Lopettaminen ajatuksissa

Olen tietoisesti vähentänyt juomakertoja ja määriä nyt viiden kuukauden ajan. Mielessä on alkanut kypsymään ajatus: entä jos lopettaisin juomisen kokonaan? En haluaisi enää paeta hankalia tunteita alkoholiin vaan yrittää kohdata ne selvinpäin. Alkoholistilla on aina syy juoda, mutta ne syyt on aina aika kehnoja. Toivoisin keskustelua tähän, ja kaipaankin vertaistukea teiltä muilta kohtalotovereilta. :blush:

6 tykkäystä

Moikka vaan ja tervetuloa! Viiden kuukauden vähentäminen on jo loistava alku mahdolliselle kokonaan lopettamiselle.

3 tykkäystä

juominen ei ainakaan auta mihinkään. Minulla on tänään 21.päivä raittiina. Aloitin menemällä katkolle ja siellä aloitin Antabuksen.

2 tykkäystä

Wau! Hienoa, että olet ollut raittiina! Luo toivoa minullekin, että onnistun. Huomenna työpäivä ja mielenkiinnolla odotan, miten osaan käsitellä stressiä ilman alkoa. Täytyy vain ajatella, että kaikki menee hyvin ja olla itselleen kiltti. :blush:

3 tykkäystä

tee sellaista, mikä tekee hyvän mielen. Jos on liikaa stressiä. PIstä kaikki asiat pois silmistä ja tee jotain mistä nautit, mutta älä juo alkoholia. Syö hyvin, osta erilaisia muita alkoholittoimia juomia.

Mulla kolme viikkoa tänään Antabuksen voimalla. Muuten elämä kaaoksessa.

1 tykkäys

En olisi suoraan sanonut uskonut, että joku saa minusta toivoa :grinning_face:

1 tykkäys

Kiitos vinkeistä😊. Joitain hengitysharjoituksia olen kokeillut, ja toisinaan ne auttavat. Varsinkin työpäivän jälkeen kun työasiat jäävät pyörimään mieleen, harjoituksista on ollut apua.

Hienoa, että antabuksesta on ollut apua. Paljon voimia ja hyvää energiaa sinulle​:blush:

1 tykkäys

Hei @Anmar ja tervetuloa tänne kirjoittelemaan.

Itse täysraittiuteen pyrkiessäni luin täällä paljon muitten tarinoita lopettamisesta. Niistä saa paljon vinkkejä ja voi soveltaa sopiiko juuri ne tavat itselle. Joskus, kun tuli kova tarve juoda, kirjoitin itse.

Oot jo tehnytkin oman päätöksen, että kokonaan lopettaminen on sinulle parasta. Paljon oljenkorsia selviytymiseen löytyy täältä plinkistä.

Mua auttoi tään plinkin Uusi alku- kurssi. Tajusin silloin miten vaarallista myrkkyä etanoli on. Liityin myös Selvä suunta- ryhmään täällä plinkissä. Hieman auttoi sekin.

Aloin harrastaa entisiä mieleisiä harrastuksia, mitkä oli juomisen takia jääneet pois.
Ratkesin uudelleen juomaan, mutta sain korkin taas kiinni.
En laske enää päiviä, mutta merkkaan kalenteriin etappeja. Ohitin hiljattain 100:nnen päivän.
Enää tulee aika harvoin mielitekoja tietyissä tilanteissa, missä ennen join viiniä.

Kiva, kun olet täällä meidän kanssa. Alku on hankalinta tässäkin asiassa.

Voimia sinulle :+1::four_leaf_clover::sun_with_face:

5 tykkäystä

Kiitos, tulee tervetullut olo kun luen tällaisia viestejä :blush:

Minä käytän myös kalenteria hahmottamaan miten on mennyt alkon kanssa ja ilman. Auttaa jäsentämään asiaa, kun näkee ympyröidyt päivät, jolloin on ollut raittiina.

Olo on nyt ainakin kohtuu hyvä, nukuin pitkään. Unet oli vähän sekavia, mutta kuulunee asiaan, kun pyörittelee mielessä lopetuspäätöstä. Nyt vaan päivä kerrallaan eteenpäin :blush:

4 tykkäystä