Lopputili päihteiden vuoksi ?

Moniko tänne kirjoittajista on saanut duunista fudut oltuaan kuutamolla työaikana? Itse laskin saaneeni 5 selvää lopputiliä, jotka ovat johtuneet suoraan työssäolosta työkunnottomana, yksi hoitoon ohjaus ja monia, monia määräaikaisia työsuhteita, joita ei vaan ole jatkettu, koska on huomattu mun kaman käyttö. Nykyisessä duunipaikassa olen silti pysynyt jo yli vuoden, kaman käytöstä ei ole puhuttu, mutta olenkin saanut sitä senverran hallintaan, että ainakin näytän työkuntoiselta, vaikka en sitä ihan aina ole.
Miten muilla ?

Kyllä.
Homma meni näin, olin ollut eräässä erikoisliikkeessä myymälänhoitajana ollut jo 1v 1kk.
Koko työssäoloajan olin käyttänyt aineita, töissä en kuitenkaan ollut ikinä sellaisessa kunnossa että joku olisi puuttunut tai huomannut. Olin subusta riippuvainen ja otin sitä töihin vain sen verran että pysyisi kunnossa, joskus aamuisin myös amfetöötit meni subun kaverina.
Hoidin työt moitteetta, sain kokoajan kiitosta mukavasti, kehuttiin reippaaksi ja ahkeraksi.
Sitten nousi siviilielämässä tiet pystyyn, muija lähti, kämppä alta jne normipaskaa.

Kerroin sitten tilanteesta kaiken pomolle rehellisesti ja hän sanoi että älä huoli ei me miestä mäkeen jätetä.
Pyysin samalla hoitoonohjausta koska lääkärit ei muuten ottanut vakavasti, pomo itse sitten varas mulle ajan työterveyteen, siellähän ei koskettu tälläiseen tapaukseen pitkällä tikullakaan vaan kirjoittivat kiireellisen lähetteen psykiatriseen.

Olin jo aiemmin myös järkännyt paikalliselle huumeklinikalle ajan, josta luvattiin hoitoon pääsy 6kk tarkkailun jälkeen.
Maanantaina siis kerroin pomolle ja kun perjantaina olin menossa töihin niin lukot vaihdettu ja sisään ei pääse.
Soittoa pomolle ja hän tulee työkaverini kanssa paikalle, painostivat sitten kirjoittamaan työsopimuksen purku paperit.
Sitten alkoivat lässyttään että kyllä me ollaan jotain aavisteltukin jne. paskaa.
Nettisivujen hoidosta jääneet “bonukset” jäi saamatta mitä pomo oli luvannut, lopputili ja lomarahat tuli kyllä.
Syynä sopimuksen purkuun siis se että päihtyneenä töissä, taka-ajatuksena että hankkiudutaan kaverista eroon ennekuin tulee firmalle kalliiksi.

Tällanen tälläkertaa.

Oma kyseenalainen ennätykseni on se, etten ehtinyt edes työpaikan ovesta sisälle, kun työkaverit tuli jo pihalle vastaan ja käsivät mennä himaan huilaamaan pää selväksi. Senjälkeen ei tietenkään tarvinnut, kuin hakea työtodistus, johon kuitenkin työsuhteen päättymisen syyksi oli merkattu “oma pyyntö”.
No, ehkä parempi sekin, kuin päihteissä olo työaikana…