Vähän pelotti tulla takaisin Plinkkiin, koska tiedän että osa teistä toivoo että tällainen retkahtelija pysyisi pois silmistä vaarantamasta muiden raittiutta. Haluan silti tulla kertomaan että mulla on uskomattoman hyvä olo, vaikka kaikki ei olekaan mennyt kuten strömssössä.
Vasta kun menetin,
tajusin etten tarvitse
Kännisekoiluni takia meni välit parhaimpiin sekoilukavereihini. Olin täysi kusipää ja ansaitsen kyllä vihanpidon. Olen vain yllättynyt omasta reaktiostani, joka muuttui krapulamasennuksesta suunnilleen riehakkaaksi!
Olen juonut koko nuoruuteni, koska olen kuvitellut että sen avulla sulaudun paremmin porukkaan, saan kavereita ja kelpaisin jollekin. Olen aina ollut harmissani, kun joku kavereista on vähentänyt illanviettoja ja lopulta ilmoittanut, että näkee minua mielellään selvinpäin. On pelottanut olla selvinpäin, koska enhän minä ole selvinpäin mitään. Olen tylsä ja puhun vääristä asioista. Miksi joku haluaisi nähdä selvinpäin? Olen aina takertunut entistä tiukemmin juoviin kavereihin, vaikka olen ymmärtänyt että alkoholi on minulle pahasta. Olen elänyt kahden vaiheilla; toisaalta olen ymmärtänyt alkoholin haitat mutta samalla uskotellut itselleni etten voi elää ilman alkoholia, koska olen selvinpäin riittämätön ja hirveä. Olen ajatellut että minussa on vikaa kun en osaa juoda normaalisti. Mikään ei ole ollut hyvä tilanne.
Nyt kun nuo juovat kaverit pistivät välit poikki, tulivat ei-juovat kaverit taka-alalta nostamaan pystyyn.
A-klinikan kautta pääsin nuorille suunnattuun psykoterapiaan, jossa minulla on ihana terapeutti.
Lopetan työt osa-aikatyöt ja kevennän opiskeluita. Annan periksi ja tartun apuun. Luovutan.
Ja tiedättekö, olo on VAPAA. Vaikka raittius on taas ihan alkutaipaleella, jotenkin on niin ihanaa tietää ettei enää tarvitse keksiä selityksiä miksei lähde jonnekin bileisiin, miksi on selvinpäin, mieti miksen voi olla kuten muut ja juoda, miksi miksi miksi.
Toivottavasti tämä olo ei menee koskaan ohi! Nyt on hyvä päivä.