Hei vaan kaikille, täällä viisikymppinen naisihminen. Päätin kokeilla jotakin uutta tapaa aloittaa taas täysraittius ja niinpä kirjoittelen tässä jotakin juomisestani, johon olen ollut tympääntynyt jo vuosia. Muutaman kuukauden raittiusjaksoja on ollut kolme viiden vuoden sisällä, pisin yhdeksän kuukautta. Raittiudet ovat päättyneet kesäloman ja mökkikauden alkamiseen.
Kerran viikossa humalaan, siinä pelkistettynä juomistapani. Lisäksi kerran-pari viikossa 2-3 annosta per kerta. Perjantaisin humalaan tulen 7-9 annoksella viiniä tai teräviä. kesälomalla mökillä tulee valkkaria juotua 3-4 pulloa viikossa. Parit humalat viikossa ja vähän yksittäisiä lasillisia silloin tällöin. Nuo annosmäärät ei kai ole aivan päätähuimaavia, mutta riskirajojen yli kuitenkin.
Suurin itseäni vaivaava asia ovat nuo säännölliset ja pakolliset humalat ja siitä seuraavat krapulat. Lauantaisin olisi muutakin tekemistä, kuin parannella krapulaa (jostakin kumman syystä kirjoittelen tänne tänään, lauantaina). Krapulat hankitaan aviomiehen kanssa yhdessä kotona. Olemme kovia puhumaan molemmat ja siinä sitten juomien kanssa turistaan viikon asiat. Ei kuulosta pahalta sinällään, mutta en haluaisi juoda itseäni humalaan, mutta juonpa kuitenkin, lähes joka perjantai.
Olen yrittänyt myös vähentää, monta kertaa. Joskus onnistuu ja sitten taas ei. Kohta täysi-ikäinen kuopus asuu vielä kotona ja siksikin tämä perjantai-harrastus saisi jäädä. Mieheni ei pidä juomistani suurena ongelmana, mutta itse haluaisin siitä eroon.
Olen kasvanut väkivaltaisessa kodissa lapsuuteni. Isäni on narsisti mutta ei juonut lapsuudessani paljoakaan. Tunnevammoja olen joutunut parantelemaan koko ikäni ja melko hyvin mielestäni toipunut. Mutta en ilmeisesti täysin, kun on pakko lääkitä itseään kännillä kerran viikossa
Mehumaija-nimimerkin otin kannustimeksi ensi kesää varten. Jospa saunoisin ja istuskelisin mökkikuistilla mehun voimalla ensi kesänä. Katsotaan kuinkas tädin käy.