Lopettaminen

Terve olen 18v mies. Olen käyttänyt 12 vuotiaasta asti pilveä ja 15 vuotiaana aloitin vetää piriä ja essoja silloin tällöin ja pilveä olen oikeestaan 13 vuotiiasta polttanu päivittäin.
17vuotiaana tuli kuvioihin subu ja muut opiaatit ja bentsot mitä tässä nyt mennyt vuoden aikana ja nyt tarkotus olis lopettaa kokonaa tässä ollu nyt selviä ajanjaksoja mutta retkahduksia on tullu jatkuvasti ku oon tajunnu et oon kaiken ajan ja energian laittanu kaman säätämiseen en oikeestaa tiedä tai osaa mitään muuta joten nyt kysyn teiltä mistä sais apua tähän jotain päivä ohjelmaa tarvis et ois syy miks nousta sängystä ylös tuntuu vaa niin vaikeelta saada jotain aikaseks. Aika sekava teksti mut toivottavasti saatte selvää.

Miksi et siirtyisi takas kannabikseen ja jättäisit kaikki muut roippeet pois?

Kaverilla on tavoitteena päihteetön elämä, ja sinä tyrkytät vastaukseksi laitonta huumausainetta. Jotain järkeä tuohon fanatismiinkin :angry:

Ketjun aloittajalle, mene nyt alkuun A-klinikalle. Kyllä ne siellä sitten osaavat ohjata eteenpäin. Tsemppia projektiin, päihteettömyys on hieno ja tavoittelemisen arvoinen asia!

Ketjun aloittaja käsittääkseni polttelee jo muutenkin niin miksi ei muita romppeita pois vaikka näin aluksi.
Siitä sitten kohti päihteetöntä elämää…

Jos tosiaan tavoitteena on se päihteetön elämä, niin eiköhän olisi rakentavinta lopettaa kerralla ihan kaikki päihteiden käyttö. Hyvin yksinkertaista :unamused: Miksi kannabis on jossain maagisessa erityisasemassa?

Parempihan se olisi jos kaikki subtanssit kerralla lopettaa.
Tosin voi olla aika vaikeaa jos on jo 5 vuotta sälättänyt päivittäin…

Kannabis on erityisasemassa, koska:

Mutta eihän sekään tietty kaikille sovi. Ei ainakaan niille, jotka ei oo (vielä?) valmiita kohtaamaan kaikkia pelkojaan. Eikä myöskään niille, jotka polttelusta passivoituvat - ei ainakaan päivittäiseksi harrastukseksi.

Itse kehottaisin jättää ainakin aluksi kaikki pois, ja mikäli ganjaan sitten haluu ja kykenee palata, on se sit sen ajan juttu. Mutta se voi viedä vuosikausia (kuten mulla kävi.) Oman kokemukseni mukaan yhden päihteen poisjättäminen tukee myös toisen poisjättämistä. Pitkään kuvittelin, että on liian rankkaa jättää kaikki kerralla. Et olis helpompi eka luopuu yhdestä, sit toisesta, jne. Mutta niin kauan ku on tottunut käyttää kaikkea sekaisin, tai paikkailee yhden aineen aiheuttamia oloja toisella, on kaikki käyttö sidoksissa keskenään. Helpompi tehdä itelle kerralla homma selväks, ja siirtyy käytöstä ei-käyttöön. Miten se onnistuu, onkin sit kokonaan toinen juttu. Apuahan on tarjolla erinäisissä mestoissa, ja niitä kannattaa kyllä hyödyntää.

Onko sulle Iina sattunut jotain traumaattista, vai mistä tuo ilmiselvä taantuminen johtuu. Nuo Bob Marleyt ja hamppuhehkutukset useimmilla kuuluvat teini-ikään. :unamused:

Alottajan tilanne on sellainen, että seinäänhän et voi tota käyttöä lopettaa, mutta ehkä tiesitkin sen. Mun näkökulmasta kannabis olis nyt noista helpoin lopetettava, joten jos päihteettömyyttä tavottelee, niin sen jättäisin ekana pois. :open_mouth: Toisaalta onhan siinä sellainenkin aspekti, että se saattaa jeesata siihen ahdistukseen, joka bentsojen lopettamisesta seuraa väistämättä. :confused: Sen kannalta vois olla parempi jättää se kovempien aineiden jälkeen vasta pois. Enpä tiedä…

A-klinikka on varmasti tässä tapauksessa oikee osote, koska bentsojen lopettaminen seinään on pahimmillaan jopa hengenvaarallista kuin myös oppareiden lopettaminen aiheuttaa aika pirullisia oloja.

^^

varmaankin että sen haitat on lievemmät muihin päihteisiin nähden ja on yleistä, sama asian se on kun vaikka lopettais douppaamisen ja ottais saunakaljan, tai lopettais kaiken muun paitsi perjantai illan polle töötit.

päihteitä ei tulisi tyrkyttää kenellekkään, ja joillekkin ei vain päihteet sovi, mutta en myöskään täysin ymmärrä näitä raivoraittiita ex-nipoja sama asia että jos viinankansssa ongelmia niin röökiki ja kahvi pitäisi lopettaa ihan vaan periatteesta.

Aattelin tulla nyt tänne kirjoittaa siitä miten on mennyt. Pilven oon melkee kokonaan jättäny pois ja saannu vähennettyy bentsojen syöntiä ja subun oon aikalailla seinää saannu lopetettuu mitä täs nyt muutaman kerran tullu retkahduksia. On vaan niin paska,saamaton,ahdistunu ja masentunu olo ettei vaa jaksa tehä mitään eikä asiaa helpota se että 12-13 vuotiaana eli iha pennusta asti valinnu kaverit sen perusteella että yhteinen juttu on pilvenpoltto ja dokaaminen ja sitte myöhemmi tuli nää muut kuvioihin mukaan. On vaa tosi turhauttavaa ku tässä nyt pohtinu elämää nii ei mulla edes ole kaveria joka ei käyttäis mitään niin tästä sitten pitäis lähtee rakentaa uutta elämää ja etsiä uusia kavereita ketkä ei kaman kanssa sählää.Pelottaa jo pelkkä ajatus olla ns normaalien ihmisten kanssa tekemisissä sillä enhän mä tiedä miten tulisi toimia mistä puhua jne. Tänään tosin kävin piriä hakemassa mitä ei oo tullu pitkää aikaa vedetty et sais jotain jeesii tähä olotilaa nythän on iha kivaa ku voi jotai täällä kämpällä tehdä ettei vaa makaa sohvalla ja kärsii oloja mut ei tääkää oo ratkasu et vetää jotain muuta sitten tilalle. Tässä kävi niin että ku olin selvinpäin melkee 3 viikkoa niin todellisuus vaa pamahti nii kovaa et psyyke reistailee aika pahasti tällä hetkellä mitä se on pidemmän aikaa tehny mut ei oo vaa tajunu sitä. Kävin paikallisessa psykiatrian päivystyksen vastaanotolla ja kerroin tilanteeni siellä ja sain lähetteen psykiatriselle poliknikalle saa nähdä mitä ne siellä sanoo ja onko se edes oikea paikka mulle mutta saa nähdä mitä ne siellä sanoo. En nyt muista nimimerkkii kuka suositteli a-klinikkaa mutta käyn nyt eka tuolla psykiatrisella ja katon miten siellä menee. Kyllä pöhköllä saa tekstiä ja muuta aikaseks tällä hetkellä selvinpäin en olis ikinä saannu kirjotettua näin pitkää tekstiä :smiling_imp:

Itsellä ikää hiukan enemmän, 25v. Enkä oikeestaan nuokkuihin oo ikinä koskenut, mut savuja ja piriä ym on mennyt. Lopetin tuossa joku aika sit about kaikki päihteet, nykyään käytän tosi harvoin pilveä ja muutaman kerran kuussa otan pari (siis ihan vaan pari) kaljaa.

Ja tosiaan jos pidemmän aikaa päihteitä käyttää, niin siinä helposti löytyy tuttavat sitten kans muiden käyttäjien keskuudesta, kun voi rauhassa käyttää, eikä tarvi peitellä mitään. Helpompi saada säätöjäkin, kun useempi on etsimässä.

Voisin suositella jotain uutta harrastusta, että saa muuta tekemistä ja siitähän voi sitten puhuakin, jos tuntuu, ettei keksi puheenaiheita “normaalien” ihmisten seurassa. Itse oon hirveen ujo, että yleensä oudossa porukassa oon suht hiljaa.

Se harrastus voi olla about mitä tahansa. Jos se on jotain, mitä harrastetaan ryhmässä, voi siellä kans tutustua uusiin ihmisiin, mutta voihan se olla ihan jotain simppeliä niinku lenkkeily, salilla käynti, piirtäminen, maalaaminen, virkkaaminen…