Keskisuomalaisessa ihan hyvä pätkä entisen alkoholinystävän tarinasta. Vaikuttaa että ämpäri on todellakin tullut täyteen ennen raitistumista. Joskus menee noinkin.
Nuuska tekee monesta rikollisen – opettaja tekee sitä itse keittiössä
aamulehti.fi/Kotimaa/1194939 … iossa.html
hmm…
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/valvira-varoittaa-lahihoitajaksi-opiskelevissa-paihde-ja-mielenterveyspotilaita/4518936
Kaksipiippuinen juttu.
Parantunut alkoholisti tai mielenterveydellisestä ongelmasta kärsinyt - ja parantunut- ei ole muita kummempi, vaikkapa sikotaudin tai tippurin sairastanutta.
Ennakkoluulot vaan ovat kovemmat.
Mutta, on siinä se toinenkin puoli…
ihmisten kanssa tehtävässä työssä pitäisi juuri päänupin olla kunnossa ettei tee muille vahinkoa.
Ei ihan yksinkertainen juttu ratkaistavaksi.
Minusta on jopa ällistyttävää, kuinka paljon päihdehoidon asiakkaissa onkaan lähihoitajia! Tietysti vaikutelma voi johtua siitäkin, että lähihoitajia ylipäätään on aika paljon. Lähäreiden yleisin ongelmapäihde lienee perinteinen alkohooli. Läträämisessä on se “hyvä” puoli, että kun se etenee tiettyyn pisteeseen, henkilö tulee nopeasti työkyvyttömäksi ja sössii työpaikkansa ja työmahdollisuutensa. Lääkeriippuvuutta voi puolestaan salata paljon pidempään.
Lääkeriippuvuuksia esiintyy sitten tasaisemmin jo korkeammin koulutetuilla, eli sairaanhoitajilla ja lääkäreillä asti.
No mutta mikä jottei. Olihan AA:n toinen perustajakin lääkäri.
https://www.toimintasuomi.fi/kysely/paa-kunnossa-testi
Mukavia nää testit
Kait ne on laadittu vähän niin että vastaaja saa palkakseen pikkuisen hyvää mieltä.
Taas tuli tulos jossa sanottiin että pääsi on erinomaisessa kunnossa ja mielenrauhan kehumista riitti puoli sivua.
Tässähän ihan herkistyy… näihin on niin mukava uskoa.
Mutta… jostain syystä silti, en noita testejä viitsi kovin usein tehdä, kait sen muutenkin tietäisin, jos päässä liikaa fiiraisi ja elämä paskalta maistuisi.
6 asiaa joista unohdetaan olla kiitollisia
iltalehti.fi/pinnalla/201411 … 5_iq.shtml
40 vuotta aineita vei terveyden ja romutti haaveet – “En aio koskaan lopettaa huumeiden käyttöä”
yle.fi/uutiset/40_vuotta_aineita … oa/7620676
Mare sanoo näin: Miedot huumeet ovat hänen koko elämä.
On kertakaikkisen surullista lukea näin surullisesta kohtalosta ja siitä, että vaikka mahdollisuus olisi lopettaa huumeiden käyttö ja alkaa elämään, niin ei vain pysty kun on niin koukuttunut.
Toivottavasti Soikannel sinä pääset “miedoista” huumeista eroon ennen kuin on liian myöhäsitä. Sinulle näyttää kans huumeet olevan koko elämä jota ilman ei elämää ole.
Juurihan tuo Mare itse kertoo, että hän on ilman kannabista jos ei löydy oikeaa seuraa. Eli psyykkinenkin koukku vaikuttaa kohtuullisen laimealta. Hän myös kertoo tällä hetkellä olevansa kohtuullisen tyytyväinen elämäänsä. Se, että hän mainitsee mietojen huumeiden (siis tässä tapauksessa kannabiksen) olevan hänen koko elämänsä, niin mitä luulet sen tarkoittavan Prossa?
Mutta sikäli olen samaa mieltä, että todellakin itse toivon lopettavani lääkekannabiksen käytön joku päivä. Pitää päästä katsos ensin vain terapiaan kun ei se minun masennukseni sillä täysraittiudella parane. Sehän nimittäin oli olemassa jo ennen kuin ainuttakaan psykoaktiivia olin koskaan edes kokeillutkaan.
A-klinikalta minulla on nyt lausunto—> “Lääkekannabis toimii depressiolääkkeenä ja pitää potilaan päihdeongelmat poissa. Kuten aikasemmasta hoitokertomuksesta ilmenee, potilaan alkoholiongelmaa on a-klinikalla hoidettu viimeksi useampi vuosi sitten ja bentsodiatsepiinien ongelmakäytöstä lienee vielä pidempi aika”.
Kohtapuoliin on myös kattavanpi lausunto psykiatriselta erikoislääkäriltä asian tiimoilta, sitä odotellessa…
Josko sitten sinäkin Prossa voisit lopettaa tuon halveksunnan. Toivon siis, että laillisen reseptin saamisen jälkeen, et enään tietämättömyyttäsi kehoita lopettamaan lääkitystäni koska se saattaa olla tapauksessani hengenvaarallista.
Kykenee olemaan ilman kannabista jos ei ole sopivaa seuraa, hahhahaa. Todennäköisesti, tai aivan varmasti sopivaa seuraa löytyy aina tarvittaessa kun huumetta tekee mieli. Tyypillistä, niin tyypillistä ja kertoo ärettömän kovasta kokusta huumeeseen, aivan kuten sinulla Soikka joka koet kuolevasi jos et sitä saa.

Kykenee olemaan ilman kannabista jos ei ole sopivaa seuraa, hahhahaa. Todennäköisesti, tai aivan varmasti sopivaa seuraa löytyy aina tarvittaessa kun huumetta tekee mieli. Tyypillistä, niin tyypillistä ja kertoo ärettömän kovasta kokusta huumeeseen, aivan kuten sinulla Soikka joka koet kuolevasi jos et sitä saa.
En mä tiedä pitäskö tässä itkeä vai nauraa. Luuletko sinä mies ihan tosissasi kannabiksen aiheuttavan kuvaamasi kaltaista psyykistä tai fyysistä riippuvuutta? Edelleenkin se riippuvuuspotentiaali on alhaisempi kuin kahvilla, vaikka tietysti jotkut kokevat “kuolevansa” jos eivät sitä aamu sumppiansa saa :mrgreen:
Ei Prossa, tuo jutun tyyppi ei kykene löytämään jatkuvasti kotionsa polttelu seuraa vaikka olisi kuinka mukava ja asiallinen sekä hyviä juttuja kertova tyyppi (ja tarjoisi vielä kaikki poltotkin). Saat ihan itse miettiä miksi…
Ei minä en todellakaan mitenkaan harhaisesti koe kuolevani ilman kannabista, en todellakaan. Asia nyt vain minun kohdallani on niin, että minua masentaa ilman lääkitystäni niin paljon, että haluan kuolla. Ja minun masentuneisuuteni ei ole syntynyt todellakaan kannabiksen käytön (tai minkään muunkaan päihteen vuoksi) koska se oli minulla jo nuorena.
On se nyt perkelen kumma jos se ei kerro kovasta riippuvuudesta kun jätkä sanoo huumeiden olevan KOKO hänen elämänsä tärkein asia ja jota hän ei missään vaiheessa ole valmis lopettamaan vaikka henki lähtis.
Sinäkin kerrot jopa lapsellesi kuolevasi jos et käytä huumetta ja sitten vielä kysyt lapseltasi, että hyväksyykö hän että käytät huumeita, no ei siinä jumalauta jätetä lapselle paljon vaihtoehtoja vastaukseen. Jos hän vastaa, ettei hyväksy, niin se tarkoittaa että hän haluaisi sinun kuolevan eikä kukaan pieni lapsi halua vanhempansa kuolevan, jote totta perkelen hän hyväksyy pössyttelysi kun tuommoset ehdot ladellaan pöytään.
Sinäkin kirkkain silmin väität että et ole riippuvainen huumeista, mutta että jos et sitä käytä, niin kuolet. Voi hyvät hyssykät sanon minä.

On se nyt perkelen kumma jos se ei kerro kovasta riippuvuudesta kun jätkä sanoo huumeiden olevan KOKO hänen elämänsä tärkein asia ja jota hän ei missään vaiheessa ole valmis lopettamaan vaikka henki lähtis.
Sinäkin kerrot jopa lapsellesi kuolevasi jos et käytä huumetta ja sitten vielä kysyt lapseltasi, että hyväksyykö hän että käytät huumeita, no ei siinä jumalauta jätetä lapselle paljon vaihtoehtoja vastaukseen. Jos hän vastaa, ettei hyväksy, niin se tarkoittaa että hän haluaisi sinun kuolevan eikä kukaan pieni lapsi halua vanhempansa kuolevan, jote totta perkelen hän hyväksyy pössyttelysi kun tuommoset ehdot ladellaan pöytään.
Sinäkin kirkkain silmin väität että et ole riippuvainen huumeista, mutta että jos et sitä käytä, niin kuolet. Voi hyvät hyssykät sanon minä.
Ensinnäkin jutussa lukee näin–> “Polttelisin vaikka joka päivä, jos minulla olisi oikeanlaista seuraa kotona. Toisaalta saatan olla pitkään polttamattakin” sekä " Miedot huumeet ovat Maren mukaan hänen koko elämä." Eli sinä kyllä nyt hieman vääristelet sanojan kaverin suuhun…
Katsos kun se kamala huume on myös lääke ja ihan laillisesti täällä Suomen massammekin jo. Tietysti kuivattu kannabiksen kukinnon nuppu minun kädessäni on nyt huumetta, mutta reseptin jälkeen se ei sitä enään ole.
Mitä ihmettä minun lapseni tähän nyt liittyy? Mutta siis kyllä lapseni tietää kyllä tilanteeni eikä siinä ole mitään sen kummallisempaa. Lapseni on jo hei kohta 8vuotias ja hän kyllä tietää mikä ero kannabiksella on päihde ja lääkekäytössä. Sinä päinvastoin Prossa et sitä näytä tietävän.
Ps. Minulla on kevyt psyykkinen riippuvuus kannabikseen koska myönnän joskus pitäväni kannabiksen päihdyttävistä vaikutuksista jos sellaisia nyt ylipäätään saan enään ees esiintymään. Aika tavalla joutuu taukoa pitämään ja sitten jo viikossa kahdessa lääkekäytössä toleranssit onkin jo taivaissa eikä enään päihdyttäviä vaikutuksia esiinny.
Kapakkaan hinnalla millä hyvänsä
iltalehti.fi/uutiset/2014111 … 0_uu.shtml
Kapakkaan hinnalla millä hyvänsä
iltalehti.fi/uutiset/2014111 … 0_uu.shtml
Aika patologista touhua. Mitä merkitystä noilla rahakorvauksilla tai edes sakoilla on? Ei ne vanhempaa korvaa.
Putous tähti: absolutismiani ihmetellään
iltasanomat.fi/putous/art-1288771175674.html
^ Siinäpäs vasta onkin terve suhtautuminen asiaan. Noinhan se on, eikä se sen kummempia vatkaamisia tartte.

^ Siinäpäs vasta onkin terve suhtautuminen asiaan. Noinhan se on, eikä se sen kummempia vatkaamisia tartte.
Juuri näin