Lopettamisen vaikeus

Siis vaikka minkä asian/aineen lopettaminen, pystyin lopettamaa 32v kestäneen tupakoinnin n 40 savuketta päiväsääs, Lyrikan, Tramalin ja lähes alkon mutta nikotiinipurukumista ei pääse irti. Tuntuu jo typerältä mutta kun heitän vanhan pois laitan heti uuden samointein ja pitää olla nicotinel 4mg lakritsi ku muu ei käy, kokeilulu kakkosia ajatellen et sama maku mutta ei. Mulla on selvä tunne etkun kolme saan järsittyä niin asiat kunnossa ja niinkuin auttaisi särkyyn yms. eipä muuten muttakun pahenee eli 2 liuskaa ei riitä enään päivää. Iso mies ja ei kestä ilman purkkaa, tämähän on kuin tutti lapsella. Mulla on nyt kolme kerralla suussa ja lisää ei mahdu.

Tjooh. Mitä tohon enempää sanois? Ite vetäny röökiä 14v eli puolet elämästä. On kokeiltu purkat, laastarit jne. mut ei. Tosin olen pystyny rajottaan polttamisen ~15/päivä. Oon ihan tyytyväinen siihenkin. Ei oo suurin murhe. :smiley: Joskus tein netissä jonku elinajan ennsute testin ja se anto 52v eli 24 olis jäljel. :laughing:

Mut joo, samanlaista se on kaikkien päihteitten kanssa. Kun kokee sen vaiheen missä kaikki kelpaa. Tietää sitten mitä on riippuvuus. Addiktio. Voisin väittää että ku aamulla kone startataan kun vanha dieseli eli aerostarttia nokkaan ni saattaa olla aika pohjalla. Mut ku on pakko saada “jotain”. Ei oo helppo lopettaa mitään.

No jos tosta nikotiinipurkasta jotai sanois… Vuosikausia olen sitä mässyttänyt. Mut paree se o ku rööki. Tulee kyl nikotiini, mut ei niitä muita haitallisia, vaarallisia aineita, joita tupakansavu sisältää… Tuttivertaus oli loistava: mä taas heräsin nikotiinipurkka suussa… :blush: Lopetttamisen vaikeus muuten, huh! Mut kyl täs ny on viel toivoa, kun hoitoon pääsen. Ja meinaan olla kyllä rehellinen, etteivät vaan luule, että olen siel siks, että päiväs menis ohjeen mukaan 60mg oksatsepaamia. No, ihan näin meidän kesken :mrgreen: , e i mene. Ja eiköhän se näy jo niitten tiedoistakin, kun kyseisessä sairaalassa on tullut vierailtua melkoisen usein. Mut ajattelin pistää päämääräksi, hoitopaikan vaatimuksista en sinänsä tiijä mitää, että vierottautuisin kokonaan bentsoista :confused: . Mut en kyl katkolla, koska se on jo tällä määrällä mulle liian nopeaa… toivottavasti tuolla suostuvat hitaampaan vierottautumiseen. Ja sit se hoito on psykiatrian puolel, että saan sit sitäkin apua. Toivoa ja tukea tarvitaan,se on vissi ja varma.

Ei se oo paha fyysisest mut just se vuosien psyykkinen tapariippuvuus on perseestä. Itse tupakan himo kestää vain sen 5min mut ku niitä tilanteita tulee kokoajan, palkintona, ajanvietteenä, kahvin jälkeen jne jne. Ite yrittäny lopettaa useita kertoja ja ollut teininä pari vuotta polttamatta, samoin aikuisena poltin pilveä mut jos pilveä ei ollu ni röökii en koskenut yli ½v:teen (kun ollin polttamatta pilveä). Sit aloitin taas ja nyt ollut viime kesästä syksyyn sellaista on-off lopettamis-polttamista. Kesällä yritän oikeasti eroon ku ei stressaa niin moni asia kuten koulu jossa kaikki on todella pitkäjänteistä näpertämistä.

Mulla autto se ku huomasin et se pari pv tai viikko (jopa 2kk) ilman röökiä oli suht helppoa. Silti piti alkaa polttaa jämiä ja aloittaa uudelleen. Mä ite yritän vain vähentää täl hetkellä. En sit tiedä kannattaako maksaa iso summa et saa Zybania tms. koska se on kehitetty masis-lääkkeeks ja mun sisko esmes sai siitä tosi pahat ahistukset. Yks frendi taas oli niin tapa-riippuvainen et sytytti röökin ja tumppas samantien. Mut se et yrittää ajatella oman persoonan täysin ilman röökiä ja vielä olla ylpeä siitä, auttaa. Mun klinikan hoitsu sanoi et poltti 20v ja yritti lopettaa monta kertaa kunnes eräänä päivänä tajus et ei hänen oo pakko polttaa ja lopetti… Eli hokas sen taakaks mut mä en oo ainakaa siin vaihees et osaisin määrättyjä asioita tehdä ilman tupakan tuomaa “palkitsemista” vaik se ei aina edes maistu… :unamused:

mulla oli ihan iisiä lopettaa röökin poltto päätti vaa et se oli tässä( ostan silläkin rahalla myssyy ja kaljaa), lakko kestäny jo 10kk jos nyt ei lasketa jazz-tupakkia ja todella hrvoin nuuskaa tai hyvän sikarin

Nyt pantu raja eli liuska päivässä (12 kpl) jatämän päivän viimeinen saa olla iltaan asti suussa, sit leikataan keskeltä halki ja sitten kolmeksi. Häpeän tilannetta ja ottanut monen kanssa puheeksi että on pakko sanoa vähentyneen, Pohjalaisissa paljon vikoja mutta ne pusyy totuudessa. Otetaan tämä nyt kovemman kautta ku leikki ei auttanut, mitään terveysvaikutusta en pelkää ja ostan vaikka sen tutin itselleni ja katon kehtaanko mennä ulos se suussa. Tiedän että ihmisellä pitää olla paheita ja kittaan valkkaripötön jämiä ja kaksi juomatonta olutta on ja saunan päälle yksi kuiva siideri. Senverran olen heikko et otan yhden 100mg Tramal Retardin nyt, pamin päälle rentouttaa ja sitä tarvin ku olen kuin kipsistä tehty paskakasa. Vaimo juuri käski olla hiljaa kun koitin puhua ongelmista, tekee kyllä mun lempiruokaa keittiössä parhaillaan. Taidan sittenki ottaa ajanpsykiatrille vaikka luulin olevani niin kova etten tarvi, taitaa olla sittenki asiaa ja paljon.