LOPETTAKAA NARKKAAMINEN!

Mulla kuoli neljässä kuukaudessa kuusi, siis (6) kaveria. kaksi meni fentanyyliin, yksi meni väkivaltaan, yksi kuoli lakkaan, yksi kuoli metadoni+Lyrica-yhdistelmään ja yksi on vähän vielä epäselvätapaus. Vetää aika hiljaiseksi. Itse meinasin viime vuoden helmikuussa Sikainfluenssaan!.

Miettikää ennen kuin vedätte niitä vetoja… Joka kerta kun painatte männän pohjaan on kuoleman riski…

Se ei ole ihan yksinkertaista päästä huumeista eroon.Minullakin on kuollut monia kavereita huumeiden saattamana…eihän se kivalta tunnu ja pistää kyllä aina miettimään omaakin elämää ja käyttöä.

Niin ja muistakaa että joka kerta kun ylitätte suojatien tai lähdette ajamaan autolla on myös kuoleman riski,täällä voi kuolla niin monella tavalla ja täysi itsestään riippumattomasta syystä että eläkää sellaista elämää kuin haluatte,jos se nyt sitten se suurin unelma on olla narkkari niin siitä vaan,mutta päivät on määrätty ja kukaan ei elämästä selviä hengissä.

Voi Maago… Se on niin helppo sanoo. Mitä jos aloittaisit itsestäs? Muistan kyllä ton ku tulit kertoo tänne et olit vähällä kuolla. Sä oot täällä vielä. Koita pysyä jatkossakin.

Valitettavasti tossa narkkaamisessa, joka johtaa myös useimmiten, ajan kuluessa myös alamaailmassa pyörimiseen. Siellä sitten voi tapahtua vaikka ja mitä. Multakin on tuttuja kuollu kyllä kymmeniä, narkkaristahan ei ystävää saa, siis oikeaa ystävää…

Överit on aina vittumainen juttu, mutta korkea kuolleisuus ikään kuin kuuluu tähän juttuun.

Ps. ite oon lopettanu pistämisen jo aikoja sitten, kun aloitin korvaushoidon, mutta tulee silloin tällöin poltettua joku jointti kuitenkin, ja silloin tällöin joku ylimääränen pillerikin menee.
Mutta alokoholia ei mene, onneksi. -tulen nimittäin suorastaan vaaralliseksi humalassa-

Kuolemat on aina ikäviä juttuja, kun tulee tunne, että jotain pitäisi sanoa, mutta ei oikeen tiedä että mitä. SItä pelkää, että töksäyttää jotain, niimpa sit tulee sanoneeksi vain ne kaikki vanhat kliseet.
Parempi onkin ehkä kuunnella mitä toinen sanoo. :question:

Myös mulla on monta ystävää ja tuttua kuollu aineisiin. Joidenkin kohdalla ei voida edes määritellä oliko yliannostus vai tarkotuksellinen teko. Niitä sattuu ja mun mielestä jokaisen tulisi itse huolehtia itsestään ja omasta käytöstää. Varmasti jokainen käyttäjä, käyttäköön sitten huumeita, lääkkeitä tai alkoholia tiedostaa että käyttämisessä on omat vaaransa. Ja jokainen annos on käyttäjän omalla vastuulla. Jos haluaa muuttaa maailmaa niin silloin pitää aloittaa aina ensin omasta itsestään. Kun oma elämä on kunnossa ja on kokemusta siitä kuinka pääsee kuiville niin sitten vasta siirtää se apu kavereille. Jos kaveri apua haluaa :exclamation:

se on vittumaista joutua “Väärään seuraan”, ku niitä “kavereita” ei niin vaan valita… : /(

Nimenomaan. Itsekin haluaisin viettää aikaa selvin päin ja käyttää rahani johonkin järkevään, mutta kaverit ne on aina metskaamassa piriä / essoja / kannabista / muita huumeita. Sitten on tietysti siinä samalla “pakko” ottaa kun muutkin ottavat. Saa tavallaan tekosyyn käyttää. Kun totuus on kuitenkin se, että kyllähän meikäläinenkin niistä huumeista tykkää. :blush: Mutta välillä tulee vaan sellanen tunne että menee liikaa ja täytyis vähentää / lopettaa. Ja selvin päin ei kauaa pysy, kun jo viimeistään viikon kuluessa joku on aina tarjoamassa vaikka ei itsellä olisi edes rahaa.