Luulin että Oxycontinia on vaikea saada

Siis reseptille… täältäkin kun on lukenut niin todella vaikeisiin juttuihin ihmiset tuntuu niitä laillisesti saavan. Itse sain päänsärkyyn. :unamused: Oikeen päivystyksestä mukaan muutaman ja myöhemmin reseptille. Mutta siis ne ovat mulla ihan oikeastikin oikeaan tarkoitukseen.

Riippuu tietenkin lääkäristä ja hiippakunnasta. Itselläni on fyysinen syy saada A-klinikan avohoitopuolelta 4 x 0.4 Temgesicia, 8 x 50mg Tramalia ja 4 x 150mg Lyricaa, muttei silti ole toivoakaan, että saisin oksikodonia. Joskus kun paperini eivät olleet vielä niin kusiset, sain sairaalasta haettua “hätäpiikkiä” yllättävän helposti, eli OxyNormia lihakseen, mutta ei kyllä ikinä mukaan antaneet tabletteja tai reseptiä.

Riippuu tosiaan paljolti lääkäristä. Jotkut lekurit ovat hyvinkin höveleitä kirjoittelemaan vaikka kuinka vahvoja troppeja ja ainahan niitä on helpompi saada, jollei ole mitään pahempaa päihdetaustaa, siis ainakaan lääkäreiden tiedossa :mrgreen: .

Hieman mua kuitenkin kummastuttaa, että oksikodonia määrätään päänsärkyyn :astonished: . Opparit nyt eivät yleisesti taida olla parhaita mahdollisia päänsärkylääkkeitä, vaan saattavat herkästi jopa pahentaa päänsärkyä, vaikka muihin kipuihin toimisivatkin erinomaisesti. Päänsärkyyn tepsivät oman kokemukseni mukaan parhaiten tulehduskipulääkkeet ja migreenilääkkeet. En toki tiedä, millaisesta päänsärystä aloittajan tapauksessa on kyse, mitä kaikkea siihen on kokeiltu jne. Saattaahan se oksikodonikin olla joissain tapauksissa paras vaihtoehto ko. vaivaan.

Itse ihmettelin samaa. Jos kyseessä migreeni-tyyppinen päänsärky, siihen omat lääkkeet ja itsellä turha kuvitella xonen auttavan hedariin. Suuri määrä buranaa ja parasetamolia… Tulee väkisinkin mieleen tietyt lääkärit, joilla selkeä tarkoitus laittaa asiakkaat kh:oon… :unamused:

Alle 1/10:lla lääkäristä on edes setelipainon respoja. Päänsäryn syytä olisi syytä selvittää ennen kuin siihen määrätään oksikodonia :neutral_face: .

Kipuklinikoilla on kivunhoidosta paras osaaminen. Suosittelen ehdottomasti seuraamaan heidän ohjeita! Jos tarpeeksi näkee vaivaa, niin kyllä ne punaiset respat joltain lääkäriltä irtoaa ennemmin tai myöhemmin. Tuolla tempulla tekee itselleen todellisen karhunpalveluksen…

Vai kelaatteko tosiaan, että se para osaaminen löytyy Päihdelinkistä :laughing: :laughing: :laughing: ???

Jokeri

Oxy on ominaisuuksiltaan semmoinen kipulääke, että se ei edes juurikaan auta pääkipuun. Buranakin taitaa auttaa enemmän.

Juu, mutta yleisesti ottaen, ni täälläpäin tuntuu olevan oxyä liikkeessä ihan vitun paljon.
Elikäs täällä niitä kirjoitellaan helposti ja paljon. Tunnen tod. monia, jotka syö oxyä esim välilevytyrään.
Ja monilla on jopa suomen maksimi, eli 240mg, enemmänkin saa, mut sitten siihen “punaiseen paperiin” kirjoitetaan SIC. Normirespoihinkin joutuu kirjoittamaan tuon SIC, jos on vaikkapa resapassa 410mg diapam, niin se on yli tuon normaali max annoksen, joka on 310/vrk. En tiedä mistä tuo äs, ii , see -lyhenne tulee, mutta semmoisen ne respaan kirjoittaa jos tulee esmes oxyä 320, koska 20mg:llä max on 2*20. Niin.

Oxyssä on se vittumainen puoli, et siihen tahtoo jäädä koukkuun, ja annokset nousee uskomatonta tahtia…

En suosittele, edes sitä yhtä kertaa.

Onneksi maassamme 30.000 ihmisellä todetaan vuosittain syöpä. Oxynorm ja Oxycont päätyvät vääjäämättä katukauppaan, kun potilas ymmärtää tablettien arvon meille nisteille :mrgreen: .

Jokeri

[Poistettu sääntöjenvastaista -Päihdelinkin moderaattori]

^ On sulla hauskat jutut jälleen kerran, Jokeripokeripoks :unamused: .

^ Noit Jokerin juttui ku lukee, vois luulla et hän yrittää nousta samalle tasolle ku Dark Magus joskus. Moraalia pätkääkään :smiley: Itelle nousee ain hymy ku lueskel Jokerin läppii :laughing:

Johan meidän modella taas välähti. Epämääräisiä sanoja peräkkäin ja ne piti sitten poistaa. Ei ne nyt niin hyviä ollut! Ei mikään järjenjättiläinen.

sic erat scriptum, reseptin yhteydessä tarkoittaa sitä, että kyseessä ei ole lääkärin virhe, vaan annos on tarkoituksella normaalista poikkeava.

Mua edelleen kiinnostaisi, minkä tyyppisestä päänsärystä aloittaja kärsii ja onko se oksikodoni auttanut siihen :confused: . Jaksaa nimittäin vieläkin kummastuttaa tuollainen valinta päänsärkylääkkeeksi :astonished: .

Aika helposti ne sitä määrää jos vaan on oikeasti kipuja. Kun mul meni selkä jumiin ni sain ensin sairaalas oxynestia kaks kertaa ja reseptin kotiin. Ois mahollisuus myös hakea niitä piikkejä sielt sairaalasta jos tulee akuutti kipu mutta ei ole tullut paljon haettua ku selkä on jo parempi, lyrican subun ja teemujen kans ne pienet jomotukset tunnu. Sitä paitsi mulle tulee siitä ainakin aivan helvetin huono olo jos on ottanu subua 24 tunnin sisään. Bentsoja ne eivät sitten tunnu kirjottavan vaikka varmasti näkevät että tarvetta olis.

Epäilen suuresti. Voisitko kertoa tarkemmin tapauksesta, vahvuuksista jne. Millainen resepti ja paljonko sait? Mitä aikaisemmin olet päänsärkyyn saanut.

Niin ja sic itsekseenkin viittaa missä tahansa kirjoituksessa siihen, että sana on esimerkiksi tarkoituksella kirjoitettu “väärin” tms.

On kyllä tosi outoa että päänsärkyyn noin tosta vaan kirjoitetaan Oxycontinia?? :open_mouth:

Itselleni annettiin selkäleikkauksen jälkeen kotiin 3 “punaista reseptiä” joissa kaikissa vaikuttavana aineena Oxy. Voin sanoa että ei kannata enempäänsä syödä, jää tosi helposti koukkuun ja kun ne loppuu se olo on ihan hirveä. Onneksi lääkäri määräsi loivennukseksi vähän laimeampaa lääkettä että ei nyt ihan pitäny olla ilman mitään. Mutta siis ei kannata liian kauan käyttää kyseistä ainetta.

Joo, mä ymmärrän kyllä tuon, jos esim. selkä krakaa pahemman kerran, niin silloin annetaan oksikodonia, koska sellaiseen kipuun se on oikein käypä lääke, vaikkakin sen kanssa toki äärimmäistä varovaisuutta tuleekin noudattaa, ettei koukahda, ja siltikin saattaa koukahtaa :frowning: .

Tuohon päänsärkyjuttuun mä vain kaipaisin edelleen jonkinlaista selvitystä, koska mun kokemukseni mukaan kaikki opparit lähinnä aiheuttavat päänsärkyä, joskus enemmän, joskus vähemmän, ja päänsärkyyn parhaita lääkkeitä tosiaan ovat ihan perus-Buranat tai pahemmissa tapauksissa migreenilääkkeet. No, ketjun aloittajaa ei ole näkynyt, joten taitaapi jäädä mulle ikuiseksi mysteeriksi tuo, että millaiseen päänsärkyyn sitä Oxya määrättiin ja auttoiko se siihen :confused: .

Kovasti tämä alkaa vaikuttamaan, että Jenkki-suuntaan menemme… Katsoiko kukaan Huumetehdas OY:n jaksoa “Pillerimaa”? Lekurit kirjoittavat mopoa, on klinikoita joita suljetaan koska reseptin saa pääkivulla… Kuvat otetaan “selustan turvaamiseksi”; viime tai toissavuoden jenkkilän toiseksi myydyin lääke oli kontit! Täälläpäin oli pari lekuria ketkä kirjoittivat teemuja kh-jonossa olevilla… Tapahtui pari henkeä vaatinut turma jolloin alan ihmiset pelästyivät ja pitivät lääkärilupansa…

Jenkeissä huomaa ainakin selkeästi että käyttäjiä tarvitaan… Töitä ei riitä ja moni ei kahdellakaan työllä saa elätettyä itseään… Usea kovien lääkkeiden koukussa oleva ihminen ei ole työkykyinen ja mikäli et ole vuoteen hakenut töitä; et ole työtön… Poliisin sanoin tuosta ongelmasta (joka siis ulottuu pitkälle Meksikoon myös); “ennemmin taistelisin heroiinia vastaan”; näitä rikollisia ei saa telkien taakse, koska löytyy dokumentit (=reseptit)… Eri asia on, kuinka hyvin saa apua lääkeongelmaan…

Toivon todellakin ettei meillä pidetä joko/tai-linjaa. Tällä hetkellä suurin osa lääkäreistä määrää 1g:n parasetamolia (se on vahvaa, ota vain 1), kodeiinit ja trambot jää tk:ssa saamatta… Sairaalakäytössä oli itselläni hetken… :unamused: Toinen ääripää on tuo respojen jakelu turhiin vaivoihin… Kultainen keskitie sekä potilaan yksilöllinen arviointi… Sama tulisi kokea mielipidelääkkeitä sekä benejä! Onko se oma vika jos suurin osa mielipidelääkkeistä ei sovi lääkitykseen tai saa kamalat sivuoireet? Kyllä tuo addiktio-potentiaali lääkeisiin taitaa olla kaikkien tiedossa… Tosin kun lääkäri on lomalla ja uusi lääkäri katsoo mihin resepti on kirjoitettu… :unamused:

Faktana kuitenkin että Suomessakin on ollut lekureita, ketkä ovat määränneet liian helposti, liian vahvoja lääkkeitä potilaille ja menettäneet lääkärinlupansa… Eri asia on se, kuinka monta heitä on?