Lopetan juomisen.

Nyt alkoi raittius. AA avuksi.

Kova on ollut taistelu.

AA:sta moni on löytänyt raittiin elämäntavan, minä mukaanlukien. Sinulla on sama mahdollisuus. Voimia.

Vaikka vasta kaaleppinen on sulle vastannut, niin hyvin moni on käynyt lukemasssa uuden sivusi alun. Kaaleppiseen kannattaa luottaa. Kaikki muutkin toivovat aivan varmasti, että klaarat nyt selville vesille. Myös minä pidän sinulle peukkuja!

Tervetuloa, ja tsempit täältäkin :slight_smile:

AA:ssa käyty. Kuten kirjoitin, nyt se on loppu. Enää kyse ei ole mistään
arvelusta. Alkoholismi on hengenvaarallinen, pelottava sairaus, kuin henkinen
leukemia. Se on myös itsensä kieltävä sairaus.

Kiitos tuesta!

Vähän taustaa itsestäni: keskikäinen, kaikki viikonloput juotu viimeiset 9 vuotta,
vain harvoja juomattomia viikonloppuja. Surullista, tuskallista, seurata oman
alkoholismin etenemistä. Kuten täältä monet ovat huomanneet, tätä taistelua olen
käynyt jo vuosia. Yritin raitistaa itseni ilman AA:ta, useilla eri keinoilla, en pystynyt.
Nyt haluan turvata Jumalan apuun ja AA:han.

Lopeta ihmeessä.
Hae vaan rohkeasti kaikki apu, tuki ja turva minkä tarvitset jaloillesi päästäksesi. Ja löydä ja kehitä itsessäsi niitä voimia, joiden avulla myös pysyt jaloillasi! Tsempitykset yökyöpeliltä :slight_smile:

Hyvää raitista maanantaita itse kullekin!

Ja tänäänkin AA:han!! :slight_smile:

Hyvää selvää maanantaita sinullekin.
-w-

Hyvää selvää ja juomatonta tiistaita kaikille!

Kiitos samoin, garde. :slight_smile: Ja sitten toivottavasti keskiviikkoa ja torstaitakin. Mutta mitäs me Garde sitten tehdään kun taas tulee se perjantai?

Juu, ei huono valinta tuo lopettaminen :slight_smile:

Minä menen AA:han. Teen sen siksi, koska olen alkoholisti.

Kävin taas AA-ryhmässä.

Hyvää raitista yötä kaikille!

Kävin taas AA-ryhmässä.

Raitista yötä kaikille! Ja hyvää varhaisperjantaita!

Raitista perjantaita kaikille!

Muista, että Sinä itse olet itsesi pahin vihollinen, vinkuja, itsekeskeinen paskiainen!

Muuten menee hyvin!

Kannattaa pohtia omia reaktioita tuon viisauden suhteen!

Totta. Mutta sinä itse olet myös itsesi paras ystävä ja parhaimmillaan loistava, rakastettava tyyppi :wink:

Selvää perjantaita sinnekin :slight_smile:

Joo, grip, erittäin totta! Täsmennän tuota aiempaa hieman erikoista lausahdusta!

Tarkoitin false selfiä, joka pyrkii olemaan kuin se aito, ihana, rakastettava minä!
Se false self pyrkii olemaan itsekeskeinen, sairaalloisen vaativa, vinkuja, valittaja,
imee energiaa true selfistä ja peittää taidokkaasti suuren osan true selfistä näkyvistä.
Raitistumisen myötä true self alkaa pikku hiljaa tulemaan esiin, kun varsinkin
vertaisryhmissä tapahtuneen false selfiin kohdistuvien paljastusten jälkeen false
selfiin tulee raakoja repeämiä. Alla kuva:

world

eyes/reasoning/ears/talk

false self → controls and falsifies being true self
true self
inner life sick and twisted

Raitistumisen prosessissa:

world

eyes/reasoning/ears/talk

higher being (God) ↔ true self
------------------------------------------------------------> false self partly out but waiting for one drink
inner life beautiful

Hmm, yleensä tässä vaiheessa on alkanut dokaaminen, kun tuo omahyväisyys on
nostanut päätään. Vaikea teeskennellä vaatimatonta, kun muka ei olekaan sitten
universumin ihanin mies. Vaikeaa. Ja hauskaa! Elämä on laiffii!

Raittiina!