Lopetin lääkityksen

Tiiän, et saan nyt sanomista, mutta lopetin 3/4 lääkkeet seinään sanomatta lääkärille. En enää usko lääkkeiden tehoavan muhun. Niin paljon on kokeiltu kaikkea tän 11 vuoden aikana ja nytkin ollut raskas lääkitys, eikä se ole auttanut.
Vilpitön halu on saada elämäni kuntoon ja otan nyt itse vastuun tästä siirrosta.
Lääkitys: Voxra 300 mg (jatkan)
Lamictal 300 mg lopetin
Valdoxan 30 mg
Abilify 15 mg

Nuo satsit sit lopetetettu 5 päivää sitten. Pitkäaikaisia lääkkeitä.
Nyt on ihmeellinen olo, sekava ja tyhjä, outo, omassa kuplassa meen. Mutta reaaliteetit pitää.
Muilla kokemuksia kyseisten lääkkeiden lopetuksesta?
Toivottavasti mun oireilu ei pahene.

Vaikea sanoa miten mahtaa toimia…

Joko varsin hyvin hienosti tai sitten hourula kutsuu tai tapahtuu jotain viela kamalampaa.

Pakko vastata, sillä itse olen syönyt joka ikistä listaamistasi lääkkeistä! Voxra auttoi masennukseen mutta jouduin lopettaan kouristusalttiuden vuoksi, ei sen kummempia lopetusoireita paitsi että masennus tuntuu palanneen… Lopetit kaikki muut mutta jatkat Voxraa, senkö takia että koet Voxran auttaneen sua? Auttaa kuulemma mun miestäkin, joka just nosti annoksen 150 → 300 mg/vrk (maksimi).

Lamictalia olen käyttänyt vuosia kaksisuuntaisen masennusjaksojen estolääkkeenä ja lopettanut ja aloittanut lukuisia kertoja. Kerran kun lopetin seinään (muistaakseni 200 mg annoksesta) tuli vähän säpsy ja outo olo. Seuraavalla kerralla teinkin lopetuksen sitten hitaasti ja harkiten viikkojen ja viikkojen aikana…

Valdoxania söin joitain viikkoja joskus, ei sen kummempia aloitus- eikä lopetusoireita, mutta ei kyllä mitään hyötyäkään.

Abilifyta on kaapissa kaks pakkausta jemmassa, kerran kokeilin yhden pillerin aamulla, tuli sen verran huono olo että päätin jättää kokeilun siihen, eli sen lopetuksesta ei sinänsä ole kokemusta :confused:

Miksi ihmeessä päätit lopettaa kaikki seinään tosta noin vaan, kun varmasti tiedät, että se ei ole mikään fiksuin veto? Mieluummin lopettaa vähintäänkin lääke kerrallaan niin tietää, mikä vieroitusoire johtuu mistäkin (ja tietää minkä lääkkeen lopettamiseen mahdolliset muutokset mielialassa liittyy). Ja vielä parempi jos vähentäisi hiljalleen ainakin parin viikon! Tiedän ja ymmärrän tosin kun tulee se tunne että “Nyt riitti, loppu koko p*ska, tästä ole mitään hyötyä kumminkaa!”