MDPV - varoitus!

Päihdelinkin toimitus välittää viestin

VARO TÄTÄ HUUMETTA!
MDPV = ”PV”, ”Aakkoset”

Stop Huumeille ry:lle on tullut huolestutavan paljon viestejä kadulta MDPV:n aihettamista
vakavista ongelmista. Alla käyttäjiltä kerättyjä varoittavia kommentteja:

”Parissa päivässä – kuukaudessa nuppi on valmis lataamoon”
”En o nähny yhtään jannua joka olis kestäny paria kuukautta pidempään”
”Tästä vetää överit ennemmin tai myöhemmin”
”Vainoharhat alkaa jo parissa päivässä”
”Älytön väkivalta / raivo”
”Vanhalla piripohjalla psykoosi v*tun helposti”
”Piripäälle paha koukku”
”Kaikki piripäät käyttää nykyään tätä”
”Koukuttaa välittömästi”
”Erittäin voimakkaat fyysiset vieroitusoireet”
”Kukaan ei tiedä mitä vetää”
”Toleranssi nousee todella nopeesti”
”Vetää helposti liikaa”
”Psykoottset oireet HURJAT, paljon pahemmat ku pirillä”
”Kaman saanti tällä hetkellä voimakkaampi ku pirissä”
”Myydään myös pirinä”
”Saman hintasta ku piri”
”Kukaan ei tiedä mistä sitä tehdään”
”Älä kokeile!”
”Vältä koko aine!”
”Hurja laihtuminen, näkö sumentuu, hengitystiet kuivuu”
”Helppo saatavuus, liikkeellä enemmän kuin piriä”
”Pahempi ku piri hitaan vetäjällä”
”Tätä myydään pirinä, koukuttaa enemmän”
”Hengitystiet tukkeutuu, tulee hengenahdistus”
”Tulee välinpitämättömyys itseään kohtaan”
”Itsetuhoisia ajatuksia ja tekoja”
”Vajoo alemmas ja alemmas”
”Tulee tosi säikyks”
”Älä edes kokeile!”
”Noviiseja koukutetaan tällä”

Naulan kantaan. 12 vuotta vetänyt piriä ja syksyllä “erehdyin” sotkee tätä “aakkosta” samaan latuun pirin kanssa. Huhhuh. Parin vkon käytön jälkeen seuras 2 viikon raivari päänsärky ja tuntui kuin jotain olisi valunut pitkin aivoja.

Kaverini alkoi halluilemaan jostain saliliitosta ja poimi “suoritettavia tehtäviä” spotifystä. Ja sillä ei ikinä ole palikkat menny sekasin. Kerta se on ensimmäinen näköjään.

Perseestä.

Siten tuli eteen toistakin uutta kemikaalia syksyllä. Annostus oli 0.05 mg about ja 5 päivää pystyssä yksillä vedoilla.
Siitäkin huvista sekosi parillakin tutulla nupit.

Ja siitä lähtien olenkin katsonut parhaani mukaan olla vetämättä mitään. :slight_smile:

Onneks en kerenny kun syömään 3 Ekstaasitablettia, joissa oli tuota moskaa joukossa & sit jauheen muodossa joku gramman verran hihaan… ( ei toki koko grammaa kerralla )

Yhdyn tosiaan tohon! ÄLKÄÄ KOKEILKO EDES
Mulla ei ole tuosta päihteestä mitään, ei siis MITÄÄN hyvää sanottavaa…
Sen euforian jonka se hetkeks antaa…
Ei ole sen arvoista mitä se sulle tekee…

Yhdyn myös siihen, että tosta ei oikeesti tie “kukaan” mitä se sisältää…
Paitsi itse aineen/aineiden tekijät/valmistajat…

Once again do not try this drug!

Paha se on kyllä mennä sit, jos ostaa jeiskaa ni siinä voi olla 1/3 osa sitä…
Ton takii mun Amfetamiinin/Metamfetamiinin käyttö in loppunut lähes olemattomiin, koska et oikeasti voi tietää mitä vedät, ellei ole tyyliin suoraan labrasta haettua tjsp… :unamused:

Sama juttu mulla, mitä nyt LSD:tä syön välillä, kannabista poltan, siis kannabista, en hasista YÖK! ja Buprenorfiinia.
Noita kun ottaa niin tietää ainakin 99% varmaks mitä ottaa (:
Tuosta LSD:stä en olis ihan niin 99% varma…

Mut eiköhän nuo laput ole ihan sitä itteensä.
Toki niitä on lappuja vaikka mitä.
Esim DOI-Lappuja veettii kaverinkaa aika paljon pari vuotta sitte.

Mut sen tunnisti ihan sen koosta ja muutenki, et se ei LSD:tä ole nähnytkään.

Kyl sen oikeen LSD lapun tunnistaa.
Esim noi DOI-Laput oli 4 x isompia, ku yksikään LSD lappu jota mulla on ollut.
Eikä noissa DOI-Lappusissa ollu edes niitä kiinnikkeitä mitä happoarkissa on.

Jos tiette mitä meinaan.

Nyt katos se 1% mahdollisuus, että tulen mitään amfetamiinituotetta suomessa vetämään kertaakaan, jos tollasta paskaa on liikkeellä. Suomessa tai muuallakaan. Kokaiinitesteri on sentään jokasella aina mukana, tietää mitä saa.

[Poistettu yhteystietoja. Ei ole hyvä levittää sähköpostiosoitettaan julkisella keskustelupalstalla - Päihdelinkin toimitus]

Päihdelinkin toimitus välittää viestin:

A-klinikkasäätiö, Helsingin sosiaali- ja terveysneuvontapiste Vinkki
Helsingissä 29.1.2010

Tiedote MDPV:stä Helsingin sosiaali- ja terveysneuvontapiste Vinkin koulutettujen vapaaehtoistyöntekijöiden näkökulmasta.

Helsingin Vinkin haittojen vähentämiseen koulutettujen (20 henkilöä) vapaaehtoistyöntekijöiden havainnot ja huomiot liittyen MDPV:n (peeveli, aakkoset, pv, bmv) yleistymiseen päihdekäytössä ovat seuraavanlaisia:

Käyttäjäyhteisössä aine saa aikaan sekaannusta, konflikteja, väkivaltaa, harhoja johtuen aineen myymisestä amfetamiinin kaltaisena aineena. Ihmiset eivät osaa annostella ainetta oikein ja se aiheuttaa yliannostelua joka johtaa harhoihin, muistamattomuuteen, epäluuloisuuteen.

Fyysisistä/henkisistä oireista mainitaan ihovauriot, päänsärky, yleinen ärtyisyys, pitkät laskut, pistokohdan tulehdukset, yleinen pahoinvointi, rytmihäiriöt, väkivaltaisuus, unettomuus. Psykoosioireita pitkäaikaisessa käytössä tai suuria annoksia käytettäessä.

Amfetamiinia käytettäessä ainetta 0.1-0.3 grammaa ja samalla kaavalla MDPV:tä käytettäessä yliannostus on kymmenkertainen. Aineen vaikutus on lyhytkestoinen, 3-6 tuntia, joten ainetta käytetään usein, joka pistoskäytössä on aina riskitekijä.

Onko talla sivustolla sitten maili mahdollisuutta.Tai laittaa yksityisia viesteja. :smiling_imp:

^No ei tääl saa yv:t olla käytös, mut voithan laittaa tuohon allekirjotukseen mailin kuten mä… :slight_smile:

Hohhoijaa mitä vouhotusta, ei vedetä kun ei osata, vedetään jos osataan. :smiling_imp:

Hyi helvetti tää on kyl paskinta kamaa mitä Suomesta saa. Useampi tuttu on sohinu tota ohi ja tosi helposti näyttäs tulevan mätäpaiseita yms, eli jos lyöt ohi niin nopsaa lekuriin. Kaikki ketkä on vähänki pidempään sen kanssa pelleilly on todennu sen olevan ihan sairasta tavaraa ja vannonu lopettavansa (tosin lopetus näyttää olevan aika hankalaa), jopa ne ketkä alussa väittää hanskaavansa homman ja kehunu myrkkyä kaikinpuolin piriä paremmaksi/vähemmän haitalliseksi. Jotkut sanoo kitkujen olevan tosi pahoja ja kestävän tosi pitkään, toiset taas vähättelee.

Monta kertaa oon kauhulla vieressä kattonu ku kaverit vetää “viittä vaille överit”-vetoja, ja tekee ihan vitun pahaa kattoa ku ne meinaa flippaa kokoajan, siinä joutuu pitelee itteensäki kasassa (ihan sen takia ettei oma vainoilu ja stressi tartu niihin) ja vakuuttelee vakuuttavan olosena et kaikki on iha ok ja ettei ne vetäny liikaa ja yrittää jutella mukavia. Ja myöskin pelätä sitä ettei ne vaan delaa siihen, varsinki jos on joku tosi hyvä ystävä painamassa mäntää pohjaan. Monta tyyppiä on meinannu kuolla kun on luullu ostaneensa piriä, tai muuten vaan piiskannu liikaa (tosi helppoa kun se on niin vahvaa ja laatu vaihtelee niin paljon ja kun on valvonut ja summanmutikassa annostelee).
Jos vedätte (ylipäätänsä mitä tahansa kamaa) varsinki hihaan, ni muistakaa aina ekoissa vedoissa testata se kaman vahvuus eikä paineta sitä mäntää kerralla pohjaan vaan vähän kerrallaan ja odotellaan mitä se sanoo. Ja jos se on vähänkään kokkareista ni koittakaa jaksaa jauhaa se tasapaksuks pulveriks, ettei tuu niitä yllärikokkareita mitkä tappaa helposti, itellä on konin kanssa meinannu lähteä henki noitten kokkareitten takia.

Huhuja oon kuullu et vetäis sisuskalut ihan kuolleeks tosi lyhyes ajassa, enkä kyl epäile yhtään, itellä vatsa vetää takaperin voltin joka vedoista ja laatta lentää aika helposti, vaikka vedot olis suht pienet. Muutamia grammoja viime vuoden puolella tuli ryittyä ihan pv:nä ja/tai pirin kanssa, mut sen jälkeen kun sain muutaman epileptisen kohtauksen muutaman tunnin sisään sai mokoma myrkky jäädä. Monta kertaa oon myös todennu pirin sisältävän tota paskaa, ne kun buustaavat molemmat toisiaan niin mdpv:llä on helppo tehdä paskasta piristä “hyvää”. Kyl sen huomaa jos piriin on tota sotkettu, mut liian myöhään.

Perkele kun tulee ihan huono olo kun ajattelee mokomaa paskaa. Älkää pliis vetäkö tota sontaa…

Ja joo, ei ne nousut oo missään muotoa mun mielestä edes mukavat, ennemminki vetäessä toivoo vaan et se menis ohi mahdollisimman nopeeta. Onneks nopeet ei oo mun juttu…

[quote=“gekko”]
Perkele kun tulee ihan huono olo kun ajattelee mokomaa paskaa. Älkää pliis vetäkö tota sontaa…quote]

Mulla sama fiilis monesta päihteestä mutta kumma kyllä tuntuu kelpaavan, ja se vasta muikeelta tuntuukin ku miettii asiaa tarkemmin.

“geggo oon kuullu kai, ehkä,”

kerro sitten kun on jotain faktaa. tavallallista tyhmemmässä nistiporukassa liikut ja kattelet menoo jos meno on tommosta…

Tjoo, frendi oli ottanu tota iv:sti lappulaskuissa ja pimahtanu ihan täysin, oli vainoillu ihan vitusti,
kilahtanu broidilleen,tapellu sen kanssa ja ihan vitun veripäissään kävelly tyylii 10 km tällä kelillä himaan keskellä yötä :confused: :laughing: aika älytöntä settiä… on sil kyl päässä muutenki vikaa

Mulle on tullut eteen kahta eri tuotetta mitä mainostetaan pirin kaltaiseksi. Toinen on tätä MPVD:tä ja toinen jotain aivan muuta. Annostun tässä “Superiksi” mainostetulla on ERITTÄIN pieni , 0.05mg tyyliin ja yksillä vedoilla valvoo kuusikin päivä - eforiaa tai mitään havaittavia tuntemuksia ei tullut ainakaan mulle - ainakin välitöntä flippailua on ollut rankasti kaikilla jos on vähänkään taipumusta

Kaverin broidille joka oli jo 40v. ja vanhankoulun pirinvetäjä veti tätä tuntematonta “superia” (ei siis MPVD) viikon ja viilsi itseltään lopuksi veitsellä KOKO kaulan auki - sen kaverit oli ollu onnex paikalla ja sai sen ambulanssin kautta peijakseen. Noh, peijaksessa ne piti sitä 12 tuntia ja päästi pois. Käveli siitä suoraan kiskoille ja pikajunan eteen.

Että semmosta.

Ei ole pevekkiä eli MDPV:ta, olisko Desoxya jotain, en muista nimee, se nimenomaan pistää valvoon ihan helvetin kauan pienellä annoksella useita päiviä, siihen en koskis pitkällä tikullakaan.
“Puhdas” MDPV jonka tilaa suoraa jostain salalabrasta ja pitäis olla n.98% vahvuista, siinä on annoskoot 5-15mg käyttötavasta riippumatta, ite oon ottanut ekat kerrat just tuon ja 10mg ja kaikkia muitakin neuvottu milligramma vaa’lla esim jos hihaan vetää niin max 10mg ekalla kerralla. Jotain vastuuta saa pitää jos itellä on käyttökokemusta ja joku ensikertalainen tuon aineen kanssa HALUAA kokeilla niin silloin neuvotaan ja mitamaan tarkka annos.

Sitä ei tee rahan ahneet pirimyyjät jotka sekottelee noita ja jatkaa pevekkiä yms millään, siitä ne suurimmat överit aina tuleekin sitten. :imp: Saunan taakse moiset myyjät.

Joo, sellasena luonnnonoikkuna, että kertaakaan mulle ei ole mikään piri toiminu mitenkään vedettynä, tarjottiin tätä, niin kyllähän siitä tuli aika kivat nousut eka, mutta lyhyet ja se ahdistava olo kesti sen jälkeen sen verran pitkään, että ei-kivan ja kivan suhde oli aika pahasti miinuksella. Ne vedot oli sellasen pussinpohjavedot että siinä ei ollu edes juuri mitään… Voin vaan kuvitella millaset laskut sais vetämällä enemmän ja pidempään.

Toisaalta tuli kyllä myös sillä tavalla “kipeä” olo, että voi olla, että siinä oli jonkinlaista horkan tapaista ehkä mukana, viakea sanoa, mutta tuli siitä kyllä henkisestikin jotenkin vittumainen olo ja tosiaan lyhyet nousut.

Onhan tuo ihan helvetin halpaa piriin verrattuna, ainakin kun tänne ylemmäksi karttaa pitkin mennään… ja se kait tuon suosiota selittää.

Ei ole nopeat mun juttu muutenkaan joten joku muu ehkä osaa sanoa paremmin korvataanko tän käytöllä sitten piriä tai vastaako ne toisiaan, koska tosiaan piri ei oo ikinä tehny minulle mitään, vaikka annso ois ollu sama kuin piriä käyttävällä kaverilla suoneen vedettynä molemmille.