Loppu.

Päivä 1.
Kertaus on opintojen äiti.
Hengissä edelleen, henkisesti ihan loppu.

Kas hei!

Ehkä tänään on sun vika eka päivä!

Terve Sorp.
Kerro kuin kävi.
Putkis

Tervetuloa takaisin tervehtymään!

Kiitos vaan, mukava tulla takaisin.
Ja todella toivotaan, että tämä raittius nyt kestää. En todella tiedä, onko minulla enää voimia nousta uudestaan ylös, jos tästä vielä retkahtaa… Käy kerta kerralta raskaammaksi ja kuten aiemmin sanoin, oon henkisesti aika finaalissa.

Kävi Putkis niin, että ex:n kans saatiin aika mahtava huoltajuuskiista aluille ja siitä se sit lähti. Oikeastaan koko alku vuosi on nyt mennyt nuoralla tanssiessa, välillä raittiina, välillä juoden. Nyt sain n. 3 vkon putken katki ja yritän kaikin keinoin taistella raittiina.
Aa:sta olen apua nyt saanut, a-klinikalle ei ollut asiaa. Korona aikana jonot on ilmeisen pitkiä.
Mut pitkä on tie.

Mites sulla Sorp on asiat lähtenyt kulkee?
Minä työttömänä ja aloin taas lenkkeileen rinkkani kera. Toiveissa päästä syksyllä vuorille.
Putkis

Noustaan Sorb! Noustaan taas kerran. Olen hengessä mukana vaikka henkisesti loppu. Jospa kaksi nilkuttavaa saisi aikaa yhdessä askeleita eteenpäin .

Moi kaikille ja kiitos kysymästä.
Ei mene hyvin, tai nyt taas menee kun pääsin raittiuteen kiinni siltä osin. Retkahdin, yllätys yllätys, kuitenkin välillä.
2 viikkoa maistui, ennen kuin tämän viikon sunnuntaina sain homman poikki. Tai oikeastaan jo lauantai meni loiventaessa. Eli päivä 5 menossa.
Heti maanantaina palasin aa-ryhmiin ja joka päivä ne on nyt kulkenut raittiuden tukena.
Samalla päätin, et nyt on aika mennä lääkäriin hakemaan apua. A-klinikan vielä skippasin, mut kovasti on harkinnassa sinnekin suuntaaminen.
Nyt sit juostaan verikokeissa tiuhaan.
Hyvä tuuri jos käy, niin selvisin vielä kerran säikähdyksellä, mut täyttä varmuutta asiasta ei vielä ole.
Motivaatio on taas löytynyt, kuten aiemminkin. Kysymys kuuluu kuitenkin, miten pitää se yllä?
Kuolemanpelko on kieltämättä tehokas keino, muttei minua ole se aiemminkaan loputtomasti raittiina pitänyt.
Olenhan minä aiemminkin aa:ssa käynyt, mut en oikeasti kyllä sinne pystynyt sitoutumaan. Pitkään mulla oli ajatus, et lopetan ja pystyn siihen ihan itse, ilman apua.
Nyt ajattelin sit et on otettava kaikki mahdolliset keinot käyttöön. Pakko todeta, et ilman apua ei homma multa onnistu.

Hyvä fiilis, juhannus selvänä ilman vaikeuksia. Raitis elämä alkaa taas mastua erittäin hyvältä!

No nyt vasta huomasin että olit jo palaillut plinkkiin.
Taistelutahtoa ja apuja sulle toivon.

Hienoa Sorb, vielä on kesääkin jäljellä!

Saako udella, että miten sun maksa-/haima-arvot ym. jaksaa ja mitä lekuri on sanonu?

Moi,
kiitos putkis, ainakin nyt tilanne on hallinnassa, kuten sanoin raitis elämä tuntuu hyvältä. Tätä lisää!
Tyräkki, haima selvisi ilmeisesti ilman lisävahinkoa. Onneksi niin.
Maksa suuttui pahemmin, kuin koskaan aiemmin. Arvot oli todella korkeat, mutta ovat nyt onneksi korjaantumaan päin.
Seurataan edelleen, mutta ihan jatkuvasti ei tarvii onneks verillä käydä, kun tilanne on rauhoittunut ja suunta oikea. Vielä on kuitenkin matkaa normaaliin, mutta välitöntä hätää ei pitäisi olla. Tilanne oli kuitenkin todella vakava js ilmeisesti sain lopetettua juomisen ihan viime hetkillä.
Lääkäri totesi hyvin suoraan, että enää ei ole retkahduksiin varaa. Seuraava kerta voi olla viimeinen. Siinä motivaatiota.
En tiedä, naksahtiko jotkut palikat vihdoin paikalleen, mutta nyt tuntuu siltä että sisäistin viimein sen että mulla ei enäö ole vara leikkiä tulella. Mulla on kuitenkin vahva elämänhalu. Raitis elämä tuntuu paremmalta, kuin pakonomainen juominen. Ja siihen se mulla aina menee, jos juon sen yhden. Tämän täydellinen hyväksyminen on toivottavasti nyt se ratkaiseva oivallus.

Tosissasi saat kyllä itseäsi tsempata. Haima ja maksa on elimet elintärkeät.
Tiedämme kyllä, että perusvika on ylemmissä kerroksissa. Ihan vintillä asti. :laughing:
Raittiutta olisi osattava rakentaa pitkälläkin tähtäimellä.

Moi!
Raittius on kestänyt ja elämä maistuu ilman alkoholia. Hiljaa elämä tuntuu taas järjestyvän uomiinsa ja ajatukset ovat selkiytyneet ja mieli on rauhallinen.
Näillä mennään.

Loppukesästä on hyvä raitistua… AA-tiedotteessa on paljon raittiita vuosia juhlivia heinä-elokuuussa

Hienoa sorb ja mukavaa heinäkuuta :smiley: Lääkärin sanat muista ikuisesti. Tutuilla on tässä kesän aikana mennyt yksi haima ja toisella maksa, molemmat olivat työelämässä. Ja onhan näitä ollut…Toinen ei toivu toisella ehkä sinunkaltaisesi mahdollisuudet (mikäli ei enää pisaraakaan) Voimia ja raittiutta!