Lopettajia Satakunnasta juttelukavereiksi?

[size=150]Olen pian 27-vuotta täyttävä nainen Satakunnasta ja kaipaisin juttelu-/kahvittelu-/lenkkiseuraa muista, jotka yrittävät lopettaa juomisen.

Olen käyttänyt alkoholia 14-vuotiaasta saakka, ongelmaksi se muodostui 2006. Sen jälkeen lopetusyrityksiä on ollut tuhansia, pisimmillään olen ollut selvänä 7kk.

Antabukset ei toimi toivotulla tavalla, pystyn juomaan jo 2pv jälkeen niiden lopettamisesta…!

Takana on vuosikausien A-klinikkakäynnit, pari katkoyritystä, 2 päiväsairaalaa jne.

Alkoholismin lisäksi minulla on useita mt-diagnooseja, erittäin vaikeita sellaisia… Olen sairastanut 7-vuotiaasta lähtien. Lisäksi olen parantumassa bulimiasta.

Ottakaa rohkeasti yhteyttä, olet sitten nainen tai mies, eikä iällä ole merkitystä :slight_smile: [/size]

Hei! Kiinnitin huomiota viestiisi. Itsellänikin aikoinaan täällä viestiketju nimellä “lopettaja satakunnasta”…

Enpä ole kuitenkaan pystynyt lopettamaan : (( Vaikka tiedän, että meikäläiselle olisi parasta juuri se kokonaan lopettaminen. Juon niin, että olen (ainakin vielä) pystynyt säilyttämään työni. Minulla on myös oma asunto (velkainen) ja vanha kesämökki. Minulla on myös aikuisia lapsia ja ihania lapsenlapsia sekä rakas koirani.

Olen siis se “keski-ikäinen täti”. Kokemusta on takana aika paljon kaikesta. Tästä juomisestakin. Elämäni on päällisin puolin kunnossa, mutta varmaan “sisältä” rikki jotenkin.

Halusit juttelukaveria - olisin valmis juttelemaan ihan kaikesta. Mikäli susta tuntuu siltä, että haluaisit vaihtaa ajatuksia tällaisen keski-ikäisen naisen kanssa, niin voin lähetellä sulle sähköpostiosoitteeni. Sehän ei tietenkään ole se ihan oikea postini, koska tällä palstalla ei voi tavallaan “paljastaa” itseään. Mutta, mikäli luottamus syntyisi, niin toki kertoisin sen oikean nimeni sekä osoitteeni.

Mulle on kirjoittaminen helpompaa kuin esim. puhelimessa puhuminen. Olispa mukava lukea sun ajatuksia.

Terv. Marjukka

Hei Tuua Tirlittan !

En ole käynyt näillä sivuilla pitkään aikaan. Nyt kuitenkin ajattelin vilkaista ja silmiini osui heti sinun viestisi. Yritän nyt tavoistani poiketen kirjoittaa lyhyesti itsestäni ja jos vuorovaikutusta syntyy niin sitten myöhemmin enemmän.
Olen 53 - vuotias mies ja alkoholin käyttö riistäytyi käsistä vaivihkaa yli 20 vuoden aikana kaikenlaisten ongelmien lisääntyessä käytön myötä. Yrityksiä lopettaa oli enemmän kuin lukuisia ja omin voimin en siihen pystynyt.
Hakeuduin hoitoon A-kotiin viime vuoden lokakuulla ollen perusjaksolla 4 viikkoa ja sen jälkeen 2x1 vkoa intervallissa.
Olen ollut raittiina siitä lähtien vaikka vaikeaakin on ollut. Monenlaisia keinoja olen käyttänyt selviytyäkseni eteenpäin. Mihinkään ylimielisyyteen ei minulla ole taudin suhteen tuskin koskaan varaa.
Hankittu riippuvuus istuu niin lujassa ja kohtuukäyttö on poissuljettu vaihtoehto minun kohdallani. Nyt en enää usein ajattele, että en koskaan enää saa juoda viinaa vaan niin, että en enää halua sitä.
Olen tukenut vertaisiani hoidon jälkeen ja saanut hoitojakson aikana tutustumiltani myös tukea vaikeina hetkinä ja koen sen erittäin tärkeäksi. Joskus käytön aloittaminen on niin matalan kynnyksen takana, että sen siirtäminen ystävien avulla voi olla ratkaisevaa.
Olen valmis auttamaan ja tukemaan myös sinua omien kokemuksieni kautta, mikäli sinä haluat. Minulla on sähköposti ja puhelutkin onnistuu. Niin ja asun myös tässä Satakunnan rajoilla.
Voimia sinulle taistelussasi elämän joskus niin kivikkoisilla poluilla. Yhdessä ja toisiamme tukien voimme tehdä toipumisistamme vähän helpompaa, helppoahan se ei koskaan ole.

Terv. Pauli

Marjukka ja suitza, voisitteko lähettää yhteystietonne, en ymmärrä kuinka täällä pystyy vastaamaan suoraan teidän viesteihin :confused: Uusi paikka minulle meinaan…

yhteystiedot voi vaihtaa helposti niin, että joku tekaisee sähköpostiosoitteen ja sitten voi ensin
kirjoittaa sinne:
esim. t.tir@gmail.com…tai muu, onhan noita kai muutama

Hei Tirlittan !

Luin viestisi vasta nyt. Minä perustan sähköpostitilin ja osoitteen ja laitan sen tänne heti kun saan sen valmiiksi. Voimme sen jälkeen sopia yhteydenpitotavasta. Yrittäkäämme ottaa voimaa kauniista ja aurinkoisesta syksystä talven varalle.

No niin, alla olevaan osoitteeseen voit lähettää sähköpostia edellyttäen, että itselläsäsi on sähköposti käytössä ja voit silti säilyttää anonyymiytesi : kokkpaul@netti.fi