Mä rakastuin ihmiseen, joka oli musta hauska, mut ihanasti huomioiva, ihana mun lapsille ja omalleen. Meille tuli yhteisiä lapsia ja mulle alko avautuun miehestäni toinen puoli. Se joka on vittumainen, ilkeä, haukkuu, valehtelee, lupailee, pettää lupaukset jne. Toisaalta kuitenkin se ihanakin, muttei varauksetta. Siihen oli aina syy, mut en välttämättä siinä hetkessä tajunnut.
Hitsi ja pidin itseäni jotenkin fiksuna! Et tajuisin ajoissa huonon tyypin! Et en kenenkään antais mua kusettaa! Ja kuinka kävi?! No miten häpeämismeininkiä en asiaan liittänyt ja ihan kaikille läheisilleni ym. oon asiasta puhunut. Oon puhunut neuvolassa, koulussa, läheisilleni jne. On ollut kotipalvelua, lastensuojelua, pariterapiaa, a-klininkkaa ja perheneuvolaa apuna. Viesti ollut selkeä, mun pitää pistää mies pihalle.
Lauantaina se nyt sitten tapahtui. Pistin sen pihalle. Ei mikään päähänpisto (mitä mies ajattelee), vaan oon pedannut tätä jo pidempään. Tavarat on tällä kertaa viety pois (onneks on laina-auto!) ja mies tajuaa olla tulematta oven taakse. Mut mitäs nyt? Miten tää homma nyt menee? Se soittelee: Haistattelee, vittuilee, lupailee, pyytää, ehdottelee, syyllistää… Tekstareissa sama juttu. Muten mä tuun niiden kans toimeen? Vastaanko vai en? Vastaanko kiltisti? Vittuilenko takaisin? Laitanko rahaa silke? Lähdenkö viemään hoitoon? Vienkö lapsia sen kans puistoon? Kuuntelenko vai en? Kukaan ei oo yhtään valmistanut tähän oloon ja tähän neuvottomuuten. Ja lapset! Miten puhun niiden kans tästä? Miten tulkitsen niiden käytöksen? Miten mä oon niiden seurassa, ku sisällä on kamala myrsky?!?