Menikö i.v valtimoon vai mihin?

Hieman pelästyin tossas kun pistin tuttuun paikkaan tekkenii niin veri oli tavallista vaaleampaa. Yleensähän se on tummanpunaista ja tiedän, et valtimossa se on vaaleampaa mutta valtimoidenhan kuuluis olla paljon syvempänä, eikä neula ollu 2-3 milliä ihon alla eikä muutenkaaan ollu yhtään vaikeaa pistää mut silti?? Onko muilla menny vahingossa valtimoon ja onko se tuntunu yhtään erilaiselta? Mulla ei tuntunu muuten erilaiselta kuin et pikkusen kämmenes kutiaa myöhemminja hetkeksi tuntu silmis painetta pistettäes mut meni pian ohi. Joskus tullu sama tunne ja kutiaminen vaikka lyöny takuulla suoneen ni outoa.

Ja luulis et ku valtimoon lyö ni paine olis paljo suurempi ja verta vuotais enemmän mut niin ei käyny. Oisko syynä joku tukos, mis veri ei kierrä ja siks oli veri vaaleampaa? Joku 4-5 vuotta olen ilman pahempia ongelmia lyöny, mitä ny pistokohtien ympärillä on molemmis käsis reilun tulitikunpään kokoinen “punoitus” mut sen ymmärtää.

Terve!

Ei mennyt valtimoon. Jos valtimoon pistää filteröimätöntä texiä niin sen kyllä huomaa. Kipu on aivan sairas ja kyllä huuto tulee kovimmankin kipukynnyksen omaavalta henkilöltä…

VH

Valtimoissa on sen verta painetta, että voipi mäntä lennellä hel*****

Lisäksi se kalkki, mitä noissa subu-napeissa on olisi jo sydämesi pysäyttänyt.

Ite oon huomannu, että se veren väri laskimoissa vaihtelee usein. Välillä ihan mustaa, välillä kirkkaampaa.
Johtunee varmaakin nesteytyksestä tai jostain muusta… En tiedä tarkalleen.
Yhellä kaverilla on aina sellasta mustaa verta, itellä vähän kirkkampaa yleensä. Ja sattaa olla, että isommissa suonissa se on tummempaa ja pienemmissä vaaleempaa, tääkin oli vaan veikkaus.

Jos valtimoon osuu, niin siinä tyyliin veri lentää kattoon ja saa ambulanssia soitella. Ja tietääkseni valtimot ei näy ihon läpi, kun ovat syvemmällä.