Luettele 5 ulkomaista suosikkielokuvaasi

Mä en osaa näit paremmuusjärjestykseen järjestykseen laittaa, mut nämät tulee ekana mieleen: 1.Gilbert Grape 2.Cabaret 3.Babel 4.Singing in the rain 5.Iberia (Carlos Sauran) Voin kattoo nää aina kun on mahis, etenkin musikaaleja. Paljon on muitakin…

Ja sit seuraavat viis, ja irvikissa piälle. 6.Others 7.Fightclub 8.Erämaan armoilla 9.Round Midnight 10.AI NII Fanny ja Alexander, herranpieksut! Ykkönen.

en nyt tiedä onko parhaita mut iha ok leffoi…
spun…
pelkoa ja inhoa las vegasissa…
one flew over the cuckoos aivan loistava elokuva kertoo hullujen huoneesta…
nigolas gage pelimiehet…
verinen viikon loppu…

Itel tulee mieleen vaa neljä:

1. The Fountain
  2. Pelkoa ja Inhoa Las Vegasissa
  3. Fight Club
  4. Terminator 2
  1. Big Lebowski :mrgreen:
  2. Alaston satama :sunglasses:
  3. Kotkat kuuntelevat :bulb:
  4. Taksikuski :exclamation:
  5. Lämäri :blush:
  1. Pink Floyd - The Wall
  2. Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa
  3. Unelmien Sielumessu (Requiem for a dream)
  4. Igor (animaatio)
  5. Matrix Trilogy

Listaa vois jatkaa loputtomiin :laughing: Quentin Tarantinon tuotanto=:heart: ja Tim Burtonin tuotanto=:heart:

Ai niin the Wall… Teininä ku katto ja sit paljon myöhemmin, tajus paljon paremmin, tai ainaski huomasi. Tuomiohan sil tyypil tuli inhimillisten tunteiden näyttämisestä :frowning:

1. American History X
  2. Romper Stomper
  3. Salasana Swordfish
  4. Lord of the ringit
  5. Underworldit

Aivot hakkaa tyhjää, ohan noita tosi paljon. tossa nyt oli vain jotain mitä mieleen tuli.

1. Pulp fiction
  2. Uhrilampaat
  3. Tahraton mieli
  4. Blow
  5. Pelkoa ja inhoa las vegasissa

Das Boot: U-96
Papillon
Gladiaattori
Tähtisumua
Turpa Kiinni!

En varmastikaan muista kaikkia, koska unohdan yleensä suurimman osan näkemistäni elokuvista. Mut tällaset nyt putkahti ekoina mieleen:

Bitter Moon (Roman Polanski '92)
The Repulsion (Polanski '65)
Les Héroines du Mal (Walerian Borowczyk ´79)
Betty Blue (37°2 le matin) (Jean-Jacques Beineix '86)
The Virgin Suicides (Sofia Coppola '99)

Sofia Coppolan “Lost in translation” on leffa, jonka monet mainitsee ekana. Se on kyl nähtävä! Muita oli ja on 1. Taistelukala 2. Down by law 3. Being John Malkowich. Viittä pyysin, mut kun on ollu tapana ylittää annoksia, ha ha ha. :frowning:

^Musta toi lost in translation ei ollu mikään niin erikoinen. Oli vaan outo. Joistakin oudoista tykkään, toiset vaan pitkästyttää. Tostakaan en kyl muista mitään.

Aijaa… Täytyy itte kattoa, ku tilaisuus tulee. Makuja on nii monenlaisia. Mä olin nuorena täys leffafriikki, siks tuli nähtyä paljon. Nykysin on vaikea teatterista valita. Mamma mian näin kolmesti, se oli ihana. Joo ja Hyvät, pahat ja rumat oli hyvä.

Nro vitosena voisin kans sanoo kyl Pulp Fictionin ja Unelmien sielunmessun.

1. Taksikuski
  2. Pulp Fiction
  3. Schindlerin lista
  4. Kill Bill
  5. Avain pakoon

Tähän on vaikea vastata, kun niitä hyviä on niin hitosti ( melkeen 150 aitoa DVD-Leffaa kotona )

Mut mut…

Fear & Loathing In Las Vegas… (Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa)
Spun…
Pusher 1 & 2…
Kaikki 5 SAW leffaa…
Requiem For a Dream… ( unelmien sielunmessu )

Ja monia, monia muita…

Nyt menee vähän Off-Topics;

Mulla kävi ton Fear & Loathin In Las Vegas leffan kanssa aika jännästi joku 2-3 vuotta sitten.
Ekana näin sen TeeVeestä, sit vuokrasin sen yhtenä iltana Filmtownista, meni muutama viikko, vuokrasin leffan taas…
Noh…
Tätä jatku sen monta kertaa, ( oisko joku 10 x lainasin sen ) et hokasin “tähän tulee jo halvemmaks, ku ostaa itelleen tän leffan”
Sit tilasin sen nettikaupasta :mrgreen:

Lisätään taas. Moulin Rouge. Mä näin sen kyl, mut ku siin oli pari kamua hölisemäs vieres, nii haluun kattoo sen viel rauhas. Ja laulaa mukana, heh.

Addie: Mikä leffa toi Romper Stomper oli? Nimi kuulostaa niin pirun tutulta…

Muutamia hyviä leffoja tuli taasen mieleen:

• Memento (onko kukaan muu nähny? aika härö pätkä loppujen lopuksi :smiley:)
  • Natural born killer
  • How high :laughing:
  • Blade Trilogy

Mä näin ny Moulin Rougen rauhas kamun luona. Jestas oli hieno. Musa, kaikki se miten oli käytetty biisejä, bongasin mä Nirvanaakin. Visuaalisesti upea. Kumpikohan must paree, Cabaret vai toi… Jotain samaa. Hienoo musaa ja showta, mut mukana aimo annos surua/traagisuutta. Se penteleen “show must go on”: unohdetaan köyhyys, sairaus, kuolema, kaikki kurja, mitä vaik ulkopuolel on, tai omas elämäs. Vaik siihen kaikkeen vihjataan paljon, biisien sanoil, vuorosanoil, erilaisil kohtauksil. Ilmeil, eleil, äänensävyil. Hienoja. Mun viiden listal kyl kumpiki. Mut mikä on yleisön osuus… Kun monen kohtalo on traaginen, mut myös yleisö haluu unohtaa, ja viihtyä ja meitä varten ne tehdään…Ajattelen vaik 19-vuotiasta Liza Minnelliä. “Well that’s what comes from too much pills and liquor”… :frowning: