Lopettaja? Vähentäjä?

Kun en osaa lainata niin kuin pitäisi, teen sen näin…

Kysymys:
Mitä Kaffeemuki tekee yleensä keskustelemassa Vähentäjissä? Oletko sä, Kafeemuki, vähentäjä?

Mitäköhän minä teen lopettajien puolella… Olen luultavasti lopettaja vähentäjien puolella?? Onko nuo nyt niin viivasuoria puolia, koska “kuuluu” lopettajiin, silloin kun on ollut vuoden juomatta erehtyen kerran? Ja koska kuuluu vähentäjiin, silloin kun on ollut juomatta kaksi päivää ja miettii vasta suhdettaan alkoholiin ja mitä sen kanssa tehdä? Täälläkin taitaa olla samanlaisia kohtaloita kun vähentäjien puolellakin. Aina jaksan kysyä tätä ihmetellen, taidanpa aloittaa ketjun aiheesta koska kukaan ei ole selventänyt sitä minulle.

Laiska kun olen kopsasin yhteen aiheeseen kirjoittamani jutun. Mutta tästä näkee hyvin mitä ajan takaa :slight_smile:.

Valtaosa meistä kirjoittaa tänne omaan kokemukseen pohjaten. Mielipiteemme yleiselläkin tasolla oleviin aiheisiin ovat muodostuneet omien kokemustemme kautta. Olemme erilaisia. Meillä on erilaisia taustoja, kokemuksia ja arvoja. Olemme myös tempperamentiltamme erilaisia. Kaikki lopettajat eivät ole yhdestä puusta, kuten eivät ole myöskään kaikki vähentäjät. Kuten olen kertonutkin, oma suhtautumiseni juoviin ihmisiin on ollut negatiivinen myös silloin kun join itse. Lähinnä siksi, että kotona oli alkoholismia ja näin kuinka juominen vaikuttaa monen ihmisen elämään ja hyvinvointiin. Harva on tässä maailmassa täysin yksin.