Lyricasta ja bentsoista eroon!

Mietin vaan että voisi kirjoittaa jotain omasta bentsojen sekä lyrican lopettamisesta. olen siis 20v nuori mies!
Tietoa olen noin 2v tissutellut ja sekakäyttänyt melkeimpä kaikkea, ainoa mistä vieroitus oireita tulee on lyrica ja bentsot.
Haluan puhtaan, lääkkeettömän elämän.
Elikkäs kävin katkolla missä sain 2mg3 rivatril aamulla, päivällä ja illlalla+ tuohon settiin aamulla 150mg lyrica, 75mg päivällä ja illalla 75mg+ myös 20mg2 tenox illalla ja ketipinor 50mg.
Nyt siviilissä viikon katkon jälkeen söin samalla annoksella viikon verran kyseisä lääkkeitä.
Tänään oli seulat jotka puhtaat ja pudotus alkoi 0.25mg viikossa rivatrilliä pois+1 tenox illasta pois, lyrican pudotuksesta ei vielä puhuttu mitään ja tosiaan tissuttelu ja kaljan juonti jäi katkon myötä pois!
Mitä mieltä pudotus määrästä ja koska kannattais aloittaa lyrican pudotus? siiviilissä vihdoin olen saanut asioita hoidettua, kun ei tarvi ravata ja duunata lääkkeitä kadulta.
Alkaa tuntumaan että pystyn päivittäisistä asioista pitämään huolta ja asiat alkavat taas kiinnostaa!
Mitä mieltä te olettte? Kirjoitin tämän lähinnä huvinvuoksi ja että saan komentteja ja mietteitä jatkosta!
Niin ja siis tuolla bentso pudotus määrällä kuivilille pääsyyn kestäisi puolivuotta…
Kiitos vastauksita etukäteen, ja kommentoikaa asiaa!

Hei!
Kiitos viestistäsi, toki ohjaan sinua keskustelelmaan asiasta oman hoitavan lääkärin kanssa. Olet siis jatkanut lääkityksiä lääkärinmäärämillä annoksilla. Jos homma toimii nyt hyvin? Niin onko toisaalta kiirettä?
Tavoitteesi on hyvä ja sitä suuntaa kohti kannattaa tietysti edetä!

Tarvisin jotain vertaistukea taikka, avopuolison kanssa esim toinen pariskunta voisi olla mukava vertaistuki apu.

Tuntuu jo toi 0.25mg pudotus, aika ikävälle olisiko järkevää päivälääkkeeseem lisätä 25mg lyrica ?
sit oli aamu 2mg riva 150mg lyrica päivä 100mg lyrica 2mg riva ilta 1,75mg riva ja 75mg lyrica.
Tai vaikka ilta ja päivä molemmat 100mg.
ja ajaa ne bentsojen jälkeen alas.

Tänään seulat (puhtaat), ja lääkärin kaa sovittiin että jätän ilta lyrican väliin ja otan aamulla 2mg riva ja 150mg lyrica-
päivällä 2mg riva ja 150mg lyrica, illalla nyt sitten menee 1.5mg riva ja ketipinoria+ tenox untettomuuteen! :unamused:
Miltä vaikuttaa? en tiedä aiheuttaako ton ilta lyrican väliin jättö hirveästi unettomuutta?

Suunta hyvä!
Käy koko ajan keskustelua lääkärisi kanssa. Epämiellyttävät tuntemukset kuuluvat asiaan, joten elä anna niille ylivaltaa…

Hei tuntuu että toi riva ei millään muotoa auta mua enää olisiko järkevää ehdottaa jotain muuta vaikka miedompaa bentsoa mutta isommilla annoksilla? eilen jo olo oli sen mukainen että sorruin ottaan muilta päiviltä 150 tai 225MG lyricaa ylimääräistä.

Oothan varovainen sen lyrican kanssa! Siinä ylimääräisten nappailusta syntyy äkkiä paha kierre, joka voi johtaa kovaan riippuvuuteen ja helvetillisiin vieroitusoireisiin. Neuvoisin että hyvin varoen ja hallitusti lähtisit yhteistyössä lääkärin kanssa tiputtamaan sitä hiljalleen alas mikäli vähänkin tuntuu ettei annostelu pysy lapasessa. Omin päin jos lähdet liian nopeasti annoksia laskemaan se johtaa herkästi siihen että olo vaikeutuu liikaa, tulee taas otettua ylimääräisiä, olotila heittelee ja sillai se kierre ja koukku sit syntyy.

Riippuvuuksista toipumisessa olisi tosi tärkeää löytää keinoja, joilla oppii sietämään tai lievittämään vaikeita oloja ilman tajuntaan vaikuttavia aineita. Lämmin suihku, raittiin luottoihmisen kanssa juttelu, liikunta tai mikä kellekin toimii.

Voimia ja tsemppiä sinne ihan valtavasti, itse taistelen irti useamman vuoden lyrica+bentsokoukusta ja se on kyllä niin kavala kombo ja vaikea vieroittaa etten toivoisi vastaavaa kenellekään.

jep tänää kohta seulat ja apteekkiiin, saas nähdä mitä nyt otetaan pois vai saanko edes puhua lääkärille :smiley:

samalla. 025mg pudotuksella ainakin viä mennään. nyt 5mg rivaa päiväs. sanoi kkyllä että jossain kohtaa voidaan 2vk välei tiputtaaa