mexikolaisist sienist...

mitä mielt olette… söin noit nyt joku viikko sitte ja tuntuu silt et sillai skidisti toi tulee jossain tilanteissa takaisin…
en vetänyt mitään hc trippiä… vaan sillain et nurmikko loisti puut tuli päälle ynnämuuta kivaa katseltavaa oli baaris… :laughing: tanssi lattia näytti aika pelottavalta… :stuck_out_tongue: niin onks toi sillai normia et välil tuntuu et tavara hyppää silmille tai muuten vaan alkaa huimaamaan… vaik nauttimisesta on koht viikko… :unamused:

Ei mul oo ainakaa huomatakseni mitkää sienet koskaa “jääny päälle”. Sen sijaa ku kunnon lapuis oli pari kertaa ja veti kukkaa päälle ni sama lajike (oli samast emäkasvist siemenet, en nyt sit osaa analysoida et onko täysin sama lajike ku ei oo tilattui siemeniä) aiheutti puolisen vuotta kunnon “fläsäreit” niin, et ei tajunnu paikkaa tai ihmisiä yms. Tuskin ne kovin kauaa kestää vaik sienistä oliskii, mul on aikoinaa jääny lääkkeiden pudottamisest ½v:deks ne “matrrix-iskut” päähän ja yhteen aikaan usein sai eräänlaisen sairaskohtauksen aika usein muutaman kk:den ajan ku poltti pilveä, mut sekin lakkas ku joutu sairaalaan… Nää on sellasia vaivoja jotka on mul ollut mut ei oo mitää tietoa (=faktaa) et mistä ne johtuis tai johtuuko esim. ne iskut päässä just lääkkeistä… :unamused: Mitää pysyvää jääny ja mun mielestä sienet ei pitkän aikaa edes elimistös ole…

Täs on Wikipediast sienist…

[i]"Sienen psilosybiinin ja psilosiinin välisestä suhteesta riippuen vaikutukset alkavat n. 10-40 minuutin kuluttua nauttimisesta, ja saavuttavat täyden tehonsa noin kahdessa tunnissa. Vaikutukset kestävät keskimäärin 3-7 tuntia. Psilosybiini ei ole sellaisenaan aktiivista, vaan se hajoaa vähitellen ruoansulatuskanavassa ja maksassa psilosiiniksi (josta edelleen epäaktiiviseksi 4-hydroksyyli-indoli-3-asetaldehydiksi). Verenkierron kautta psilosiini kulkeutuu hermostoon, jossa se alkaa vaikuttaa serotoniinin kanssa toimiviin 5-HT2A- sekä heikommassa määrin 5-HT1A-reseptoreihin, mutta ei kuitenkaan dopamiinireseptoreihin, toisin kuin esim. LSD.[9][10]

Sienten vaikutukset ovat pääosin psyykkisiä. Tyypillisillä annoksilla huomattavimpia vaikutuksia ovat voimakkaat muutokset tietoisuuden tilassa. Tavallista on käyttäjien mukaan mm. tunteiden herkistyminen, vahvistunut kyky introspektioon (itsensä tutkimiseen) sekä psyykkisten funktioiden muuntuminen unten näkemistä muistuttavaan tilaan. Muita huomattavia psyykkisiä vaikutuksia ovat visuaaliset muutokset kuten illuusiot, aistien sekoittuminen eli synestesia sekä muutokset ajattelussa ja ajan käsityksessä.[9][11]

Somaattisia eli fyysisiä vaikutuksia ovat muiden muassa pupillien laajeneminen, muutokset sydämen lyöntitiheydessä ja verenpaineessa, aistimusten voimistuminen sekä joissain tapauksissa pahoinvointi, vapina ja dysmetria (taipumus arvioida väärin jäseniensä liikelaajuudet).[9] Ainakin osa fyysisistä vaikutuksista saattaa olla luonteeltaan psykosomaattisia eli psyykkisten vaikutusten aikaansaamia

Suurin osa psilosybiinisieniin liittyvistä riskeistä on psyykkisiä. Todennäköisin psyykkinen riski tunnetaan yleisesti ns. huonona matkana (en: bad trip). Koska psilosybiinin vaikutus voimistaa tunteita, tunteiden käsittely voi osoittautua vaikeaksi etenkin valmistautumattomilla yksilöillä tai rauhattomissa tilanteissa. Tällöin pelko tai ahdistus saattaa kohota paniikkia tai vaarallista käytöstä aiheuttavalle tasolle.[GriffithsSafety 5] Johns Hopkins -yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa vapaaehtoisista koehenkilöistä noin kolmasosa tunsi valvotuissa olosuhteissa merkittävää pelkoa.

Toinen mahdollinen riski on pidempikestoisen psykoottisen episodin laukeaminen. Useimmat tunnetut tapaukset vaikuttavat liittyvän jo aiemmin olemassa olleisiin henkisiin sairauksiin. Tarkkoja kausaalisuhteita on vaikea määritellä. Riskialtteimpia ovat ilmeisesti ihmiset, joilla on ennestään psyykkisiä ongelmia tai perinnöllistä alttiutta sellaisiin. Riskiryhmän ulkopuolella psykoosit ovat harvinaisempia; tutkituista 1200 terveestä vapaaehtoisesta joilla testattiin tryptamiineja, yksikään ei sairastunut psykoosiin."[/i]

Mä en usko et tuo edes sienist johtuis ellei sit joku psyykkinen tekijä jonka ite yhdistää sieniin… :unamused: Paha sanoa ilman aivokäyrää ja sitä mä en osais edes tulkita… :mrgreen: :laughing: Taikasieni-foorumilt vois löytyä “ammattilaisia” jotka saattais tietää paremmin :wink:

no oon lopettanut nyt parin kk subu putken ja ollut koht kaks viikko ilman masareit…
et en tiedä voiko johtua niist… ja ei noi sellasia happo fläsäreit ole… vaan ihmeellisiä maailman tärähdyksii…
ja huimausta… mut kuitenki sillai niinko niit tulee ainaki se pari kertaa tunnis…

Mun mielest ne vois ennemmin johtua niist masislääkkeist… :astonished: :confused: Mul on ainakin tullu ihan ihme oloja jos oon ne lopettan… Ja sellasia pään ihme sekoiluja; varmaa ku määrät pienenee aivoissa ja omat varastot alkaa hiljallee toimimaan… :astonished: Vaikea sanoa mun ainakaa mitää varmaa… Sit taas bubre-viekkareis mul on ainakii tullu vaa huonoa oloa, ja kylmää tai kuumaa oloa (& hikeä!!!) sekä sit särkyä ja mahan sekasuutta & silmien valumist… Eli fyysisiä juttuja lähinnä, tai no on niit veto-haluja ainakin, mut kiinnittän mitää huomiota ku olo muutenkin silloin mitä sattuu… Varmaa sullakin olo sellanen jota ei kadehdi noiden lopettelun jälkee joten voi johtua vähän kaikesta ku elimistöstä vähenee myrkytystasot ja tulee viekkarit jota vastaan elimistö pistää hanttii joten… Voi olla vähän sekavaa, poltin pitkäst aikaa pesällisen kukkaa… :laughing: :smiley:

Koita jaksaa ilman bubrea, yks sukulainen lopetti muutama kk sit ja pari vuotta käytti; enää aio lainkaa kokeilla ku siin niin koukus oli… Ens kerral taas entist vaikeempi päästä eroo ja jossain vaihees ku tekis taas miel päästä eroon, se ei sosiaalisest statuksest & oman tahdonvoiman lujuuden pettämisen takia enää onnistukaan ja joutuu miettimään sit joko laitosta tai korvaushoitoa; mul tää jakso kesti siis yksinään sen 5v jolloin tuli yritettyä lekurin kans arttuhoitoakin… :unamused: Itteää alkan ottaa aika rankast päähän et oli pakko mennä korvauksee ku enää ei oo nistien kans tekemisis ja siit syyst johtuen yritän jatkuvast olla liian pienel annoksel et pääsis vaa eroon, mut ei anna lopettaa klinikal niin nopeest, koska retkahdusriski liian suuri… En tiedä jos täs tilas menisin laitoksee, alottaisinko korvausta lainkaan… :unamused: Sori et meni aika offiks mut yritä ihmees pysyä bubrest eros ku noin kauan oot ilman ollu vaik olo oiskii karsea; se on paholaisen keksintö loppupeleis ku huume-markkinoille levis. Kaikis suuremmis kaupungeis ku sit on kokoajan saatavilla ja viekkarit ku on sen verran myöhässä ja vaikeet, ni se on helvetin huono keksintö… :unamused:

Kyl mulla on sienet jääny päälle…ja aika pahasti. Mutta siihen tarvittiinkin n. 1000-1500kpl silokeita syksyn aikana. Sitten alkoi laitteet puhua ja unissa näkyä kuolleita yms kivaa.

tulee mukavan luonnollisen letkeä olotila. kannattaa lähteä metsään ja sieltä löytää pois viimeistään sitten kun vaikutus alkaapi laskemaan. olen eksynyt parikin kertaa mutta minusta tuli hetkessä maghyyver ja virittelin kengän nauhoista jonkun muka ansan ja jäi odottamaan että saisin peikon kiinni, mutta sitten huomasin että olikin keskellä pururataa ja lenkkeiliät väistelivät nauha viritystäni todella lahjakkaasti. eli en ollutkaan metsässä vaan pääni oli. :smiley: :smiley: :smiley:

Mit’ä järkeä on vetää jotain meksikosieniä kun pohjosen nurmet on täynnä mitä parasta tattia…? :slight_smile:
Suosikaa kotimaista!