Lopetin eilen panacodin käytön.

Panacodien lopettaminen on ollu mielessä jo monta kuukautta. Useat ihmiset on huomautellu mulle tuon lääkkeen käytöstä. Itsehän tietenkin totean aina että kaikki on OK ja panacod on ainoa joka auttaa. :unamused: No, eihän se kyllä tuota särkyä pois vie. Eikä se kylläkään tunnu enään samalta ku abt vuosi sitten. Ensin se oli hemmetin hyvä kipulääke. Samaan aikaan otin myös sirdaludea ( ensin 2mg, sitten 4mg ja nyt 6mg ), dolania, tramalia ( ensin 50, sitten 100 ja lopulta 150 ). Nyt taas tramalia 100mg 3-5tablettia päivään. En koe olevani koukussa tramaliin. Lyrica, triptyl, ketipinor,opamox,cipralex,norflex,arcoxia,vimovo ohhoh… :open_mouth: ompas listaa… No joka tapauksessa, panacodia oon syöny säännöllisesti 2½vuotta. Joka päivä 10-15kpl. Ja myönnetään, koukussa ollaan ja PAHASTI. Nyt en syö enään kun aamulla cipralex 15mg ja illalla triptyl 75mg. Panacod tarvittaessa. Eli joka päivä 2-3 tablettia 2-3tunnin välein. :frowning: Mitään oloo ei enään tuu mutta haittavaikutuksia sitäkin enemmän. Viimesimpänä kaameat mahakivut. :frowning: Oon miettiny lopettamista jo monta viikkoa ja vihdoinkin eilen aamulla päätin olla kokonaan ilman (yleensä aamu alkaa heti sängystä nousun jälkeen 3tabletilla).Eilinen meni vielä ihan ok;sti. Ei ollu oikeestaan mitään viekkareita, mietin jo että enhän mää näihin koukussa ollukkaan. Illalla teki mieli ottaa muutama pilleri mutta en ottanu. Ja tämä päivä. AIVAN kamala. Joka paikkaan särkee ja sattuu, iho on kosketus arka jokapuolelta. Tuntuu että jalat painaa tonnin. Kauhea ahdistus päällä. Oli pakko ottaa 1 sirdaludi 6mg äskettäin, on niin julmetun kipeä olo :frowning:

Mutta, oon lukenu näitä palstoja jo jonkin aikaa ja päädyin kertalopetukseen. En pysty syömään pienempiä määriä. On vaan pakko mennä pillerikaapille vähän väliä. :confused: tää on kamalaa… Kauanko tää oikein kestää? Ja millä ihmeellä sitä pystyy jatkossa olemaan ilman kun tähän mennessä ei oo pystyny edes 1pilleriä säilyttään seuraavalle aamulle, se on syötävä heti :imp: Ja loput lääkkeet huutaa mun nimeä tuolta kaapista. :open_mouth: Tekee mieli, päätä särkee, kädet tärisee,hikoilu on aivan kamalaa. Käyt jääkaapilla ni kroppa käyttäytyy niinku oisit maratoonin juossu :question:

Kai olet tietoinen että tommoset määrät parasetamolia vahingoittaa sun maksaa, jos et kylmävesierottele? Ootko käyny maksa-arvoja tsekkauttamassa?

Opiaattivieroitus on vaan aina perseestä, itsekin läpikäyn parhaillaan, varsinkin jos olet tullut siihen päätelmään että se on on kylmä-kalkkuna tai ei mitään. Ei siinä mitään, kärsimys on vaan vähän intensiivisempää mutta kyllä pitäis viikon sisällä viimestään helpottaa. Yritä liikkua mahdollisuuksien mukaan, vaikka väkisin heti kun mahdollista, se helpottaa eniten ja nopeasti vaikka lähteminen on todella vaikeaa. Jo olemassa olevat kivut pahenevat, mutta se on väliaikaista… niinkun koko olotila muutenkin, väliaikainen.

Olen tietoinen tuosta parasetamolista ja sen aiheuttamasta maksan “poksahdus” vaarasta. Se on myös yksi syy miksi täytyy lopettaa. Lääkärit siitä mainitsee aina kun uusivat reseptejä :confused: Lisäksi mä olen niin kyllästyny ravaamaan 10 eri lääkärin luona, VAIN KOSKA tarvin panacodeja. Aina saa valehdella lääkärille päin naamaa eikä se oo yhtään mukavaa ( en itse siedä valehtelua ollenkaan ). Kaiken lisäks oon alkanu haaveilemaan selvästä ja terveestä elämästä :smiley: Oon nähnyt kuinka huonoon kuntoon ihmiset voi lääkkeillä ja huumeilla mennä niin että itse haluan lopettaa mahd.nopeasti. Jos vaan suinkin pystyn :unamused: Oon pitkään tienny olevani riippuvainen, oon myös tienny terveyshaitat, en vaan oo halunnu myöntää sitä kenellekkään. Nyt oon myöntäny sen itselleni ja lopettaminen on helpompi ajatus. Edes miehelleni en oo asiaa kertonu, enkä kerro. Hävettää :blush:

Joo, ja vieroituksessa on kuitenkin kyse reseptorien “uudistumisesta”. Sulla on toleranssi panacodiin, eli se ei periaatteessa tee sinulle enää mitään muuta kuin haittoja. Kun lopetat ottamisen, keskushermostosi menee hetkeksi sekaisin ja huomaa että nyt ei olekaan kaikki ok. Tämä käynnistää prosessin, jonka tunnet, mutta joka uudistaa reseptorisi ja tietyn ajan jälkeen palaat alkutilaan, paitsi että et saa enää panacodin haittoja kun et sitä syö. Eli sinä voit ainoastaan voittaa, mutta kieltämättä se sattuu hieman. Ajattele sitä vaikka pienenä uudelleensyntymisenä. Tsemppiä.

Onko noita vieroitusoireiden poistumista mahdollista nopeuttaa?olen kuullut mitä ihmeellisempiä tarinoita “kavereilta” ketkä aikoinaan kärsi milloin minkäkin aineen vieroitusoireista,eräs kerran ihan naama peruslukemillä höpötti että kun juo paljon vettä ja sitruunamehua niin nopeuttaa toipumista kotikonstein ja eräs toinen vannoi saunomisen nimeen :slight_smile: :slight_smile: sit olen lukenut jostain höpö höpö palstalta kerran että todella rankoilla vitamiini kuurilla voi mukamas helpottaa oireita(c-vitamiini 5-10g päivässä) jne…

Huomenta :slight_smile:

Nyt lähtee 3päivä ilman codeja. Eilinen ilta teki tiukkaa mutta selvisin siitä. Tämä aamu on menny ehkä hitusen paremmin kun eilinen, vaikka panacod pyörii koko ajan mielessä. :confused: Ulkona paistaa pitkästä aikaa aurinko jotenka suuntaan varmaan kohta pihalle että saan muuta ajateltavaa. :slight_smile: Tärinä on näköjään loppunu ( ainakin hetkellisesti ) ja kädet on alkanu tuntua melkein normaaleilta. Jalat on vielä uskomattoman raskaan tuntuset ja kipeät, ihan älytön särky koko ajan. :frowning: Ja luonnollisestikin maha tietysti aivan kamalassa kunnossa. Oikeestaan mä oon asunu koko aamun vessassa :laughing: Ilmavaivat on kaameat :blush: mutta jotenkin tuntuu siltä että maha pienenee koko ajan ( hyvä vaan, oon lihottanu itteeni 15kg panacodeja popsimalla ) ja turvotus häviää. Onko kukaan muu lihonu codejen takia? Ite syön juon ja liikun niinku ennenkin mutta aina kun ottaa viikon putkeen codeja ni paino nousee 2-3kg :open_mouth: mistähän se johtuu??

Niin ja viekkareiden oireiden helpottamiseks otetaan vinkkejä vastaan… :sunglasses:

Kyllä se on niin et ruumiin on se työ tehtävä eikä siihen mitään kikkakonsteja ole. Vitamiinit ja kaikki ravinteet, nesteytys sun muu on pidettävä kunnossa, se todennäköisesti nopeuttaa prosessia. Saunominen auttaa, koska saunominen vapauttaa endorfiineja kuten myös liikunta.

Näitähän on olemassa kaikenmaailman “rapid detox” -prosesseja, missä anestesiassa annetaan potilaalle naloksonia jatkuvalla syötöllä jotta kaikki opiaatit saadaan kerralla pois systeemistä. Anestesiassa tietenkin siksi, että valveilla ollessa tämä tuottaisi suunnatonta kärsimystä. Näissäkin on vaan lukemani perusteella se ongelma, etteivät ne toimi. Kärsivät joka tapauksessa viikkotolkulla koska reseptorien on uusiuduttava (toleranssi edelleen korkea) joka tapauksessa. Ja jotkut ovat maksaneet itsensä kipeiksi näistä hoidoista.

Minulla paras tapa on ottaa minimiannoksia jotain opioideja, kun vierottautuu. Tänään otin 50mg tramalia mutta ei se kyllä paljoa auta, ehkä parempi kuitenkin kun ei mitään. Olen siis juonut unikkoteetä muutaman kuukauden putkeen, siitä nämä reflat. Viikon ollut nyt ilman, tasottelin alkuun metadonilla joka auttaa vähän turhankin hyvin. Nyt mennään pelkällä tramadolilla.

Hienoa, että jo 3 päivää mennyt ja alkaa vähän helpottamaankin :slight_smile: Tosin sanoit, että syöt tramaleita yms muita? mitenkäs niiden käyttö nyt on? luulisi, ettei viekkareita tule ollenkaan JOS nuo taustalla on / niitä rouskit. Itse aikonaan myös helvetinmoisen kasan lääkkeitä syönyt, ja syön edelleen, nykyään vaan vahvemmat opiaatit ja bentsot. Oxycontin menee täällä + rivatril. itellä meni pääsääntöisenä lääkkeenä itellä myös tuo panacod about puol vuotta tosin vain, kunnes vaihdettiin 200mg tramaleihin ja siitä buprenorfiiniin ja vielä kerran ylöspäin tähän oksikodoniin. joten vieroituksia ei ole tullut, koska aina tullut vahvempi opiaatti tilalle, ja myöskin paljon buustaavia lääkkeitä käytetty, relaxantteja,rauhottavia, leptejä jne jne.
Ainoat HIRVEÄT olot tuli efexor lääkkeestä annokselta 225mg/aamu → seinään lopetus, tiputus olisi pitänyt kestää 8kk, mutta lopetin seinään koska kivut yltyivät ja oli pakko ottaa tramalit käyttöön (En halunnut ottaa riskiä seretoniinisyndroomasta, siksi lopetin seinään) + xanor vierotukseen/ahdistukseen jne.
Myöskin ~4kk:den neuroleptien syönnin jälkeen (ja samalla lihosin yli 25kiloa) olo oli erittäin mielenkiintoinen muutamat päivät kun sen lopetin, onneksi noin aikasin, eikä vuosien käytön jälkeen…
Lyrican lopettaminen oli suht helppoa, tosin sitä en syönyt kuin noin 6kk? tjsp buustaamaan muistaakseni tramaleita, joillekin tämä on ollut todella vaikea lääke lopettaa ja aiheuttanut kaikenmaailman kramppeja jne.

Kuitenkin erittäin hyvä, että tuosta panacodista ainakin vierottaudut pois! ihan vaan vaikka sen vatsan + maksan jne takia, ei todellakaan hyvä määrä tuo 10-15kpl / pvä. eroteltuna se nyt menisikin, mutta ei kyllä siltikään mielestäni mitenkään järkevää, koska toleranssi kuitenkin olisi sama ja sillä ei mitään kivunlievitys / viihdearvoa kuitenkaan olisi. kuitenkin siinä 5000-7500mg/vrk olet popsinut parasetamolia ja suositeltu annos olisi siinä 3-4g/vrk. Hyvä kuitenkin, ettet kerralla nappaa noita, niin keho vähän ehtii tuhoamaan ainetta (vai mahtaako olla enään väliä tässävaiheessa, kun sitä näin kauan jatkuvana on pitänyt elimistössään).

Itse kysymykseen, mistä tämä lääkekierre on lähtenyt ja mihin noin paljon lääkkeitä olet saanut? (no saahan niitä ihan yhdeltäkin lääkäriltä, mutta jos 10:lläkin lääkärillä hyppäät, sieltä saattaa tulla pian kelalta vähän kyselyitä…), Miten olet saanut mieheltäsi tämän saanut pidettyä salassa näin useita vuosia?? luulisi hänenkin huomaavan lääkekaapit pursuavan lääkkeitä ja respoja jokapaikassa + lääkärissäkäynnit + laskut niistä. :unamused:

Kuitenkin kaikkea onnea ja menestystä päästä tuosta panacodista eroon! Se kun tuntuu olevan vähän turhankin monella liian mieleinen lääke, vaikka ei siitä viihteellistä arvoa saa, eikä kipuihinkaan lievitystä :unamused:

Kyllä se on niin, että kärsimys on sen arvoista, sitten kun on selvänä, niin elämä alkaa maistumaan.

Ei tarvii pyöriä doussiporukoissa, jää rahaa harrastuksiin.
Ahdistukset vähenee huomattavasti. Ja ennen kaikkea, sitä huomaa miten typerä sitä ennen oli.
Sitten se arki, ei tarvii koko aika miettiä, että mistä jotain lisää tms tms. Voi vain olla. :smiley:

Tosiaan, tällä hetkellä PITÄISI olla vakituisena lääkkeenä panacod, triptyl(kipukynnyksen nosto) ja cipralex(paniikkihäiriö). Jalassa olevaan hermosärkyyn syön :frowning: Sen vuoksi oon joutunu käymään monella eri lääkärillä, päivystyksessä ym ym. Ja aina oon pyytäny panacod reseptiä ( jos vaan eri laitos ) vaikka niitä pillereitä vielä kotona olisikin. Sillätavalla voin pyytää reseptiä uusittavaks 2-viikon välein :unamused: Mulla tosiaan on kotona liuta muitakin lääkkeitä joista syön ENÄÄN tramalia(200mg päivään jos kauheesti särkee),välillä es.hammassärkyyn kuten nyt Dolania ja sirdaludea 6mg on mutta oon pystyny pysymään erossa siitä. :slight_smile: Tosin mä en kyllä oo noihin muihin jääny koukkuun kuten panacodin. :frowning: Ilman tramaleja pystyn elämään loistavasti, enkä oikeestaan tykkää edes niitä syödä. Ne ei särkyyn paljoa auta mutta joskus tuntuu että ne ainakin vähän lievittää sitä.

Mutta se panacodi. Siinä on vaan jotakin. Onneks oon kuitenkin pysty syömään vaan sitä enkä kaikkia muitakin sitten samaan aikaan. Opamoxia otan paniikkikohtauksiin enkä oo sitäkään moneen viikkoon syöny,sitäkään en käytä väärin.Nyt 3päivän aika oon ottanu vaan 2xtramalin (100mg/kpl) ja uskottelen itelleni että se auttaa :smiley: , muutaman dolanin tuohon hampaaseen ja tietenkin tuo cipralex ja tripty, niitä käytän säännöllisesti.

Nytkin tulee tää tuttu selitys. Toleranssi nousi,mopo karkas käsistä. Ensin söin codeja ohjeen mukaan. Sitten otin aina muutaman enemmän ja särky hävis. Se kuitenkin oli jossain vaiheessa mulla erittäin hyvä ja toimiva kipulääke. Sitten aloin ottaa niitä aina varmuuden vuoksi ettei vaan ala särkeä :blush: Ja jossain vaiheessa sitä sitten tajusi että ei ne mitään enään auta mutta kun niitä oli vaan pakko ottaa. Olo oli kamala jos jäi aamupillerit saamatta. Paniikki iskee aina kun aukasen viimesen levyn. :confused: Viimeviikonloppuna tuli sitten mitta täyteen. Lauantaina hain taas apteekista uuden paketin ja tajusin että, ei helvetti. Mä oon syöny viikossa 100kpl paketin tyhjäks. Alkujaan se kesti mulla abt;3kk. :cry: Lopettamispäätös on pyöriny päässä jo monta viikkoa mutta en oo uskaltanu ottaa sitä askelta. Lääkäreillekkin on niin helppoa vaan sanoa et panacod on ainoa mikä auttaa. Sitten ne kirjottaa sitä lisää ja kas, kun niitä saa niinkin helposti niin on paljon helpompaa vaan olla koukussa ja syödä niitä ku että lopettais. Mutta viimeisimmän mahakipukohtauksen aikana päätin että nyt loppuu. Se kipu lamas hengityksen. Tuntu ettei voi liikkua kun sattu. Silmissä pimeni ja olin varma että nyt se on menoo. Olin vielä yksin kotona ja makasin lattia kauhean kivun kourissa ja vannoin että jos jään henkiin ni nyt loppuu! No hengissä ollaan. :smiley:

Ja että miten salaan kaiken mieheltäni? Hyvin vaikeesti. Se kyllä tietää mun jalkasäryistä ja siitä että mulle on jotain lääkkeitä määrätty niihin. Oon päivät yksin kotona ja aikalailla kyllä illatkin, eli aikaa pillereitten popsimiselle on :blush: Miehellä ei oo mitään hajua siitä että oon koukussa lääkkeisiin ja että syön niitä kourakaupalla päivisin. Useesti oon ihan putoomispisteessä ku mies tulee kotiin. Silloinkin toteen vaan että väsyttää ku nukuin vähän huonosti. Siitä on sitten helppo lähteä suoraan nukkumaan :unamused:
Viikonloppuisin syön lääkkeitä vähemmän ja useesti salaa. Eli tää salailu käy oikeesti tosi raskaaks ja senkin takia haluun lopettaa tän. Mä en halua enään syödä mitään buranaa vahvempaa. Kun vaan siihen pisteeseen pääsen. :sunglasses:

Jämtilleen samaa mieltä :arrow_right: Kyllä se on niin, että kärsimys on sen arvoista, sitten kun on selvänä, niin elämä alkaa maistumaan.

Ei tarvii pyöriä doussiporukoissa, jää rahaa harrastuksiin.
Ahdistukset vähenee huomattavasti. Ja ennen kaikkea, sitä huomaa miten typerä sitä ennen oli.
Sitten se arki, ei tarvii koko aika miettiä, että mistä jotain lisää tms tms. Voi vain olla.

Jotkut ei jää tramaliin kiinni, se on vähän sellanen “leikkiopiodi”, vaikka itse toki jään siihenkin niinkun kaikkeen muuhunkin. Panacod on sitten kuitenkin ihan oikea pikku huume, morfiinista kuitenkin puhutaan niin ymmärtäähän sen että siihen jää kiinni. Ei siinä mitään hävettävää ole, ihmiset on olleet opiaatteihin koukussa jo tuhansia vuosia eikä loppua näy.

Ongelma alkaa lieventyä silloin, kun lääketiede keksii vaihtoehtoisen tavan hoitaa hankalia kiputiloja tai vaihtoehtoisesti tavan blokata opioidien euforisen vaikutuksen jättäen kuitenkin analgesian. Siinä tilanteessa ongelmana ovat enää ns. perusnarkit. Mulla on vaan jotenkin semmonen tuntuma, et hyvin suuri osa tämän päivän opioidiaddiktioista syntyy nimenomaan kiputilojen kautta. Olis kiva nähdä jotain tilastoa tästä, epäilen vaan että sellaista ei ole olemassa.

Itse ainakin voisin sanoa itseäni bentso ja opioidiaddiktiksi, aina on mennyt lääkärinmääräämä annos ja väärinkäyttöä ei ole ollut (paitsi 1:ssä suicidi yrityksessä aikonaan, ja muutaman kerran suurimmissa vitutuksissa ottanut sallittua enemmän rivatrileja). Kuitenkin opioideja takana 3 täyttä vuotta ilman päivänkään taukoa, 5+ vuotta bentsoja, yli 3 vuotta ilman päivänkään taukoa, erikseen sitten muut lääkkeet mitkä on tarvittaessa.
Juu kyllähän tuo panacod on pikkuhuume, mutta melko koukuttava siltikin tuntuu olevan, itse entiedä vielä mitään opioidi viekkareista, muutakuin kun troppi alkaa menettämään vaikutustansa, ollaan määrää tai ainetta vaihdettu vahvemmaksi / lisätty buustaavia joukkoon. Varmaankin tämän vuoden oxycontinin käytön jälkeen + tulevat nostot, jne, niin ei varmaan helpolla enää irtauduta…
Appiukolle ne meinas lyödä parin kk:n oxyconttien + oxynormien jälkeen metadoni vieroitukseen, kuitenkin päättivät hiljalleen laskea annoksia ja sitten palailla takaisin varmaan bupren, tramalin, panacodin jne kautta täysin opioidittomaksi kun sen aika alkaa olla…

Ite mietin vain, että eikö tuosta metku hoidosta oo ollut vähän huonoja kokemuksia ihmisillä?? ja onkohan se sitten se oma tulevaisuus joskus kun kivut alkaa antamaan myötä ja selkä alkaisi toimimaan paremmin jollakin ihmeellä… :question: :unamused: Ite ajattelin menevän kelattuna takaisinpäin että voisi eka vähentää oxyä, sitten siirtyä bupreen, tramaliin, panacodeihin ja niillä kitkutella kunnes lopettaa kokonaan. Laittaako ne tosiaan niil helposti tuohon metku hoitoon, vaikka kyse on “normaalista” kroonikkopotilaasta ja pitkäaikais opioidien käyttäjä.

Niin siis metadonikorvaushoito vs. vieroitus metadonilla, jälkimmäinen tuskin kestää vuosikausia (kesto ehkä viikkoja/kuukausia) jollon siihen metkuun ei ehdi niin pahasti addiktoitua. Vuosien korvauksen jälkeen se onkin sit vähän eri juttu irti päästä. Joillekin mahdotonta. Ite oon ainakin huomannu kun oon omatoimisesti metadonia käyttänyt ja nopeesti tiputtanut et se on paras lääke vierotukseen mulle, ei euforisoi juuri lainkaan, antaa tasasen pitkän vaikutuksen ja ennen kaikkea auttaa oireisiin äärimmäisen tehokkaasti. Tekee tosin aika “raskaan” olon että en missään nimessä haluaisi pitkään käyttää, mut sillonkun reflat on kovat niin sekin kelpaa.

Huomenta. :slight_smile:

Lakin äsken että 4päivä ilman codeja alkaa. Ja luulis että olo alkais helpottaan mutta ei. Tää kaikista pahin aamu koko aikana :confused: Kädet tärisee ja ahistaa. Koko ajan miettii että jos sitä yhden kerran vielä ottais muutaman. Siis vaan tän yhden kerran. :cry: Kamala päänsärkykin. Onneks hain eilen buranaa paketillisen niin on ainakin jotain mitä voi ottaa. Helvetti ku tuntuu että mä räjähän kohta. :imp: Hermo menee ja tekis mieli alkaa raivoamaan.

Eipäs tullu mieleen että nuo viekkarit pahenee vaan koko ajan mitä pidemmälle mennään. Ajattelin että kun noista ekoista päivistä selviää niin jo rupee helpottaa… vaan ei. Ehkä mä sit oon popsinu niitä jo niin pitkän aikaa ja isoilla annoksilla että tässä meneekin tovi ennen ku alkaa helpottaa :unamused:

Otin just äsken yhen tramalin ja toivon että se auttais edes vähän… :open_mouth:

AAARG!! pakko lähteä tupakalle… :smiling_imp:

Mä arvelisin et sulla on nyt se pahin päivä menossa. Muistat vaan et kohta se helpottaa ja pysyt erossa niistä codeista, huomenna voi olla jo paljon parempi. Viimestään ylihuomenna. Tulehduskipulääkkeita maksimiannokset, auttaa särkyihin jonkin verran.

Juu eihän ne ensimmäiset päivät välttämättä ole niitä pahempia, mutta vasta sitten kun alkaa elimistö pikkuhiljaa toipumaan ja toteaakin aineen X vähenevän kehosta niin tulee sitten ne vieroitusoireet. voi olla, että kestää parikin viikkoa, mutta helpottamaan päin, kyllä niitä mielitekoja voi tulla vielä puolenkinvuoden päästä. Koita nyt vain pitää itsesi kasassa ja eiköhän se 2viikon kohdalla jo suurimmat oireet ole poistuneet :slight_smile: Zemppiä ja voimia sinne! Onneksi on viikonloppu vielä ja huomennakin, jos töissä käy jne. Jos pahalta näyttää ja töissä käyt? niin eikun vaan sitten saikkua hakemaan jostakin tjsp niin voi viettää ne suurimmat tärinät kotona rauhassa. Lapsiakaan sinulla ei tainnut olla? Joten helpottaa arkea kun ei tarvitse pinnistellä lasten kanssa sitten viekkareissa.

Mielitekoihin voi kait varautua loppuelämän, riippuen nyt tietenkin kuinka suuresta psykologisesta addiktiosta tässä henkilön kohdalla puhutaan, kun en nyt aivan varma siitä ole. Eli siis onko pääasiassa kipukäyttöä/muuta paremman olotilan hakua.

Tämä on niin totta! Itsellä 8 vuotta päihteiden sekakäyttöä, joista melkein 3v amfetamiinin päivittäiskäyttöä. Silloin todella tunsi olevansa pohjalla, kun joskus todellisuus iski päin naamaa. Amfetamiini vaihtui rauhottaviin (kaikki läpi käyty), opiaatteihin/opioideihin. Aina kodeiinista morfiinin ja oksikodonin kautta heroiiniin ja aina alfentaniiliin asti. Tällähetkellä kohta 3v pubrenorfiinin päivittäiskäyttöä (suboxone useimmiten) 2mg-16mg/vrk aina suonensisäisesti. Piikittämisestä haluan eroon, olen korvaushoidon ‘valmentautumisjaksolla’ en siis tiedä milloin edes sairaalajakso alkaa, paikkakunta jossa asun on pieni <8000 asukasta, rauhottavista pitäisi päästä eroon, joka tietysti on erittäin haasteellista; 2mg Xanor Depot x 2 (pärjään yhdellä), myös 200mg Tramal x 2 käytössä, jonka, kiitos plinkin topicin aion vaihtaa Norspan laastareihin, ei piikityksiä, vain laastari iholla. Tietysti laastarin pitää olla 20mg/vk vähintään, sen verran toleranssia pubreen on. Olen toiveikas, että tutun lääkärin kautta em. laastarin saisin korvaushoidon alkuun asti!

Ihanaa päivä on kohta ohi. Mielitekoja oli mutta onnistuin olemaan ilman yhtään panacodia. :smiley: Nyt oon jo ylpeä itestäni. :sunglasses: On tää vaan kummallista olla koko ajan aivan selvä. Ajatukset kulkee ja aika kuluu kauheeta vauhtia. Ja on tosiaan ihanan vapauttavaa kun ei tarvi koko ajan miettiä että mistä saan seuraavat pillerit :slight_smile: Ja olo on menny paremmaksi iltaa myöten. Oikeestaan just nyt ei oo mitään oireita. Kävin jopa ilta kävelyllä pitkästä aikaa. Tää on ihmeellistä, aluksi mä pelkäsin tätä lopettamista. Mietin että miten mä kestän olla koko ajan selvä. Vaan tääpä on ihanaa… :smiley: :smiley: