Lyricalla betsoista irti?

Edelleen yritän vierottautua bentsoista. Olen tosi pirullisessa tilanteessa ja luulen että kaikki kivet ovat kohta käännetty. Käytän Insomin max. 60 mg/vrk. Minulla on hirveä kutina. Iho alkaa kutista pian lääkkeen oton jälkeen ja on 2 tunnin kuluttua huipussaan, lääkemäärän lisääminen vain pahentaa tilannetta joten vieroitusoireesta ei ole kysymys. Atarax on antihistamiineista ainut joka auttaa mutta kun kaikkia päiviä ei voi vain nukkua kun töissäkin pitäisi käydä. Lääkettä ei voi lopettaa seinään mutta käyttääkään ei voi…
Mitä olette mieltä - pysyisikö Lyrican avulla jotenkin lievittämään bentson vierotusoireita ja sitä kautta lopettaa kokonaan pois?

^ Kyllä monet pystyvät helpottamaan benzoreflojaan juuri Lyricalla, joten voithan kokeilla. Itselleni tulee Lyricasta vain lähinnä hemmetin huono olo, mutta monet saavat ko. lääkkeestä apua. Valitettavasti monet myös pitävät vähän liikaa Lyrican vaikutuksesta, joten kannattaa olla varovainen, ettei jää sitten siihen koukkuun. Se on kuulemani mukaan myös todella vittumainen koukku :confused: .

Jännä juttu tuo, että alat kutista Insominista :astonished: . Toki eri ihmiset reagoivat eri tavoin eri lääkkeisiin, joten ei kai tuollainenkaan mahdotonta ole, mutta en vain ole itse koskaan kuullut moisesta. Jospa sä oletkin allerginen juuri nitratsepaamille tai jollekin sidosaineelle, jota Insominissa on :confused: . Voisitko näin ollen kokeilla vaihtaa johonkin toiseen benzoon, esim. siihen perus-Diapamiin, jolla vieroitukset yleensäkin hoidetaan?

Pystyykö A-klinikallla asioimaan luottmuksellisesti siten ettei asia vuoda työnantajalle tai lastensuojeluviranomaisille? Työni ja lapseni olen nimittäin pystynyt hoitamaan. Mutta esim. vanhemman pähdeongelmanhan vaatii lastensuojeluilmoituksen ja rikkoo vaitiolovelvollisuden rajat (ts. asiasta on ilmoitusvelvollisuus viranomaisille). Eli uskallanko ongelmassani kääntyä A-klinikan puoleen? Täällä on varmasti muitakin A-klinikalla asioineita joilla on alaikäisiä lapsia.

Näkyyköhän ei-kelakorvattavat lääkkeet kuten Insomin, Panacod-pore KELAn rekistereissä? Eli seuraako KELA näiden lääkkeiden käyttöä?

Kyllä Lyricalla saa mielestäni vähennettyä niitä epämukavuuksia, mitä benereflat tuovat. Kokemusta on… mut Lyrica on ainakin minun kohdallani loistava yleiseen ahdistuneisuuteen, jota noi bentsoviekkarit aiheuttavat. Eli sinuna tekisin seuraavaa, josta jo mainittiinkiin aiemmin:

-Menisin A-klinikalle, ehdotat vaihtoa Diapamiin, pameillahan nuo tiputukset yleensä tosiaan hoidetaan.
-Suositan tuota annosten jakelua tietyn väliajoin. Esim. minä haen omani viikon välein. Jos hakisin kerralla kaikki, niin siinä mentäs sinne loppuun asti… Ehdota, että haluat eroon bentsoista, että olisiko A-klinikka se paikka, josta voisit kontrolloidusti hakea esim 1 viikon lääkkeet. Samalla tulet väkisinkin asioimaan päihdetyöntekijän kanssa, joka on oikeesti hyvä.

Kyllä ne siellä klinikalla tekevät kaikkensa, kun huomaamat sun todella haluavan lopettavan.

Tsemppiä sulle. Mene A-klinikale, kerro rehellisesti tilanteesi, he osaavat (yleensä) asianmukaisesti hoitaa asian. Eivätkä lopeta seinään, siitä ei huolta. Tätäkin on varmasti tapahtunut, mutta ne ovat marginaalitapauksia.

Hirmuisesti tarmoa sinulle, aloittaja!

Ei niiden nyt ainakaan sun työpaikallesi pitäisi mitään ilmoitella. Miksi ihmeessä ilmoittaisivat? Mulla ei ole lapsia, enkä näin ollen osaa sanoa juuta, enkä jaata tuohon lastensuojeluasiaan, mutta mikäli sä todella pystyt huolehtimaan lapsestasi/lapsistasi ihan hyvin, ts. tuo sun benzoriippuvuutesi ei merkittävästi haittaa lapsista huolehtimista, niin tuskin siitä ilmoitusta tulee, jos vain selvität asian. Ja jos sieltä lastensuojeluilmoitus tehdäänkin, niin ei se yksinään vielä mihinkään johda, jos lastensuojelupuoli toteaa, että lapsilla on kaikki kunnossa. Jo se, että itse haet aktiivisesti apua ongelmaasi, helpottanee mahdollista lastensuojelun kanssa asiointia. Huonommin siinä todennäköisesti käy, jos jäät jotenkin “rysän päältä” kiinni lastensuojeluviranomaisille, mutta kuten jo sanoin, en osaa neuvoa tässä asiassa mitään varmaa.

Kyllä uskoisin jos hakee vaiks päällekkäisiä respoja, siis enempi ku pitäis…
30kpl insomineista ei saa korvausta, mut 100 lootasta saa.
Hiton omalekuri kun ei vaihda tota kun tulis 100loota vissii 3e halvemmaks ku 30kpl :confused:

Ai, eikö Kela muka korvaa Insominia ja Panacodia? Kyllä mä ainakin saan Kela-korvaukset molemmista, siis Insominista siitä 30 kpl pakkauksestakin. Mun Panacodini eivät tosin ole poreita, vaan niitä tavallisia. Kai tämä sitten johtuu siitä, kun mulla on Kela-kortissani se jokin bipolaarihäiriöisen eläkeläisen koodi :confused: .

Täysin Ot: mut mulla pore-codit vei kivun pois joskus. Normi-codit ei vienyt. Tämä siis ennen narkomaaniaikoja.

voi onnistuakkin mut vittumainen ja kova se on se lyrica koukkukin, ite tiputtelisin benzoilla. lyricasta tulee rajummat mutta lyhyemmät reflat ja puhun nyt vaan omista kokemuksista, riippuu pitkälti ihmisestä ja annoksista.

Joo, mää oon kansa sitä mieltä, et Lyyde-koukku on jotain ihan hirveetä. Vähän niin ku gamma-nitkut neljän kk:den hörsimisen jälkeen. Eli ei paljoo naarata… :smiley:

Mutta jos niitä syö maltillisesti. tyyliin bentsot kahessa viikossa alas ja lyrica 1½ kk:den jälkeen alas.

Joo ei varmaankaan kovin hyvä idea. Lyricoihin narahtaa viikossa valittelevat pitkän linjan pillerinpopsijat. Ite en
oo ku pari kertaa testannu. Ihme schaissea. Tulee kuulemma heti luuydinkivut sun muuta ja pakko pakko pakko saada lisää. Mun mielestä täältä löytyy hyviä ohjeita miten päästä bentsoista irti.

t. Katkis