Masentaako joulu?

Omalta kohdaltani voin sanoa, että ei masenna vaikka ihan yksinäni sitä näillä näkymin vietänkin. Tyttökaveri meni perheensä luokse ja suurin osa kavereista tekee samoin. Itelläni on perheen kanssa välit sössitty sen verran pahasti, ettei sinne ole menemistä. Ostamaani kinkkua paistelen ja syön terästetyn glögin kanssa. Siinäpä se meikäläisen joulunvietto aikalailla on. :mrgreen:

Mua pikemminkin ahdistaa kuin masentaa. Pitäisi käydä vanhemmilla vaimoni kanssa. Kaikki on ihan siistiä ja rentoa mutta kun olo on sellainen että mielummin istuisin huoltamon kahvilassa kahvilla kuin idylisessä perhejoulupöydässä. Se on oma olotila joka tekee joulun tai ei sitä tee.

^“Ahdistaako joulu?” olisi varmasti ollutkin parempi otsikko, täytyy myöntää. Joo, sama. Mieluiten mäkin vietän jouluni näin kuin jossakin idyllissä joulupöydässä. Ehkä siksi kun mielestäni joulu on muutenkin vähän sellainen lasten juhla, ettei sillä aikuiset keskenään hirveästi mitään tee.

Ei masenna, on vaan turhaa hössötystä, mutta huomenna kunnon mässyt ja lääkitys on kohdallaan :sunglasses:

Sama vika kun monella, joulu ahdistaa jonkun verran. Tuntuu muka pakolliselta mennä morjestaan vanhempia ja istumaan joulupöytään, vaikka ihan ite sen pakon kai omaan päähänsä muodostaa. Että tuskin maailma kaatus vaikka jäisin kotiin dokaamaan kissojen kanssa. Mutta, luvattu mikä luvattu, eli tänäkin vuonna taas kerran hurautan äiteen luokse, nappaan pari rauhottavaa alle että jaksan se kusipäämiestä ja niitten perheidylliä ja sitten istun siellä jumissa joulupäivään vähintään.

Monta joulua oon viettäny myös töissä. Se on ollu aika mukavaa, jotenkin sellasesta perinteisestä joulukuviosta kivasti poikkeevaa.

Ahdistaa, vituttaa ja masentaa. Kuitenkin pidettävä “kulissi” yllä lapsien takia eli paistaa kinkut, koristella kuusen, tehdä joulusiivousta yms… Ennen lapsia ei pidetty mitään kuusia, joulukoristeita, eikä mitään muutakaan, ja jouluna lähdettiin aina baariin, no itellä on tosiaan 25päivä syntymäpäivä… Jännä miten jouluaatto ja varsinkin joulupäivä vetää ihmisiä baariin tuhottomasti! vuoden 2 tuottoisinta päivää baareille, aina olleet ihan täynnä, tosin johtuen varmaan paljonkin siitä, että saa tuulettaa pois se 2kk kestäneen jouluhössötyksen ja lahjojen hankkimisen yms stressaavat asiat pois.

^ Plus siitä, että monessa paikassa jouluna on vaan yks tai kaks kapakkaa keskusta-alueella auki. Niihin kun ahtaa kaupungin janoiset, niin johan on tuottoa vaikke väkeä sinänsä tavanomasta baaripäivää enempi olisi liikkeellä.

Täälläpäin missä minä asun niin on auki jokainen yökerho kuten normaalistikin viikonloppuisin. joten ei se ainakaan sitä voi johtua. Monessa muussa paikassa varmaankin missä ei ole valinnan varaa mennä minnekään muualle kuin muutamaan mikä on auki.

^ Ohhoh. Missäs Las Vegasissa oikeen asut? Yleensä suomalainen juhlaperinne on sitä, että kaikki paikat ja kulkuyhteydet menee kiinni niin, että varmasti on jumissa siellä neljän seinän sisällä hampaat irvessä iloa irti repien. Tampereella mm. bussit lakkaa kulkemasta kello kaksi tänään ja kaikki mahdolliset viihdemahdollisuudet pysyy kiinni, kapakoista auki on vissii Amadeus, Monttu ja Rotwalli sekä lähiöissä luutavasti joku.

Tavallaan joo ja ei.Eli saisi kyllä mennä kohta ohi! :confused:

Ei masenna.
Lääkitys kohdsllssn :laughing:

Luulin ettei masentais, mut aika paskaks menin. Kiitos ääniharhat, tietävät hyvin aina koska on joku juhlan tynkä jonka voi pilata vitun saatanan häiriköinnillä ja kiusaamisella.

Ei yhtään oo masentanu, kiitos jouluisen tunnelman hyvät ystävät ja hyvää ruokaa.
Toki on menny joka päivä suurinpirtein gammaa, oksikonia, lyrtsyjä, pampuloita, ja sauhua. :sunglasses:

Kyä toi ahdisti hetken aikaa. Tuli valvottua ennen joulua muutama päivä ja sitten jouluna äiteen tykönä menty hyvin nukkumaan :smiley: Tsijah… ihan hyvin tuli selvittyä vaik vähä ahristi

hieman joo ku ei oikeiun joulu piparia irronnut.

Tästä tuli mieleen että ‘‘kohta’’ on taas joulu. :smiley: Mä en itse ainakaan oo kovin joulu ihminen…Ahdistaa kyllä enemmän kun masentaa…

Ei nyt ehkä masenna niinkään, tän normi-masennuksen lisäksi, mut jollain lailla ahdistaa. Aattelin kyllä kyntteliköt laittaa ikkunoihin, jouluverhot vaihtaa johonki huoneeseen ja ehkä jopa jonkun pienen joulukuusen voisi tänä vuonna hommata - edes sellaisen pöytämallin :wink: Mut se ahdistaa, kun ei oo rahaa kuitenkaan TAASKAAN ostaa ees mitään pieniä lahjoja kellekään. Ja sit se kiire… Kun pitäs ehtii oman mutsin luo, faijan perheen luo, miehen vanhempien luo… viime vuoden joulu olikin ihan täydellinen kun oltiin Teneriffalla Puerto de la Cruzissa, syötiin muistaakseni päivälliseks lasagnea ja normisti vaan otettiin miehen kanssa koksua ja dokailtiin :smiley: Ihan jees…

Ei. Oli aika, jolloin elin niin lähesnormaalielämää (tai pystyin paremmin peittämään ongelmani), että ahistuin joulusta (emmä tiä onk tos lausees järkee; mut esim.joskus vuosia sit, kun kävin säännöllisesti tanssitunneil, meit oli siin semmonen ryhmä ihan eri-ikäsiä ihmisiä: joku ehkä lukioikänen sälli, noin kaksvitonen opiskelijanainen ja minä ehkä 40 kieppeil sillon, ja joulun jälkeen olimme edes yhdest asiast täysin yhtä mieltä: joulu on hirveä: a i n a riidellään ah, niin rakkaan perheen kesken… Kyl se aika montaa ihmistä ahistaa, silt odotetaan jotain ihmeitä, ehkä…) Nykysin sil eijo mitään väliä. En ole varma jaksanko sinne asti. Vaan kukapa olis… :open_mouth: .

Masentaa… ennen ei tullut edes koristelua kuusta eikä pistettyä valoja yms härpäkkeitä, eipä kyllä paljon nykyäänkään, mutta kyllä kuusi olkkariin tulee ja lasten huone vähintään koristellaan. Vaikka kuinka pännisi koko joulu… itellä syntymäpäivätkin jouluna vielä kaiken lisäksi. Ahdistaa jo huolella kuinka helvetisti menee rahaa sukulaisten lahjoihin, kaverien muksuille jne jne. Itelle kävis, sopimus tuttavien kanssa, että ei lahjoja meidän muksuille eikä me annettaisi heidän muksuilleen. Ainakin lapsille tulisi aina sopivat lahjat tai ei montaa kertaa samoja tavaroita, niinkuin joka joulu ja syntymäpäivät. Ja vielä kaiken lisäksi ne sohjopaskakelit, tai nyt varmaankin taas isot paukkupakkaset, että helvetin hankala olla lasten kanssa edes ulkona kun ei saa/pysty itse mitään tekemään.

masentaa kun tietää et ei ole toivottu edes kotiin… Kiitos pitkäst aikaa sait mulle kyyneet silmii… Sanotaan näin et oon 19, viimeks synttärit, joulut sun muut on"juhlittu" viimeks tyyliin 11 vuotiaan,

Ai että rakastan mun vahempii… PEACE