Lopetin kaman vetämisen, mitä nyt?

Hei kaikki.

Lopetin tuossa reilu vuosi sitten kaman vetämisen, vedin sitä ränniin suhteellisen paljonkin. Kaveriporukka vaihtui kokoajan ja nyt kun olen ollut kuivilla olen huomannut, että olen kokonaisen vuoden ollut yksin, popsin reseptilääkkeitä ja juon nyt ainakin pari litraa kaljaa päivässä. Nykyisin en tarvi tuskin edes puhelintakaan koska se ei ikinä soi ja ainoa mihin soitan on jokin helvetin sonera johon sitten kitisen nettilaskuista tai toimimattomasta netistä…

Periaatteessa mulla on “kavereita” mutta kun niiden suhtautuminen on entiseen narkkariin omanlaista taas. Eipä niitä paljoa näy ellei ole jotakin palvelusta vailla. On tehnyt kyllä kaman vetämisen jälkeen joko lähteä takaisin samalle radalle tai sitten vetää ittensä narun jatkoksi.

Mitä sitä pitäisi tässä tehdä sitten, olen kovassa bentso- ja opiaattilääke koukussa, on apteekkisoppari joten matkustelukin tuottaa sen takia hankaluuksia, mutta halusin niin kovasti “jotakin” niin jouduin tuohon sopimukseen suostumaan.

Miten v**ussa joku on voinut lopettaa ja jatkaa niin, ettei mitään olisi ollutkaan? Nyttenkin olen ottanut alkoholia ja lääkkeitä ja mieli tekee vetää isot pirivedot, mutta sitten taas ei kun tiedän mihin sekin johtaa sitten.

Kaikki mahdollinen tekeminen on yhtä paskaa eikä jaksa edes tiskata tai siivota, enne kyllä jakso touhuta ja puunata vaikka hammasharjalla koko asunnon kaikista roskista, mutta nyt ei enään. Mikään ei kiinnosta… En jaksa tehdä mitään kuin surffailla netissä, pleikkarin pelaaminen kiinnostaa vain sen aikaa kun opiaattilääkkeet vaikuttaa vaikka nekin mitä mulla on respalla menee se viikon setti heti eka päivänä ja sitten olen taas aivan kiukkuna loppuviikon. Yksi päivä viikossa pari lätkää lääkkeitä tuntuu hetken ok, mutta sitten taas on kaikki niin perseestä. Keskittyminen minkään asian hoitoon ei onnistu ilman, että otan enemmän lääkkeitä mitä lääkäri on määrännyt. Loppuajat tissuttelen alkoholia.

Olenko mä nyt lopettanut kaman vetämisen vai onko musta tulossa alkoholisti? Miten vitussa tämän homman pitäs onnistuu? Pirivetoja en oo vetäny yli vuoteen. Yhdet pubretöötit sorruin vetämään tuossa puolivuotta sitten, mutta muuten olen ollut respalääkkeiden ja alkoholin varassa, kuitenkin päivä ei lähte käyntiin ilman bentsoja ja edes pientä määrää opiaattia sekä alkoholia.

Menee rahaaki vitusti tuohon alkoholiin… Mulla on ajatukset ja pää aivan hajalla. Tuskin olen edes kahteen tai kolmeen viikkoon puhunut kellekkään muulle kuin kaupan kassalle, muuten vietän aikaa omissa oloissa ja alkaa vituttamaan tämän yksiön seinätkin, ei ole edes uutta seinää mitä katsoa vittu…

Mulla on keskittymiskyky mennyt todella pahasti ja toistan vain itseäni joka asiassa pitkine pirikuurien jälkeen. Silti en ole vetänyt, mutta enään en pysty keskittymään mihinkään ilman stimulantteja niinkuin ennen pystyi ilman piriä. Hyvä että kiinnostaa edes suihkussa käydä kun kerran kahes viikos.

Pitäiskö tämän vaikean keskittymisen mennä ohi itsestään? Alkaa tuntumaan, että tässä lopettamisessa on enemmän vaikeuksia kuin itse kaman vetämisessä, toista se on perheenjäsenten kannalta… Kyllähän niil o rauhallinen fiilis ku en vedä, mutta itellä taas hajoaa pää. Odotan herätessäni jo iltaa että pääsee nukkumaan.

Mitä tässä ny pitäis tehä sitte? Ajatella perhettä samalla ku ite on iha paskana henkisesti vai olla ajattelematta ketään ja alkaa vetämään kamaa?

Onks kellää mitää samoi kokemuksii? mul oikeesti hajoo pää yksinäisyyteen ja jatkuviin vainoharhoihin ja keskittymiskyvyn puuttumiseen… Ajattelin ny kirjottaa ku oon “lopettanu” mut emmä tiä onko tää sen kummempaa enään… Pitäiskö sitä vaa vetää ja olla ees hetken aikaa hyvis ihan senkitakia että ei tarvis olla yksin?

Poistettu tökerönä

No ensinnäkin olla välittämättä kakan vertaa tosta Pentistä. Se on ite juoppo ja ei nähtävästi halua meitä narkkari/juoppoja tänne.
Ota iha rauhallisesti. Tosi hyvä et kirjoitit tänne. Onks sulla ketää kelle puhua? Ne lääkäritki kuuntelee ku puhut vaa miltä tuntuu.
Ite oon ollut samanlaisessa jamassa, ja hyvin on auttanut.
Pitää vaa luottaa että kaikki menee hyvin päite, vaikka ei siltä tuntuiskaa. Pitää vaa luottaa, ei sitä muuta voi.
Kantsii varmaa ekaks soittaa johku auttavaa puhelimeen ensi hädässä, ja sit hakeutuu iha johku päätohtorille hoitosuhteesee. Kyllä se siitä. Voin sanoa kokemuksesta.
Tsemiä vain!
Ps. Mutta tosiaan jos ongelmasi on enemmän huumeisiin liittyvä, niin sitten ehkä kantsii mennä tosiaan sellasee foorumiin jossa saa vertaistukea siihen asiaan paremmin. Kyllä se siitä.

Mielestäni tälle Me Lopetajat palstalle saa perustaa oman ketjun, vaikka olis vetäny heroiinia suoneen kymmenen vuotta, mutta on kuitenkin halu lopettaa alkoholin käyttö. Täällä pyritään keskittymään alkoholismiin ja alkoholin käytön täydelliseen lopettamiseen.

Eli tsemiä vaan!

Word. Eli ihan täyttä asiaa. Ei sitä voi käydä hädässä olevaa ihmistä heti ohjaamaan muualle ongelmiensa kanssa. Joku järki oltava vaikka ei se aivojen koko olisikaan kovin iso.

Jassoo,kiiti vaan. Mutta eihän kaveri OLE juoppo vaan narkki. Käyttää alkoa vain, kun piriä ei mielestään voi vetää (mikä on ihan hyvä)Pointtihan käsittääkseni on elämän tyhjyys ja sen täyttäminen jollakin aineella. Mutta jos mielummin vetää kamaa, kuin viinaa ni apua löytyy paremmin mainitsemistani mestoista kuin täältä. Tokihan voit kirjoittaa minne haluat, mutta parastasi vain ajattelin.

Poistettu

Joo ihan samaa mieltä meni vain hermo , joku tossa sun tyylilläsi kirjoittaa herätti tunteet pintaan. Peace, eli rauhaa maan päälle. :laughing:

Hmm.

OK.Peace :smiley:

Samoin :wink:

Poistettu

poistettu,

Koska yllä on tekstejä muokattu. niin poistin äskeisen tekstini kun se ei enää sovi tänne.

[quote]

Klonopin86, ekaksi onneksi olkoon jos olet päässyt kamasta, tai ainakin siis piristä ja bupresta, eroon. :slight_smile:

Mutta nuo lääkkeet, alkoholi ja vetohalut kamaan yhä… Niiin, ootko käyny vertaistuen piirissä esim. NA:ssa?

Dokaaminen ja päihdyttävät lääkkeet varmasti lisää riskiä retkahtaa myös muihin huumeisiin.
Jos sulle alkaa tulla ongelma alkosta ja lääkkeistä, niin sitten ehkä kannattais yrittää hakeutua (takas?) johonkin hoitoon. Ootko ollut?
Opioidilääke- ja bentsoriippuvuus on yhä huumeriippuvuutta, jota voi hoitaa huumevierotuksessa ja sitten hakeutua jatkohoitoon.

Vaikutat fiksulta tyypiltä, joten esim. joku lääkkeetön yhteisöhoito vois olla sulle tosi toimivaa.

Mutta mee sinne NA:han vaikka nyt ens hätään. Mutta sinne kandeis mennä mahdollismman selvänä, pystytkö siihen?

terveisin. nimim. “Ei sentään mikään apteekin hylly” :smiley:
www.nasuomi.org

Tuli halu avautua omastakin tilanteesta kun en ole pitkään aikaan lopettajiin kirjoitellut. Elikkäs mulla meni näin päin: Lopetin juomisen tossa viime vuoden puolella, ja oon alkanu pikku hiljaa polttelemaan pilvee melkein päivittäin. Sit on ollu bentso- ja opiaattikokeiluja. Mikä ihme siinä on, ettei selvä elämä kelpaa? Joku siinä päihtymisessä kiehtoo. Meditointi kiinnostais, ja varmaan selkiyttäis tätä tilannetta, mutta kun ei osaa. Päihdeklinikalla käyn noin kolmen viikon välein juttelemas.

Toisin sanoen et ole vielä lopettanut kerta kaikki lääkkeet menee kerrallaan, en vittuile vaan kerron omasta elämästä. Mulla itellä oli 5vuotta sellasta et bentsoja meni parin kuukauden annos vajaaseen viikkoon jonka takia hain usealta eri yksityiseltä lääkkeitä. Melkein 6vuotta ja retkahdin käyttämään, onneks älysin heti kuukauden jälkeen hakeutua hoitoon ja nyt en syö edes lääkkeitä. Juon yhestä 3 kertaa kuukaudessa.Hyvät kaverini koostuvat lähes ainoastaan emännästäni. Koita jaksaa valitsemallasi tiellä se on kova mutta täytyy myöntää sen arvoista. On täydellistä herätä aamulla skarppina oman emännän vierestä ilman paskaa oloo ja tarvetta lähtee hankkimaan kamaa tai rahaa.