Lukittu ja lopetettu,lensimme kaikki Floridaan

.

Kiitos raittiista päivästä ja raittiuden tuesta. : )

Nasevasti ja konkreettisesti oivallettu :laughing: :laughing:

.

.

Securitas paljastus: Kaalimaan vartija olikin valepukki !!!

.

Sixpäkki juotu ja ihan helvetillinen V-käyrän nousu :smiley: Lisää tekee mieli ihan sikana. Taskussa 300€ käteistä ja kapakka 500m:n päässä, mut EN mene :laughing: Kuuden bissen masokismi riitää. Voi kiasus että voi olla TYHMÄ :laughing:

“Ryyppää tähtien kanssa” :smiley:

Itseoikeutettuna tähtenä (“Metsätähti”) kutsunkin kaikki ryyppäämään kanssani omenamehua. Jos kuplia kaipaa, joukkoon voi kaataa vichyvettä.

Pudotuspelissä ensimmäiseksi poistetaan sana “sixpäckki”, vai oisko parempia kandidaatteja?

Noinko sen tulkitsit? Arvosteluna? Perusolettamukseni on se, että kaikki kirjoittavat tänne vilpittömästi - muuhun en halua uskoa. Minusta olisi ollut hienoa, että MM olisi jättänyt kirjoituksensa tänne ja jäänyt itsekin kirjoittamaan. ‘Ota itseäsi niskasta kiinni ja päätät vaan ettet enää juo’ -lauseen olen kuullut itse niin sata kertaa ja siihen turhautunut raitistumista yrittäessäni, että omalla päätöksellään onnistuneella ihmisellä olisi todella ollut paikkansa täällä.

Maailma muuttuu ja mikäli mistään mitään ymmärrän niin alkoholismissakin on nykyään ‘harmaata aluetta’ eikä pelkkää mustavalkoista, kuten 1900-luvulla :slight_smile: Se, että omalla kohdallani raitistuminen tapahtui vasta elämän ja kuoleman vaihtoehtoja punnitessani, ei välttämättä tarkoita että kaikkien pitää sinne asti matkata ennen kuin älyävät tehdä jotain. MM mitä ilmeisemmin älysi ennen kuin minä. Mutta en voi hänen kokemustaan pitää omanani.

PS. Komppaan kyllä myös Aallokon näkemystä - aivan liian moni (minä mukaanlukien) on kompastunut omaan ‘viisauteensa’ raittiuden ensimmäisinä vuosina. Alkaa pitämään itseään ainoan oikean totuuden tietävänä ja sulkee ovet ja ikkunat muiden näkemyksiltä. Jossain vaiheessa tämäkin totuus varmaan kumoutuu :slight_smile:

Asiaa yritin minäkin kertoa, enkä suotta tuota sormeani ojentanut. Näissä raititumisjutuissa on omat kuvionsa. Kiivatsuminen ja omien viestien poistaminen hieman kertoo turhautumisesta ja silloin kyllä on ihan syytä olla varuillaan.

.

.

Toivotan kaikille mukavaa ihanaa viikonloppua, toki myös raitista sellaista jokaiselle jolla se tavoitteena on.

Minäpäs menenkin tänään kapakkaan, mutta en sunkaan ryyppäämään tähtien kanssa enkä kenenkään muunkaan kanssa, vaan soittamaan keikan bändin kanssa. :sunglasses:
Tähtösiä kerrakseen. : ))

Vi ses.
Keep the faith! Rok rok.

Absoluuttisen omin voimin selviytymisen ja AA:n ohjelmallisen selviytymisen puolivälin kohdilla voi olla tippaleipäaivoiselle (putkiaivon vastakohta) sopivia selviytymismalleja.
Inihimillisiä. meidän monimuotoisuutemme sallivia.
Suvaitsevaisuutta voi oppia. Jopa ääripäistä alkaen.

.

.

Nyt rupesi mietittyämään, että onko käteenvetämisellä ja kirjoituksen virheellisyydellä/virheettömyydellä jokin korrelaatio, ja jos on, mihin suuntaan? :open_mouth:

Mitäs arvon herrasmiehet arvelee?

.

.