Hei!olen metadoni korvaushoidossa,tämän hetkinen annos 100mg,mielestäni se on liian pieni mulle,alkaa tulla jo alkuillasta huonoa oloa.sitten oon lihonu heti hoidon alotettua ainakin 20kg,koitan alottaa dietin ja laihduttaa,haluisin kysyä onko muilla toi paino ongelma ollu yhtä paha?muuten olen ollut normaalipainoinen koko elämäni,nyt metadoni hoidon aikana olen vaa lihonu ja lihonu,oisko kellää mitään vinkkejä siihen et saisin itteni taas normaalipainosex tän hoidon aikana?olen epätoivonen…
Moi. Mulla ei paino noussut metadonin aikana juuri ollenkaan kun olin töissä jossa oli välillä kunnon fyysistä rasitusta. Tuosta fyysisestä työstä sitten tuli jo häiritsevä hikoilu ja muutenkin metadoni + suht nopea aineenvaihdunta aiheutti tuon vittumaisen hikoilun. Muuten tuntu että metku aiheutti kohtuu kovat mässyt, melkeen joka päivä söin levyn suklaata tai pussin karkkia. Eli ei muuta kun kovaa liikuntaa tai työtä ja koittaa katsoa vähän mitä syö.
Aika isolta tuo sun annos kuulostaa vielä jos tuntuu että pitäis nostaa… Tietenki se on yksilöllistä mikä annos kantaa kelläkin.