvuus on jo olemassa.

pienemmillä määrillä oon koittanu mennä, mutta yhtä tyhjän kanssa: ei oo vielä hermot antanu periksi heittäytyä vaan olemaan sit kun herää kesken unien jälleen kerran. eli enempi on tällä vähennyviikolla menny dormicumia kuin viime viikolla. sama kai palata siihen 7,5:en. kunnes tulee se aika ettei valmominen haittaa, toukokuun lopussa vois elämäntilanne antaa myöten. luulin että nyt mutta paskat. :confused:

Jossei bentsodiatsepiinipohjaiset “pudota” niin kannattaa mun mielestä kokeilla jotain neuroleptiä (itsellä ketipinor 25mg tuo unen eikä tole oo hirveesti noussut) tai esimerkiksi melatoniinia. Kaikilla toimii vähän eri tavalla mutta noilla on moni tosiunetonkin saanut avun…

sain melatoniinia lääkäriltä tähän muutosvaiheeseen (muutin sit paikkakuntaa ja lekuri jäi, siksi pyörin tässä yksin), mutta menin testaamaan sen vaikutusta ennen kuin aloin vähentää dormicumia (siitä 7,5:stä). aluks melatoniini oli täydellistä: alko väsyttää, uni tuli ja nukku ko pieni lapsi heräämättä ennen ko seuraavana aamuna… ajan mittaan se sitten alko vaikuttaa vähemmän ja vähemmän ja aloin heräillä pitkin yötä taas.

mulla on kai joskus ollu jotain neuroleptiä joka sai mut pudotteleen tavaroita ja muuta kivaa, kaikki meni ei-kivalla-tavalla ihan sekasin. onko niissä semmosia “lyhytvaikutteisia” jotka toimii vaan sen pudotuksen / yön ajan?

Siitä on varmaan jo yli 15 vuotta (laskin tänään ihan huvikseen tarkemmin) ko tähän päädyttiin, siinä oli kaikkea mahdollista vuorollaan, on vedetty insominit ja muut, en tasan muista enää missä järjestyksessä. Eikä sen muistaminen auttas mua tippaakaan tässä tilanteessa, joten mitä väliä?

NO NYT tässä keskustelussa aletaan päästä asiaan! Tota tietoo just oon kaivanu, että että kuinka jumalattoman pieni sen murusen pitää olla, jolla lähetään vähentään, ja kuinka kauan sit ootetaan että edes kannattaa yrittää seuraavaa murusta vähentää. ELI sä meinaat, että hommaan ton mainitsemasi “tukilääkkeen” ja sit pudotetaan 0,5 mg /vrk. Tarkotatko sitten että kk mennään sillä annoksella ennen seuraavaa pudotusta?

Ihmeesti lääkärit näitä kirjottelee ja sit kun haluat irti, vastaukset on ympäri pyöreitä vähän kerrallaan vähennät. Saa nähä millanen muun uus lekuri on, onko siitä apua vai ihanko ainut jelppi tähän keissiin tulee täältä . Hyvä että tulee :slight_smile: