Kertokaas miten lopettaa toi lyrica kun sitä suht kauan oon käyttäny ja lopetus tuntuu olevan niin helvetin vaikeeta ettäh… :S meinaa sellanen paniikki tula ja rintaa pistää/sattuu aika inhottavast… ja vähän sun muuta, pitää ottaa joku 300-450 pväs et ei tuu oireita. Vai onkohan kyse sitte jostaa vakavemmasta… (?) rivatriliä on kyl mut sekään ei oo auttanu siihen viemään oireit pois nii ettei tarviis ottaaa lyricaa… oon vähä yhistelly niit mut ähh - jos joku expertti tietäs tääl ??? APuaaaa… neku loppuu ni sairaala varmasti kutsuu!.. on viel kyl jälel 3 pk 150mg, puoltoist levyy 75mg ja vähän alle levy 25mg. mite vähentää ja lopettaa ??
mulla henk.koht. lyrica viekkarit ainakin seinään lopettaessa on pahemmat kun
bentson lopetuksen oireet. voihan olla, että kokemukseni rajoittuu lähinnä suuriin
pregabaliini annoksiin ja pienehköihin klonatsepaamin lopetukseen.
pregabaliinin kun viime vuonna lopetin seinään niin tuli kylmiä väreitä, tajutonta hikoilua,
sosiaalisten tilanteiden pelkoa, kuumetta (39c), painajaisia, kaikkea kivaa siis.
olen välillä lopettanut ja/tai laskenu toleja sillai et pudottelen 300-600mg vrk annokset
parissa viikossa nolliin esim ottamalla alkuun jokapäivä 150mg (n. puolet “normi” annoksesta)
ja seuraavalla viikolla jokatoinen päivä sen 150mg…
kolmas viikko saattaa olla vielä hiukan nihkeä olojen suhteen, mutta se kolmas streitti viikko
kannattaa ja siittä se olo alkaa hiljalleeen helpottaan.
ekat viikot tulee luonnollisesti olemaan (riippuen henkilöstä) henkisesti(kin) psyykettä kuormittavia
mutta nousuista seuraa laskut tai… annoksen nosto. kannattaa lukittautua vaikka kotio ja lusia
ne viikot vaikka väkisin.
tsemppivä!
joo on pahemmat ollu kerran siis ihan eka kerran ku mitkää bentsoreflat!!! huh niit… mutta nyt siis… ei oo ollu sellasta hikoilua eikä oikeestaa mitää ku mieli vähän maassa ja siis ainoo paha toi rintakipu tai sellanen ahistus… pakottaa ottaan pregaa tietyn määrän… siis ihan kuivana pysyn ja sillee ei kuumeiluu värinää ei noita mitää muita ole nyt… hittoko ei ees tajunnu et toi voi aiheuttaa tollasta! kysyin vielä aika (luulisin) kokeneelta lekurilta että ei kai tää lyrica koukuta… noh, ei se pienel ajalla mulla mut sitte pidemmäl nii ei meinaa päässä eroo edes päiväks… ei tarvii mitää bentsojakaa ku lyricaa ottaa sen 300-450mg päiväs… pysty lopettaa bentsot jopa seinäää lyricalla! ainii, mul on lisäks sitte nyt joku 10 pvää ollu cipralex ja yöks 1-2kpl 25mg triptyl
Itsellä on jonkun verran kokemusta tuosta pregabliinista. Oon syöny sitä n. 3vuotta ja annostus on 900mg(sic!), jos en aamulla saa sita 450mg annostusta niin tuntuu et tuun hulluks, ihankun joku istuis rinnan päällä, en saa happee, hikoilen, kädet tärisee niin kovasti ettei voi edes kirjottaa mitään kun ei saa omasta käsialasta selvää, tajuton ahdistus ja tuntuu et mikään ei kiinnosta.
Vaikka ottaisin rivatrillia 10mg niin se ahdistus ei vaan lähde pois. Luulen että joudun syömään tuota lääkettä koko lopun elämääni. Mutta niitä parhaita puolia, olipa sulla vitullinen krapula, morkkis, ahdistus, masennus, ihan mitä vain, niin kun otat pregaa sen 600mg kaikki lähtee pois, onnistuin tiputtamaan seinään 14mg rivatril(sic!) → 3mg rivatril täysin suoraan lyrican avulla, enkä huomannut mitään nitkuja kunhan vain sain oman lyrica annokseni.
Hurja lääke ei voi muuta sanoa.
Joo tosiaan siis voi sanoa ET NOI LEKURIT EI VÄLILLÄ TIIÄ VITTUAKAA (AINAKAA VIELÄ) MITÄ MÄÄRÄÄ! Hyvä esimerkki tää lyrica! helevetti! Just mulla samat oireet ekalla kerralla… (pari krt oon aina retkahtanu liialliseen käyttöön nii siitä ‘‘koukku’’ + reflat) mikää ei kiinnostanu ihan apaattinen olo ja just toi et ihan ku joku sydänt puristas… mut nyt ei oo ku sellanen olo et tuntuu vähän levottomalta ja agressioita ja ei kaikki aina kiinosta tms… mut tää kerta ei oo nii paha mitä ollu ku oon pärjänny silleen aamul 225mg ni lopun päivää… mut oks tietoa millast vaikutust toi cipralex siihe tekee ja triptyl ? triptyl kyl illal rauhottaa tosi hyvin ja nukuttaa kun sen 50mg ottaa nii parin tunnin päästä simahtaa iha hyvi. aattelin vaa ku cipra ja lyrica on niinku samaan oireeseenki eli siihen ‘‘yleistyneiseen ahdistuneisuushäiriöön’’ et sillee
On tää kyl uskomatonta, miten yksilöllisiä nää lääkeasiat on. Muhun Lyrica ei vaikuttanu juuri mitenkään, kyl ne muistaakseni ihan maksimiannoksia oli, siis “sallittuja”. Mielenkiintoisia “humpsahduksia” päässä, ahdistukseen ei mtn vaikutusta… Rintakivut, hmm… Voi olla ahdistukseen (joskus närästykseen) liittyviä, mut jos jatkuu tietysti kannattaa tutkia. Joogahengityskin v o i auttaa. Toki mul on bentsoviekkareis ollu samaa ja sit ohimeneviä lyhkäsiä rytmihäiriöitä. Kahvi minimiin, jos lopettaa…!
Niinpä niin tosi yksilöllistä… voi olla kun kaverin kanssa ollaa otettu ja molempiin tehoaa ja vähän samanlaista masista/ahistusta meillä on ja tykätää samoista tropeist niin että se tehoaa vaa niihin ihmisiin keillä on sellasta tiettyä öö miten sanois… ‘‘masennusta ja ahistusta’’ ollaa annettu yhelle kaverille sitä kans joka on huomattavasti mieleltäänki erilainen ku minä ja tää kaveri niin siihe ei juuri tehonnu ollekaan… ei keksi oikee syytä ja toihan on niin uus lääke vielä! Kerran yks lääkäri sano että hyvä kun kerroit vähän miten se vaikuttaa niin voi jatkossa kertoa muille potilaille miten se on tehonnut joihinkin… ja oon vielä kuullu pariinki kertaa että ois lähössä pois markkinoilta!!! tiiä sit. tänää ottanu 375 ja ei kummosia oireita ole onneks pitää nyt ainakin muutama päivä jatkaa näin jos pystys oleen iltaan asti et saa otettuu triptylin… sen jälkeen ei tarvii edes miettiä ku ei tule oireita oon huomannu. 2 tuntii ja lepsakka olo… sit se toinen 25mg tabu vielä niin saa hyvät unet ilman hikoilullista yötä ja sehän onneks nostaa kipukynnystä ainakin mitä oon kuullu. nyt on kuuma kyl mut lähinnä sään takia… propral auttaa kyllä myös siihen rintapuristukseen JOS sitä nyt tulee… sehän vähentää liika adrenaliineja sydämeen mitä oon lukenu… ja kokemuksesta kyllä auttanu. mitäs se joogahengitys oikee on? ja miks kahvi minimiin? siks ku se nopeuttaa aineen poistumista vai? itte juon välillä kahvia aika riittävästi mut se tuo itelle just sellasta piristystä niin sen takia.
K y l l ä on yksilöllistä. Mul bentsot alkujaan ahdistukseen ja tuskatiloihin (Diapam 2-4x 10mg/d ja masarit kahta eri merkkiä ja ketipinor), ja ainoa lääke, jol saan levottomat kipeet ajatukseni johki tolkkuun ja pystyn elämään. Joitaki kertoja ollu täl vuosituhannel jonku kk jaksoja ilman ja tuskatilat ei helpottanu yhtään. Ei ollu enää vierotusoireita. Et näin mul. T.nimim.“F.yks, kaks, kolme ja jotai”.
K y l l ä on yksilöllistä. Mul bentsot alkujaan ahdistukseen ja tuskatiloihin (Diapam 2-4x 10mg/d ja masarit kahta eri merkkiä ja ketipinor), ja ainoa lääke, jol saan levottomat kipeet ajatukseni johki tolkkuun ja pystyn elämään. Joitaki kertoja ollu täl vuosituhannel jonku kk jaksoja ilman ja tuskatilat ei helpottanu yhtään. Ei ollu enää vierotusoireita. Et näin mul. T.nimim.“F.yks, kaks, kolme ja jotai”.
Kumma juttu. Ite syöny ny yli vuoden lyricaa, joskus sen jonkuu 400 mg/päivä kuukauden ajan. Sitte en tuntenu enää niin tarttevan, nii ei siitä mitää oireita ikinä ole tullu. Jännä lääke, minut saa ainakin tietyl tapaa jopa ylikierroksille jne. mutta jos haluaa aamulla herää pirteempänä niin edellisiltana ku ottaa, nii kyllä toimii.
tästä päivästä etiäpäin meinaan alkaa pudottaa ainakin hetkellisesti lyricat pois.
ajattelin tehdä niin että otan 5pv 150mg–> seuraavat 5pv 75mg, ja sitten tarvittaessa
seuraavalle viidelle päivälle max. 5mg diapamia tai mielummin 2,5mg /vrk.
tarpeet tälle löytyvät ja sitten ne ovat loppu. kunnes alkukuusta terminaattoreita.
mutta se onkin sitten jo toinen juttu. jos jukkapoika olis kyläs tol kolmannella viidellä päivällä
ni diapamit voi säästää vaikka unta parantamaan myöhempää varten. tällä hetkellä menny pregabaliinia
300-600mg/pv. ei kuitenkaan suzuki. tolla annoksella oon horjunu jo ~4kk. eli aika nopsa pudotus, ehkä
jopa hyvä että pääsee nopeemmin irti. pari viikkoa ja tätsit!
tokihan nopeampikin voisi olla tuo laskuvarjo hyppy, mutta kun toimintakykyä täytyy pitää
yllä, niin eipä jää paljon vaihtoehtoja. maltti on valttia, sanotaan.
Jos mulla olis vähän enemmän itsehillintää, ni tuo ylläoleva setti olisi voinut käydä toteen
mutku ei osaa ni ei osaa. kolomea sataa ja sataaviittäkymppivä joka toinen päivä…
saatana. tarkottaa sitä että klamydian tangodelirium käy toteen jo ehkä viikonloppuna.
jälkeenjäänneitä schwarzeneggereitäkin tulee apuun vasta ensiviikolla. nautitaan kesästä
siihen asti
Itse en ole varmaan koskaan ottanut yli 3 päivänä putkeen kyseistä tuotetta, ett omaa kokemusta refloista ei kyl ole
Mut jännä lääke kyl, pelkilleen ei aiheuta oikeestaan sen kummempia oloja, vähän hassun olon ja jos ahdistaa nii lievittyy etc. Mut ainaki allekirjottaneella boostaa ihan vitusti kaikkee mahollista. Varsinki paukkuu ja opiaatteja.
Ja ei boostaa ihan vähäkään vaan ihan saatanasti
Joo vaikeeta on ollu mullakin… nyt ei oo menny bentsoja 5 päivään ja lyricaa on menny silleen et eilen ja tänään tarvinnu 150mg tossa herätessä… sydän hakkaa sataa välillä ja välillä helpottaa… beetasalpaajaa (propralia) oon sitte siihen ottanu 10-20mg/vrk. tarvittaessa on kyllä risolidia ja nollavitosen rivoja mut en oo ottanu… sisällä oon kyl ollu nyt tässä melkei sen viikon… välillä käyny röökillä vaan. Ei oo kyllä yhtään kivaa! ku ei meinaa kestää mut jotenki vaa on tullu kestettyy… hohhoijjaa vitttu et vituttaa kyllä !
Tosta asti millon ton ekan jutun kirjotin nii ollu tällänen meno… eli sillon oli vielä ollu jonkun viikon vaihtelua 225-375mg lyricaa… viime keskiviikkona otin vielä sitte puolikkaan rison… sitte ei oo bentsoja menny vaikka tuntuis että kannattais lopettaa vieläkii hitaammi >=/ välillä tuntuu että tulee hulluks tai että on joku muu vika mut ihan riippuvuudelt on tuntunu… vissiin normaalia et luulee et jtn muuta vikana?! oireina ollu vielä vapinaa vähän ja hikoiluu mut toi ilmakii vaikuttaa aika paljo siihe ja sitte levotonta menoo eli pörränny ja kiroillu sisällä vaan! uskaltaskohan kaverille jo männä tästä pistää perse fillarin alle hmm
^^ota sitä propralia vaan reippaasti jos siltä tuntuu. (toiv. ei hehkutusta) kun se lievittää niitä
vierotusoireita, ei omaa varotuskolmiota ja lääkäri sano että se on täysin turvallinen lääke.
tarkotti varmaan sitä, ettei viekkareita tosta ainakaan pitäis tulla, mutta moniin vierotusoireisiin
se kyllä jeesaa, koska laskee tosiaan verenpaineita ja sitä adrenaliini pitoisuutta veressä, (sydämessä?).
alkuun varmaan voi ottaa kohtuudella! bentsoja jos on kuolema-ahistus. mut jos tietää et lähtee
lipsuu nekin sit helposti ni parempi olla ilman-- ja jatkaa prega- tolejen tiputusta luonnollisesti.
tänne varmaan kandee kirjailla jaksaessaan nin näkee vähän mihin suuntaan kukakin on menossa.
joo kyllä se ennen ainakii helposti noi bentsot lähteny vetää helposti silleen et ‘‘aina ny viel puolikkaan voi taas ottaa - ajatus’’ mut ennen tätä ei kyl oo ollu motivaatiotakaan lopetella… ihmekkös on vähän parit viime kesää miettiny et miten ne on menny… kyl masentaakin tällänen siihen ahistuksen päälle… mut joo joku 40mg propaalia ainakin alkuun kannattas ottaa ihan kokeilu mielessä miten helpottaa oireita… on mulla sitten illaks triptyliä mikä on saanu mut aina ihan hyvään uneen kyllä… ja helpottanu olojakii, eihä muute unesta tulis oikee mitää… ja on kyllä kanssa ollu pienehköö kuoleman ahistusta tai luullu että tulee jokii hullu kohtaus pari päivää sitte - ihan tuntuu että pitää rukoilla helevetti!
Ihan hyvin on lujalla tahdolla,itteesä uskomisella ja taistelulla onnistunu tää lyrican vierotus… tänään en oo yhtään ottanu vaikka mielessä oli ja tod. lähellä, eka päivä aikoihin…bentsoista oli n. 9 päivän tauko, tänään 1mg rivatrilia otin sitten niihin oireisiin… eipä enempää ole tarttenu, sit on triptyl kanssa hyväks avuks, sattu eilen vielä rintaa aivan perkeleesti! sitte aamulla se oli loppunu. siin päivällä ne reflat taas alko prkl mut illalla sen pari rivaa otin nii hyvin autto. Ennen ei mitkää bentsot auttanu vaan pelkkä lyrica. toivottavasti siitä sais nytte sitä taukoa pitää jatkossakin, pitää nykysin tulevaisuudes kyl ton kaa tod varovainen olla jos pregaa aikoo suuhun pistää!
aika nopeeta toi mun lopetus mut oonki luonteeltani sellanen et ei kärsivällisyyttä riitä, mieluummin oon sitte ollu kivuissani ja muis kivois olois ja miettiny vaa pregaa ja sortuminen onki suurii annoksii ollu siin ja siin mut ittesä kans tappelu tuotti sitte vissii tulosta…
^hyvä jos suunta on pysyny hyvänä.
itellä menny nyt tiistaista lähtien tolla 150mg/vrk annostuksella, eli heti aamusta otan ton kapselin.
tänään nukuin normaalia pidempään kellonympäri ja kuuntelin oloa muutaman tunnin kunnes totesin
et on se heti aamusta saatava. sit taas illat, ne on ollu vaikeita kun en ole ottanutkaan enää lisää
ollenkaan. pilveä menny iltasin yleensä reilusti joten kai se on osittain korjaillu oloa. mut tuntuu aina
et jotain puuttuu. varsinki nukkumaan mennessä, hiukan vaikeempi nukahtaa kun “normaalisti”.
luulen, et mun veressä toi pitosuus alkaa oleen laskenu jo pikkuhiljaa tohon 150mg/vrk - tottumukseen,
ja seuraavalla viikolla meinaan lopettaa sitte toistaseks kokonaan nuo lyricat. eli 150mg–> nolliin.
ei pitäisi olla kovin paha. raporttia tulee varmastikin.