Lopetan koska haluan

Moro kaikille! 45 v. mies, takana vaihtelevaa päihteiden käyttöä, lähinnä alkoholia, olutta. Ajattelin lopettaa vuodenvaihteessa kokonaan. Tavallaan alkoholi ei ole minulle ongelma, otan vain viikonloppuisin ja suhteellisen hillitysti. Mutta, määrät kasvaa ja rahaa palaa. Tällä hetkellä en näe alkoholin käytössäni paljoakaan positiivista. Perjantai ja lauantai menee humalahakuisesti. Sunnuntaisin en juo.
Äitini on alkoholisti. Nyt jo muutaman vuoden kuivilla, mutta lapsuuden muistot yhä läsnä. Isästäni voisi sanoa myös samaa, mutta hänen alkoholin käyttönsä ei vaikuttanut omaan elämään juurikaan. En halua olla kuin äitini. Minulla on kaksi pientä lasta enkä halua ikinä kuulla heidän pyytävän että isi/äiti älä juo, niin kuin itse pienenä poikana jouduin tekemään.
Tykkään kaljasta ja perustelen aina itselleni että raskaan työviikon jälkeen voi palkita itsensä muutamalla oluella. Valitettavasti niitä selviä viikonloppuja on tänä vuonna vain muutama. En ole humalassa ärsyttävä. Lähinnä hiljainen, enkä rähjää tai pidä meteliä.
Olen huomannut että alkoholi hallitsee elämääni niin paljon että haluan kokeilla miltä tuntuu ottaa elämä vastaan ilman päihteitä. En koe tarvitsevani tässä ulkopuolista apua. Haluan kuitenkin kirjoittaa aiheesta tänne, koska olen jo jonkin aikaa lukenut tätä palstaa ja hienoja tarinoita aiheeseen liityen. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! :smiley:

Moro Taiteilija.
Hyvin harkittua tekstiä.
Kyllähän kalja hyvää on, ei siinä mitään. Tietysti sitten kun sitä tarpeeksi kittaa alkaa se maistumaan saippualta.
Niin ja miksi pitäisi juoda sitä vähääkään jos sen jollakin tavalla kokee kahlitsevaksi.
Juopa ihminen vähän tai paljon ei lopettaminen aiheuta terveys- eikä ympäristöongelmia.
Viikonloppuvapaan voi kyllä käyttää järkevämmin kuin kaljaa tissutellen.

Hyvän päätöksen teit.

Putkanvartija 0132 :wink:

Tervetuloa, Taiteilija.

Siinähän se alkoholinkäytön vaara on, että määrät kasvavat ja joskus sitten käy niin ettei enää riitä viikonloppuisin tai satunnaisesti ottaminen.
Sitä alkaa menemään joka päivä.

Viisautta on just se, että jarruttaa hiukan ennen kuin vauhti on hallitsematon.

Taiteilija kirjoitti

Hyvä kun kirjoitit, ja hyvä että sulla on selvä tähtäin lopettamisajankohdaksi. Vaikka alkoholi tai muut päihteet eivät ole oikeastaan ongelma, niillä on taipumusta muodostua sellaisiksi. Sulla saattaa olla perimää, joka lisää ongelmaksi muodostumisen riskiä, jos jatkat. Jospa keskustelisit äitisi kanssa, hänellä on kokemus, miten lopettaa.

Tänään et ole yksin

Tervetuloa! Sulle tulossa hieno vuosi 2019!

TSEMPPIÄ!

KSK