Lopettaja ilmoittautuu

Lopettaja, no eilen päätin lopettaa “taas”. Olen siis lopettanut alkoholin käytön parikin kertaa elämäni aikana, parikymmentä kertaa, on kai todellisempi luku. Olen ollut välillä raittiina 4-5 vuotta, mutta nyt taas pari vuotta käyttänyt enemmän alkoholia, kuin hyväksi koen. En luettele määriä, mutta koska koen olevani enemmän kännissä, kuin haluaisin, totean vain että on aika jälleen lopettaa.

Pidän sanasta lopettaa, en vähentää, koska vähentäminen ei kohdallani koskaan tunnu toimivan. Vähennän viikoksi tai pariksi ja palaan taas runsaampaan alkoholinkäyttöön. Joten olen lopettaja ja toivotan itseni tervetulleeksi tähän.

Tervetuloa myös minunkin puolestani! :slight_smile: Lopettaminen kannattaa, jos juominen aiheuttaa enemmän haittaa, kuin hauskaa. Määrillä ei ole väliä, täällä on hyvinkin vähäisiä määriä juoneita, jotka ovat saaneet raittiudella itselleen uuden, paljon paremman elämän! Ja sullahan onkin jo paljon hyvää kokemusta raittiudesta taustalla.

Kirjoittele tänne fiiliksiä ja kuulumisia, monia (minuakin) auttaa se, että saa kirjoitettua omat ajatuksensa näkyviin ja parhaassa tapauksessa saa niihin vielä hyvää kommenttiakin toisilta samanmoisilta.

Tervetuloa joukkoon tummaan! (ja joskus vähän kummaankin…) :laughing:

Tervetuloa minunkin puolestani.
Lopettaminen on ihan hyvä ratkaisu, jos ei pysy juominen hanskassa.
Ja vaikka pysyisikin. Ei siinä lopulta mitään menetä.

Taas täällä, oikeastaan menin tuonne kotikanavalle, mutta sitten tulin tähänkin ja mietin mihin hemmetin ryhmään oikeasti kuuluisin?

Nyt tuntuu että valot ovat syttyneet koko elämääni, joka ei ole kiva asia. Kaikki hämärä alkaa hahmottua ja ensireaktio on pelko. Toki juominen on pakenemista, ymmärrän. Mutta kun putoaa riittävän syvälle, pelkoa aiheuttaa jo pelkkä pelastumisen ajatus.