Luuserin tunnustukset

Nimimerkkien A A kannustuksesta ja halusta selvittää juomishistoriaani ja nykytilannetta sekä itselleni että muillekin kenties, aloitin tämän ketjun. Olen siis Looper, 35 v naisihminen ja alkoholisti. Koska tämä on juoppoelämänkerta, jaksotan tätä kronologisesti. Eli:

Nuoruus: Olin ns. kiltti tyttö ja murrosiässä tuli kova halu irtautua siitä roolista. Ryyppäilykokemukset alkoi n. 14-vuotiaana ja oli heti ongelmallisia, tavaroita katosi, mustelmia tuli, muisti meni, oksensin. Morkkikset oli pahoja ja tein ikuisia raittiuslupauksia. Silti jatkoin sinnikkäästi harjoittelua ja kehitin itselleni ns. rokkiminän ja seurani valitsin sen mukaan. Pian ryyppääminen ja siihen liittyvä hauskanpito oli pääasiallinen harrastus. Olin kännissä rohkeampi ja estottomampi. Jostain olen lukenut, että kun ihminen addiktoituu, henkinen kehitys pysähtyy siihen kun ongelmakäyttö alkaa. Tuolla logiikalla henkinen ikäni on noin 15 vuotta.

Opiskeluvuodet: Sama meno jatkui opiskelupaikkakunnalla ja biletys, monipäiväinen kaljoittelu yms. oli tärkeämpää kuin opiskelu. Poikaystävät vaihtui. Muitakin aineita kokeilin, onneksi niihin ei ollut kovin suurta aksessia, ties missä muuten nyt olisin. Mutta viina oli pääasiallinen juttuni, halusin olla sosiaalinen ja alko teki minusta sellaisen. Menin töihin ja enemmän kuin monta kertaa suoriuduin erittäin rimaa hipoen vastuullisista hommistani. En enää osannut olla seurassa, jos siellä ei ollut alkoholinkäyttöä. Seurassa olin kiinnostuneempi juomisesta kuin ihmisten kanssa olemisesta. Epäilin olevani masentunut, vaikka luultavasti olin vain krapulassa. Hommasin masennuslääkkeet ja rauhoittavia. Kerran krapulassa koetin tappaa itseni rauhoittavilla. En onnistunut. Jatkoin elämäni sotkemista monella sektorilla.

Vuodet erämaassa: Aloitin taas pitkän parisuhteen ja muutin uudelle paikkakunnalle. Mies käytti alkoholia jopa minua enemmän, piilotteli pulloja, menetti ajokorttinsa jne. Minä olin hyvänä ryyppyseurana ja pystyin aina ajattelemaan, etten ainakaan noin paha ole.En kuitenkaan väitä että juomiseni lisääntyminen oli miehen vika, eihän kukaan minua pakottanut juomaan, ja olihan minulla jo sellaiseen elämään hyvät pohjat. Pakko vain todeta, että pitää paikkansa se, että naiset alkoholisoituu helposti miestensä rinnalla. Juomisesta tuli lähes jokapäiväistä, en silti osannut lähteä. Olin alle 30 v. Olin lähes aina, siltä nyt tuntuu, kännissä tai krapulassa. Hommat kulminoitui pahasti ja erohan siitä tuli.

Seesteisemmät vuodet: Taas aloin seurustella ja jo hyvin varhain poikaystävä teki selväksi, että jos otat, hän lähtee. Niinpä tsemppasin ja ensimmäisten vaikeiden viikonloppujen jälkeen aloinkin tykätä selvinpäin olemisesta ja sain nauttia melko pitkästä raittiudesta. Se oli kuitenkin ulkoisen auktoriteetin ja pakon sanelemaa, ei niinkään omasta halusta lähtevää. Parin vuoden päästä aloin juoda salaa, jonka varsinkin uuteen työhön littyvät matkat mahdollistivat. Morkkikset ja mokailut jatkui, mutta pienemmällä tiheydellä. Kerran kiinni jäätyäni (en tullut yöksi kotiin) menin AA:han että voisin todistaa miehelle ja muille huolestuneille läheisille, että halusin lopettaa juomisen. Kävin AA:ssa pari viikkoa joka päivä, kunnes tilanne rauhoittui. Jollakin tasolla halusin kokonaan eroon viinasta, mutta en ollut vielä valmis. Elättelin yhä toivoa, että voisin ottaa ”vain pari” ja rentoutua jonkun viinilasillisen äärellä. Kotona tunsin olevani ansassa vailla sosiaalisia suhteita, ja että minua kytättiin ja arvosteltiin. Elämä jumahti työn ja kodin neljän seinän sisään. Identiteettini oli alkoholisti.

Pohjanoteeraus: Aloin juoda yhä enemmän, yhä vähemmän salaa. Hain taas terapiaa ja masennuslääkkeitä. Pian olin tosi kemikaalikoukussa lääkkeiden kanssa, oli estoja vievää masennuslääkettä, rauhoittavia (joita eivät sitten enää määränneet, kun alko-ongelma paljastui) ja nukahtamislääkkeitä, jotka tasotteli masennuslääkkeiden piristävää vaikutusta. Join lääkkeiden kanssa, ja morkkiksiinhan ne auttoikin. Pääsin terapiaan. Erosin. Sitten sattui pahimmista pahin moka , jonka tein humalassa ja lääkkeissä, ja jonka seurauksia sain selvitellä koko viime syksyn moninaisilla tahoilla. Syksy oli elämäni vaikein. En silti lopettanut juomista kokonaan.

Nyt: En halua enää ikinä juoda, olla humalassa ja varsinkaan krapulassa. En tiedä kuka olen, enkä erityisemmin pidä siitä henkilöstä, joka luulen olevani. Eämässä on paljon hyvää, esim. nykyinen parisuhde, mutta myös paljon stressiä ja sekavuutta ja pelkoa. Suurin stressi liittyy töihin ja raha-asioihin. Mulla ei ole kauheasti ystäviä, enkä oikein harrasta muuta kuin liikuntaa. Läheiseni (eli perheeni) tietävät ongelmistani, eivätkä enää luota minuun, mutta ilman läheisten tukea (konkreettista, rahallista) olisin vielä pahemmassa pulassa kuin nyt. Ihailen täällä plinkissä niitä nuoria, jotka ovat osanneet lopettaa jo parikymppisinä ja kadehdin kuin sairas. Juomiseni ei viime vuosina ole ollut monipäiväistä, vaan yleensä kärvistelen yhden kännipäivän jälkeen ne noin viikon kestävät krapulat ja sitten vasta parin, kolmen viikon päästä tulee ajatus, että entä jos nyt vähän juhlistais jotain hyvää hetkeä lasillisella. Ja siitä ei koskaan ole seurannut mitään hyvää. Viimeinen kännäily päättyi erittäin epämääräisille jatkoille joista onneksi osasin lähteä pois.

Tällainen pitkähkö vuodatus. Kiitos, jos jaksoitte lukea!

Viina on viisasten juoma, niinhän se sanonta menee? Aika harva meistä sitä osaa kuitenkaan ottaa viisaasti ja/tai kohtuudella. Meille, jotka emme sitä osaa ottaa kohtuudella on sitten vaihtoehtona raittius. Itsekin kuulun - valitettavasti - tähän ryhmään…

Kun päättää “ettei ota ikinä” se on jotenkin niin lopullista. Olen näet itsekin tehnyt tuon päätöksen useamman kerran - tosin lähinnä siksi, että minulle on huudettu päin naamaa ja sitten olen vaan lakonisesti todennut, että joo joo…mä lopetan. Sen sijaan kun miettii sitä, että on sen yhden päivän dokaamatta niin kyllähän kuka tahansa pystyy sen päivän olemaan juomatta? Sen sijaan jos on päättänyt olla loppuelämänsä juomatta niin se vaatiikin jo melkoiset cojonekset onnistuakseen.

Onnea raitistumisen tiellä ja pistä kunnon panokset peliin. Muista tehdä jotain eri tavalla kuin aiemmissa yrityksissä. Muuten ollaan Albertin mielestä hulluja :wink:

Tsemppiä!

Kiitos kirjoituksestasi, looper!

Kun kerrot parin viikon AA:n palavereissa käynnistäsi, vahvistuu se käsitys mitä olen lukenut ja kuullut raitistuneilta tovereilta: alkoholisti pysyy varmimmin raittiina, kun hän on sitä itsensä, ja vain itsensä vuoksi.

Tänäänkin haluan olla raittiina ja toivotan raitista päivää Sinullekin.

kiitos vastauksista lomam ja joutsenl. Jep, nyt pitäis tehdä jotain eri tavoin kuin ennen. Ja totta sekin, että ennen yritin raitistua muiden takia.

Jos koit hyötyväsi AA:sta ja hyväksyt sen toimintaperiaatteet niin mikään ei estä sinua palaamasta joukkoomme.

Linkin takaa löydät myös ryhmäluettelon → suomenaa.fi/

Moi Looper. Hyvä kun avasit oman ketjun. Siinä on sellainen etu, että saa pohdintansa yhteen paikkaan eikä tarvitse etsiä jossain vaiheessa vanhoja juttujaan sieltä täältä niitä löytämättä (kuten minun).
Leikkelin ne asiat esiin, joita haluan kommentoida tai jotka eivät ole ihan selvillä. Aloittaisin kuitenkin ei-kronologisesti yrittäen tiivistää sisältöä.
Sain sellaisen kuvan, että juomisesi on hyvin lähellä sitä mitä täällä sanotaan “neljännesvuosijuopotteluksi”. Eri rytmillä, mutta samalta kuulostaa. Eli sulle ei jää pidempiä rännejä, mutta jonkinlainen rytmitys tulee läpi.
Mainitsit, että sinulla ei ole sanottavasti ystäviä. Perhe kuitenkin vielä on.
Erityisen silmiinpistävää mulle oli suhtautumisesi AA:han jonka pistän tähän symbolisoimaan ulkopuolista apua. Mulle tuli spontaanisti sellanen fiilis, että toivoit siltä samanlaista vaikutusta kuin päänsärkypilleriltä. Pari kertaa meetingiin ja Loopperi on puhdas! Älä pliis ota vinoiluna! Samoin mulle jäi epäselväksi mitä hyödyit terapiasta? Sanoithan menneesi AA:han ainakin osittain ulkoisten vaikuttimien pakottamana. Miten terapian laita? Oliko omaa haluasi?
Mikä minua huolestuttaa, on pitkä palautumisaika juomisesta. Viikon kestävä krapula on mielestäni aika harvinaista- itselläni pahimmat olivat kolmen- neljän päivän jälkeen sen verran ohi, että olin ainakin toimintakykyinen. Koska olet viimeksi tsekannut yleisen terveydentilasi?
Komppaan muita kirjoittajia siinä, että yksi raitis päivä kerrallaan riittää. Älä rasita itseäsi liian suurilla vaatimuksilla.
Tässä vähän alkuun, kiitos itsellesi kun kirjoitit tarinaasi. Korjaa pliis jos ymmärsin jotain väärin.
Tsemppiä. :smiley:

moro. Kiitti vinetto ja andante. Neljännesvuosijuopottelu! Sehän se on! Joo joku kaava se tässäkin touhussa… Totta on että hädän hetkellä etsin nopeaa fiksiä, sen takia kai joskus söin lääkkeitäkin. Siksi kai myös yritykset päästä tästä kierteestä on aina epäonnistuneet, koska en jaksa alkuinnostuksen jälkeen paneutua parantumiseen vaan ajattelen että kyllä mä nyt tän handlaan. Lyhytjännitteisyys on yksi mun ongelmia. Kaikesta innostuminen ja sitten innostuksen lopahtaminen lyhyeen. Riman alittaminen ja ponnistelemisen välttely. Laiskuus?
Oli minusta AA:ssa paljon hyvääkin, mutta ehkä mulla oli käsitys, että no niin, nyt tiedän jo kaiken. Olin tosi katkera jollekin, kun sinne “pakotettiin”, vaikka siellä tykkäsinkin käydä ja sainkin jotain totuuden siemeniä ajatteluuni. Se oli semmonen se hetki sinne mennessä, että jotenkin oli teoilla pakko todistella että yritän viinasta irti, eikä vaan puheilla. Tässä mä oon nyt mietiskelly menenkö, tai millon menen takaisin.
Terapiaan menin omasta halusta ja aloitteesta. Nyt viime aikoina olen vältellyt siellä alko-ongelmasta puhumista ja on keskusteltu lähinnä muista aiheista. Kaikki lääkkeet oon lopettanut jo vuosi sitten. En tiedä pitäiskö tuoda taas alko esille terapiassa. Pelkään sen tarapeutin kommentteja jotenkin ja ajattelen, että se järkyttyy, jos kullekin että mä taas dokaan. Kävin myös A-klinikalla kartoituksessa 5 kertaa (hakemassa puhtaat paperit tavallaan. Valmistuin!). Mutta oli sekin mun mielestä aivankin ok paikka.
Viikon krapulalla tarkoitan ehkä eniten niitä psyykkisiä oireita ja keskittymiskyvyn puutetta sekä yleistä toistaitoista oloa. Se fyysinen puoli päänsärkyineen ja tärinöineen kestää sen nelisen päivää. Erityisesti aivojen oikealle puolelle koskee. Onkohan kellään samaa? Voihan se olla että oon vaurioittanut aivojani pysyvästi ja nämä oireet on osittain sitä. Oonkin miettinyt sitä kun joskus on meinannu mennä kadulla kävellessä (sis krapulassa) jalat alta. Muuten mä ajattelisin olevani ihan kunnossa, aika helevetin huono toleranssi on vaan, oon aika pieni, joten en kestä sitten sitäkään vähää.
Luin näitä ketjuja ja esim Ikzun (oliko se nimi niin…) ajatukset siitä, miten vois alkaa jotenkin etsimään itseään ja sitä millainen todella on kolahti. Oon tosi riippuvainen ollu aina parisuhteista ja siksi ehkä jäänyt vieraaksi itselleni (kuulostaapa tyhmälle), mutta siis, mitä mä haluan, mistä mä tykkään, miten haluan elämääni elää ja jne. vois olla tutkailussa nyt. Jos minusta tulis itsestään vastuun ottava ihminen vois olla tavoitteeni. Mun elämässä on tällä hetkellä noita projekteja kyllä melko paljon…

Loopperi, pistän ihan lyhyesti vastauksen mielestäni tärkeimpään. Siihen tasapaino- ja kävelyhäiriöön nimittäin. Onko sulle koskaan tehty neurologisia tutkimuksia? Kyseessä voi olla polyneuropatia. Mulla sellanen todettiin. Ja ennenkuin säikäytät itseäsi google-diagnooseilla: sairaus paranee, jos ei ole ehtinyt edetä liian pitkälle. Edellytys on ehdoton alkoholittomuus jotta hermosto palautuu.

Hyvänen aika. Mä olen joskus itsediagnosoinut näitä oireita MS-taudiksi. Mutta ilmenevät kyllä viinankäytön yhteydessä. “juoksee ostamaan b-vitamiinia”

Voi Looper. Tietyllä tavalla voitais olla siskoksia tämän ongelman kanssa… Niin tutulta tuntuu sun ajatukset. Paitsi että en ole parisuhdeihminen, yritän kyllä silläkin saralla kovasti! :wink: Olen vaan jotenkin ajatellut, että säästän niin paljon pahaa mieltä jos en pariudu. Ja olen ihan oikeasti onnellinen, että en ole Äiti. No, toisaalta ei edes tiedä miten elämä olisi mennyt jos olisin joskus tullut raskaaksi joskus, mutta en ole ihan varma millainen äiti musta olisi tullut. Tai tulisi, vielähän tässä on parisen vuotta aikaa… :wink:

Looper, ota vakavasti, pliis. Mene jossain vaiheessa tutkimukseen. Tiedän tapauksia jotka ovat hoitaneet itsensä rullatuoliin. Ja toisaalta taas toipuneet täysin vanhaan kuntoon. Kuten minäkin- suureksi onnekseni. Elän kuitenkin siinä tietoisuudessa, että ryyppäämisen aloittaminen saisi taudin taas puhkeamaan. Ei kuitenkaan ainoa ja tärkein syy raittiuteeni. :smiley:

Heips! Kuten useasti täällä toistellaan, kaikki keinot raitistua ovat hyviä.
Mun mielestä sun pitäis hakeutua terapeutille. Aina ei eka kerralla löydy sopivaa, mutta kannattaa etsiä, kunnes sellaisen löytää. Itse kävin psykiatrisella päihdeterapeutilla, ja vaikka silloin tuntui, että ei siitä mitään hyötyä ollut, niin nyt, kun viimeisestä käynnistä on pitkästi aikaa, huomaan jomnkin silloin läpikäydyn jäsentyvän aivoissani. Ehkä sellainen tarvitsee vain oman aikansa.
Sun elämässä on ehkä sellaisia tapahtumia, jotka sun pitäis itsesi kanssa selvittää. Purkaa ne pahat olot, itkeä itkemättä jääneet itkut, päästää mieleen ne siletä poisajetut ajatukset.
Onneksi olet hengissä, elämää edessä ja kaikki mahdollista! Lue Lilli Loiri-Sepän “Selviämistarinoita”, siellä on monenlaista kohtaloa, mua ne ainakin rohkaisivat, lohduttivat, itkettivät, koskettivat, auttoivat.
Olen omaa elämääni kertoillut joskus jossain ketjussa, ei sekään mikään kaunis kertomus ole, todellista ammattimasita juomista kesti n. 10 vuotta, kunnes putosin omalle pohjalleni. Raittiutta olen nyt harjoitellut pari vuotta, kompuroitu on, mutta suunta selkeästi selvillä.
Ja mun keinojani on ollut tuo terapia, sitä kesti puoli vuotta eli hyvin lyhyt aika ja pitkin hampain sinne menin. Ei se sittenkään turha ollut. Ja Antabus, joka antaa mulle aina pari kolme selvää päivää miettimättä. Ja tämä plinkki ja esim. yllämainittu kirja. Ja voimaa antaa perhe ja varsinkin pienet lapsenlapset.
Tsemppiä. Älä katoa täältä, liian moni on kadonnut…mihin? Ehkä takaisin pulloon.

Moikka looper,

Mun piti kanssa ryhtyä kommentoimaan noita sun oireita, lähinnä jalkoja mitkä kertomasi mukaan meinaavat välillä mennä alta tai ainakin tuntuu siltä. Mulla on diagnosoitu polyneuropatia mikä aiheuttaa sähköiskumaisia ja pisteleviä/ kiveleviä kipuja mutta myös voimattomuutta ja puutuneisuutta alaraajoissa. Jos sulla on yhtään samoja tuntemuksia niin mene ihmeessä lääkärin pakeille niin pääset enmg-tutkimukseen. Ja sokeriarvot on hyvä tutkia myös, mulla 2-tyypin diabetes todettiin vasta kun menin jalkoja valittamaan. Ja silloin olin nuorempi eikä alkoholinkäyttö ollut lähelläkään tätä mitä nykyään :frowning:

Tämän viestin ei ollut tarkoitus olla mikään peloitteluviesti koska eihän se neuropatia henkeä vie ja ainahan on hyvä saada varmuus siitä mistä on kyse. Sillä mennään täälläkin ja alkottomuus helpottaisi tilannetta.

Sitä odotellessa

Väsynyt Pinkku

Huomenta Looper ja Pinkku. Polyneuropatiaan (joka mullakin on diagnostisoitu) sen verran, että alkottomuus on edellytys sen paranemiselle. Kannattaa tosiaan tutkituttaa, onhan hyvä tietää missä mennään. Eikä se tosiaan henkeä vie. Juomisella se lähtee helpommin. Mutta ei pyörätuolikaan mikään niin mukava vaihtoehto ole. Turha kuitenkaan hätäillä ennenaikaisesti - lekuriin ja sittenhän tietää.

Hei, kiitos kaikille vastauksista, vois tosissaan käydä tutkituttaan. Fyysiset oireet on yksi hyvä syy välttää alkoa.

Kiitos Marina56 kauniista viestistäsi. Ja Miss K, me voitais olla suorastaan kaksosia, mitä olen sinun kirjoituksia lukenut :slight_smile: Joo äitiys ja alkoholi tai vanhemmuus ja alkoholi-ongelma ei oo hyvä yhdistelmä, ja syyllisyysskaalathan se vetää maksimiin - niinkuin kuuluukin. Mutta Neiti K, vaikka se biologinen kello tiksuttaa itse kullakin, niin ei oo myöhäistä - nykyäänhän se on suorastaan muodikasta tehdä lapsoset 40 -vuotiaana. Ja tiiäppä niistä parisuhteistakaan onko niistä mihinkään, omani on ainakin aika epätasa-arvoinen.
Tänään on eka kertaa sitten viime kännien ollu pientä tendenssiä taas siihen suuntaan. Ensin elämänilosta ja myöhemmin sitten yksinolon vitutuksesta. Onneks eksyin lenkillä, ja kun viimein nääntyneenä rämmin pusikosta, oli kello jo yli yhdeksän. Joten appelsiinimehua.

Hei Looper! Kiitos että jaoit tarinasi kanssamme, kirjoitat muuten hyvin ja napakasti :smiley:

Ja näin miehenäkin pystyin tunnistamaan tarinassasi paljon samaa suhteessa omaan juomakäyttäytymiseeni, alkoholismiin sairastumiseen ja kuinka tauti vaan paheni kunnes tuli lopulta pohja vastaan ja päätin raitistua omasta tahdostani oman itseni vuoksi, en kenenkään muun.

Mullakin loppuvaiheessa krapulat lähes sietämättömiä, varsinkin henkiset oireet, pelkotiloja ja orastavia paniikkikohtauksia. Luulen että jos jatkaisin juomista, mulla pettäisi polla ennen kuin fysiikka, mutta eipä tuota tarvitse empiirisesti testata :smiley:

Tsemppiä joka tapauksessa!

Vaikuttaa Looper että sinunkin elämässä on viimeisen vajaan vuoden aikana ollut melkoisesti myllerrystä, osa johtuen päihdeongelmasta ja osa varmaan muutenkin. En tiedä olenko väärässä mutta tällaisen käsityksen sain kirjoituksestasi? Mulla on ollut sama homma, viime syksy oli ihan kamala. Ei pelkästään alko-ongelman takia vaan oikeastaan kaikilla muillakin tavoilla. Duunissa ihan järkky stressi, YT-neuvotteluita, särkynyt sydän jne. Kevätkin on ollut aika paskaa aikaa, eikä balanssi ole löytynyt oikeastaan millään saralla. Ja tätä kaikkea sitten lääkitsin alkolla. Lienee turha edes mainita ettei se ainakaan ole auttanut asiaa, päinvastoin. Mulla on ongelmana se, että en osaa käsitellä omia tunteitani vaan ylireagoin, panikoin ja sitten yritän lääkitä niitä alkolla. Kyllähän se ne tunteet turruttaa mutta kännin jälkeen ne tunteet ja fiilikset ovat edessä ja paniikki kahta kamalampi. Vähän samantyyppistä käyttäytymismallia olen aistivinani myös sinulla. Nyt sitten pitäisi opetella sitä tunteiden käsittelyä ilman viinaa. Onneksi liikunta auttaa aika hyvin esim. stressiin mutta meinaa mennä senkin kanssa välillä överiksi. Aina kun on ollut lyhyempikin raitis kausi niin treenimäärät ovat kasvaneet melkein yltiömäiseksi. Toisaalta parempi sekin kuin pulloon tarttuminen.

En oikein saanut kunnolla selville mikä on juomistilanteesi nyt? Oletko ollut jo jonkin aikaa juomatta vai mikä on tilanne?

Kiitos Kaljami, made my day, kun kehuit mun kirjallisia pyrkimyksiä! Joo mulla kans viime aikoina paniikkioireita ja niitä neurologisia oireita juomisesta. Ja kuuppa todennäköisesti pettäis ennemmin kuin fysiikka jos jatkaisin, kerran kävin sairaalassakin päivystyksessä kun oli niin törkeet morkkikset krapulassa (olin hukannut kännyn ja lompakonkin kätevästi). Mulle oli tuossa viime elokuussa sellanen henkinen kokemus, kuviteltu kenties, jossa krapulassa joku ikäänkuin kuiskas mulle, että sä kuolet jos jatkat juomista. Ehkä se oli mun alitajunta, joka koetti pelastaa mitä pelastettavissa olisi.

Neiti K, on ollu isoja vaikeita itseaiheutettuja asioita, ja stressaava elämäntilanne, ja helposti tosiaan lääkitsen stressiä viinalla tai sitten överitreenaamisella. Krapulassa, niin hirveetä kuin se onkin, on tavallaan lupa olla tekemättä mitään ja vain maata, koska ei pysty tekemään mitään. Mulla on sellainen suurehko akateeminen kirjoitusprojekti meneillään, joka on mulle tosi vaativa. Mitä olen näitä ketjuja lukenut niin aika monet meistä alkkiksista urheilee paljon. Sijaistoimintana varmastikin hyvä…pääsee ulos kämpiltä, saa ehkä sosiaalisia kontakteja ja endorfiinit lähtee nätisti liikkeelle.
Tunteiden käsittely on mulle hankalaa ja mun on vaikeaa olla yksin, siksi olen hyppinyt suhteesta toiseen. Mut nythän mun ei tarvitse olla yksin, kun voin olla täällä :smiley: Parisuhteet vaikuttais olevan toinen askarruttava alue. Mä ja mun avokki ollaan oltu yhdessä vuoden, rakkautta on paljon, mutta paljon vielä sellaista hakemista, että miten tässä nyt ollaan. Toivoo, että mä en käyttais alkoholia ollenkaan ja tukee hienosti. Kaveri on mua “hiukkasen” nuorempi. Voi mua. Alkoholisti ja puuma. Onhan näitä leimoja.

Looper, munkin tän hetkinen deitti on mua 10v nuorempi. Eli juoppo puuma täälläkin! :laughing:

Hahaa, samma här, 10v…Ei oo todellista!!! :smiley: Asetelma asettaa tiettyjä haasteita.
Tosiaan, sunnuntaina tulis 4 vko alkottomuutta.