Mielenkiintoista tämä alkon lopettaminen. Motivaatio oli kova, tiistaina alkoi avokatko ja kaikki alkoi näyttää joltakin. Eilen illalla nuorin lapseni (jollla on ollut vuosia käytöshäiriöitä yms. joita ei ole viitsitty terveydenhuollon toimesta tutkia kun ovat kuulemma normaalia) kiikutettiin ambulanssilla päivystykseen väkivaltaisuuden ja totaalisen yhteistyökyvyttömyyden takia. Kyseessä siis ekaluokkalainen
Nyt on motivaatio sillä mallilla että mennään enää minuutti kerrallaan ja koko ajan tuntuu siltä että olis aika sama vaikka rupeisi kiskomaan muutakin roinaa kuin viinaa
Jos ei olis kahta muuta lasta niin selvinpäin en tällä hetkellä enää olisi…
Voimia KirveS, kuulostaa vaativalta ja surulliselta tilanteelta. Hyvä, että olet avokatkolla, ole kiitollinen itsellesi siitä. Kuulostaa myös siltä, että tarvitsisitte koko perheenä apua ja tämän eilisen jälkeen toivottavasti myös saatte. Yksin ei tarvitse vaikeuksien keskellä kestää. Ekaluokkalaisesi saa nyt varmasti hyvää hoitoa, ehkä saatte tekin hetken hengähtää? Tehkää vain jotain kevyttä, stressitöntä ja mukavaa. Olkaa vain ja levätkää. Hetki kerrallaan ja muista hengitellä rauhassa!
Kiitos. Pakko kai tässä on koittaa vaan rullata eteenpäin… Onneksi vanhemmat tytöt ottivat asian kohtuu hyvin. Jotenkin vaan tuntuu kaikki niin turhalta mutta eiköhän se murehtiminen lopu viimeistään siinä kun on kansi on kiinni ja multaa päällä
Jokaisen paskan tilanteen voi saada vielä paskemmaksi päihteiden avulla.
Tsemppiä. Lapsesi tarvitsevat raittiin vanhemman ja sä ansaitset hyvän elämän.
Jep. Siks mie en aio ottaakaan On kuitenkin vuosien kokemus asioiden sotkemisesta alkolla ja nuoruudessa muillakin roinilla… Onneksi vaimolla ei oo ollu samoja ongelmia ikinä joten itekkään ei oo voinu ihan täysillä tuhota itteään. Silti se tuntuu v*tun vaikeelta kun ei yhtäkkiä osaa käsitellä päätään/ajatuksiaan ja taustalla hakkaa vaan yksinkertaisen “helpotuksen” halu
En totta vieköön haluaisi olla sinun housuissasi. Koita elää hetki kerrallaan raittiina, en mä osaa muuta sanoa kun voimia toivottaa
Tottapuhuen en minäkään haluaisi On tässä toisaalta se hyvä puoli että nyt lääkäreiden on pakko tutkia mitä tyttäreltä löytyy…
Muutama tunti mennyt ja tällä hetkellä ei tee mieli mitään Ilta pelottaa kun emäntä tulee tytön luota osastolta ja veikkaisin että on psyykkisesti aika paskana. Ite pitäis sit esittää tukevaa olkapäätä vaikka tuntuu siltä että vois haudata päänsä pensaaseen pariks vuosikymmeneksi…
Ei sitten näytäkään niin pahalta. Tytär pääsee jo tänään kotiin Toivottavasti ei saa samanlaisia raivareita ainakaan ennenkuin normaali hoitosuhde saadaan käyntiin… Janottaa pirusti, otin tuoremehua
Selvinpäin vieläkin
Hyvä, hyvä! Jatka samaan malliin .
" ja totaalisen yhteistyökyvyttömyyden takia. "
Jättäisin omaan arvoonsa tuollaiset virkamiestölväisyt. Prof. Ylä-Liedenpohjan wanha maksiimi oli “nihilismi on pirun helppoa”. Ihminen toimii eri lailla eri ihmisten kanssa ja itse asiassa tuollainen tölväisy tarkoittaa selkokielellä vain sitä, ettei tölväisyn kirjoittaneella virkamiehellä ole valmiuksia toimia poikkeavien persoonoiden kanssa eli hänellä itsellään on puutteita yhteistyökyvyssä! Kuten Korroosioyhtyeen wanhassa kertosäkeessä iskoistetaan: “Sen virkamerkki korvaa, missä järki tekee lakon”. Proof It sanoisi Jack Palance:
-
Tarkkiksen opettajat ovat saaneet motivoitua oppilaitaan niin, että ovat kouluttautuneet esim. insinööreiksi.
-
Maamme tunnetuin vankilapsykiatri Hannu Lauerma ei ole kertaakaan joutunut väkivallan kohteeksi.
-
Sipoossa koulupsykologi oli meikäläisestä sitä mieltä, etten ole koulukypsä. Äiti ei uskonut vaan menin kouluun. Jos olisi uskonut olisi mennyt vuosi hukkaan.
-
Virkamiehiä on erittäin vaikeata saada vastuuseen ja heillä on takanaan koneiston voima: kaupungin lakimiehet, kaupunginjohdon tuttavat oikeuslaitoksessa ja monet miljoonat riihikuivaa rahaa käräjöidä. Ja poliisin Patja-rekisteri sekä omat terveystietosi on erittäin helppo noukkia laittomasti esiin sopivilla tuttavuuksilla.
Pari retkahdusta takana ja nyt viimeinen kuukausi Antabuksen voimalla eteenpäin. Tyttären voinnista ei vieläkään ole varsinaista diagnoosia mutta lääkitys auttanut sen verran että jo n. kuukausi kotona oloa onnistunut ilman isompia Itellä diagnoosina vaikea masennus, kaksisuuntainen mielialahäiriö ja alkoholismi. Työnantaja päätti pidentää kesälomaa ja antoi potkut
Tällä hetkellä tuntuu alkoholin puolesta kohtuu hyvältä…
Ei niin huonoa, että ei jotain hyvääkin. Nyt ei ainakaan työ ole raitistumisesi esteenä. Nimittäin nyt sinulla on aiempaa parempi mahdollisuus saada tukea raitistumisellesi tapaamalla juomisongelmansa ratkaisseita alkoholisteja. Virka-ajan ulkopuolella heitä tapaa ainakin AA-palavereissa. Sinne vaan joukkoon!
Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
Masennukseen ja varmaan tuohon kaksisuuntaiseen häiriöön toimii ensiapuna parhaiten varmasti raittius. Ja alkoholismiin se on pirun hyvä lääke tää raittius. Ei muuta kuin voimia toivotan sulle!
Millä perusteella ne anto sulle potkut? Tiesikö työnantaja sun diagnooseista? MInä olen pitänyt visusti huolen että työnantaja ei tiedä minun sairauksista mitään, samat kun sulla mutta masennus melko lievää ja kohta vuoden ilman alkoa muuteman viikon repsahdusta lukuunottamatta. Mun onneksi esimieheni työskentelee toisaalla joten ei olla tekemisissä päivittäin, potkut olisin kyllä jo ansainnut kun välillä olen niin älyttömän ärtynyt että siinä saa välillä tavarat töissä kyytiä ja ei toi käytös muutenkaan aina ole siitä parhaasta päästä.
Ei ne varsinaisesti potkut ollu, mulla vaihtui keväällä tavallaan pakosta työpaikka ja sopimus oli toistaiseksi mutta neljän kuukauden koeaika. Tietenkään eivät pitäneet enää töissä kun sairasloma rupes pitenemään… Toki esimies alkoi ensin vittuilemaan sairaslomasta jolloin ajattelin kertoa diagnoosini ja pyysin ystävällisesti lopettamaan vittuilun ennenkuin jotakuta sattuu
Tällä hetkellä ei ihme kyllä alkoa tee mieli vaikka tyttären tutkimukset venyikin kolmen kuukauden osastoreissuksi ja nyt kuukauden kotiloma ja ens kuussa taas jatkuu osastohoito. Ainoa mikä vituttaa on se että kaikissa tatuointiväreissä on alkoholia ja ite antabuksella joten ei uskalla ottaa uutta kuvaa.
Kyllä toi varmaan miestä syö kun oma lapsi sairastuu noin pahasti kuitenkin niille toivois vaan hyvää elämää. Mulla tyttö jo täysikänen mutta jo pienestä pitänyt ollut neuroottinen puhtauden suhteen, ajoittain ahdistunut ja paniikkihäiriöinen. Terapiassa sen kanssa joskus käytiin mutta ei siitä ollut mainittavaa hyötyä. Olen ennustanut että on eläkkeellä ennen kuin täyttää 30, toivottavasti olen väärässä. Meillä kulkee nää sairaudet suvussa, sisko skitsofreenikko samoin edes mennyt isäni ja mulla sitten puhkes tää bibo vielä vanhoilla päivillä.
Hauska sattuma kun mainitsit ton tatskan kun olen juuri harkinnut sellaisen ottamisesta vaikka olen aina ollut niitä vastaan, saa nähdä toteutanko. Onko toi Antabus noin vaikuttavaa että ei edes tatskaa pysty ottamaan, ei mitään kokemusta tosta aineesta vaikka sellaista A-klinikalla olis ollut tarjolla. Nyt on menty vaan omalla päätöksellä eikä tää ole ollut edes kovin vaikeaa vaikka oli tossa viiden viikon repsahdus toukokuussa muuten olis tullut elokuussa vuosi raittiutta täyteen. Ja jos mä pystyn olemaan juomatta niin pystyy muutkin eli tsemppiä savottaan.
Ai niin, tuli vaan mieleen että jos irtisanoivat sairasloman aikana niin se ei ole lainvoimainen. Sairaslomalla olevaa henkilöä ei saa irtisanoa vaikka olis koeajalla. Jos näin tekivät niin voittaisit jutun oikeudessa. Näin siis ainakin kaupan alalla mutta luulisin että on sama sääntö muillakin aloilla.
Koeajan puitteissa lopettivat pestin joten ei siinä mitään. En kyllä mitenkään nauttinut kyseisestä firmasta muutenkaan sen vähän mitä siellä ehdin töitä tehdä joten ihan hyvä näin.
Ei mullakaan antabuksesta oo mitään kokemusta, väittävät vaan että partavedestä ja käsidesistäkin voi joillakin tulla antabusreaktio. Eipä se mitään, pitää jossain vaiheessa ite testata kun tuli hommattua tatskavehkeet.
Niiden reaktioiden voimakkuus on täysin yksilöllistä, mutta mahdollista tosiaan. Ite käytin antabuksen kanssa sen kummempia ajattelematta kasvoille semmosta clearasil- puhdistuspyyhettä. Luin kyllä jälkeenpäin, että etyylialkoholiahan se sisälsi. Siis sen jälkeen, kun naama alkoi helottaa ja poltella pyyhkäisyn jälkeen. Sama kävi niskalle hajuveden kanssa. Joilllain taas ei mitään tai hyvin lievää. Toi tatskan ottaminen on kuitenkin sen verran pitkäkestoinen ja iso juttu, että en ainakaan reaktiokokeilumielessä lähtis moista kokeilemaan.