Lopetan-Aloitan-Lopetan kaljan latkimisen..

Nyt -jälleen- päätin ottaa niskasta kiinnni itseä- vähentää taikka sitten lopettaa a-klinikan avulla hetkeksi taas kokonaan alkoholinkäyttöä- olin siis tuossa vuoden raittiinakin, sitten kohtuukäyttäjänä meni vuosi mutta, tänä kesänä on tullut olutta litkittyä liian usein noin 1-2kk… En kuitenkaan koe esim mitään vieroitusoireita eikä kaljoittelu pyöri mielen perukoilla päivittäin, eikä edes viikottain. Siltikin liian usein tulee vaan otettua, kun minulle lääkityksen kanssa liian usein on 2-3x viikossa… Annokset ei yleensä ole isoja. Mutta joskus lipsahtaa eli koen että olen hieman tuurijuoppomainen henkilö.
Olo oli kyllä täysiraittiina tosi hyvä… Sille tielle siis takaisin ellei tämä nyt ala tasaantua… Kuinka koette onko vähentäminen jopa vaikeampaa kuin kokonaan lopettaminen? Minulle on moni sanonut että en ole alkoholisti, muutama on taas sanonut minun olevan alkoholisti. Itse olen sitä mieltä että olen rajatapaus eli suurkuluttaja, ja jonkinlainen himo alkoholiin minullakin on, vaikkakin yleensä kontrolloin sen, mutta en aina…

Ärsyttää vaan oma itse kun en mielestäni kontrolloi riittävästi että 2 pulloa pysyisi kahdessa eikä menisi viittä-kuuttakin… ja nimenomaan lihottavaa “haisevaa” keskiolutta. Muuta minä tosin en juokaan. Lainkaan, siis… Minua todella ärsyttää tämä piirre… koen se jotenkin miehekkääksi, ja olen nainen…

Vinkkejä vähentämiseen?

Jos ne pari olutta tuntuu luisuvan säännöllisesti sixpäkin puolelle, niin tällöin on varmaan helpompi jättää ottamatta niitä paria lainkaan esim keskellä viikkoa, ja sitten kun ottaa, niin ottaa “vahingon” takaisin vaikka viikonloppuna yhtenä päivänä, eli hyvällä omallatunnolla sixpäk. Siitä 2-3 päivästä kun voi luisua aika nopeasti 4-5 päivään, varsinkin jos tuntuu ettei niistä parista ole muutenkaan mitään iloa.

Kohtuumukava känni kerran viikossa pysyy mun mielestä paremmin hanskassa kuin lähes jokapäiväinen tissuttelu. Pitää kuitenkin varoa ettei “juhlapäivänä” lipsu krapularajan yli, tai muuten seuraavana vaapaapäivänä on niin helppo mennä klo 9 hakemaan muutama tasoittava.

Jos ne pari olutta tuntuu luisuvan säännöllisesti sixpäkin puolelle, niin tällöin on varmaan helpompi jättää ottamatta niitä paria lainkaan esim keskellä viikkoa, ja sitten kun ottaa, niin ottaa “vahingon” takaisin vaikka viikonloppuna yhtenä päivänä, eli hyvällä omallatunnolla sixpäk. Siitä 2-3 päivästä kun voi luisua aika nopeasti 4-5 päivään, varsinkin jos tuntuu ettei niistä parista ole muutenkaan mitään iloa.

Kohtuumukava känni kerran viikossa pysyy mun mielestä paremmin hanskassa kuin lähes jokapäiväinen tissuttelu. Pitää kuitenkin varoa ettei “juhlapäivänäkään” lipsu krapularajan yli, tai muuten seuraavana vapaapäivänä on niin helppo mennä klo 9 hakemaan muutama tasoittava.

Totta tuo on, kokeiltu on useinkin ja hyväksi havaittu… Mietin nyt aktiivisemmin kirjoitella tuntemuksiani ja ajatuksiani päästäkseni selkeälle linjalle ja pitää tipatonta jaksoa nyt muutamia viikkoja. Ja kirjaa siitä, miten koen elämäni sujuvan keppanat kaupassa…Mulla kuitenkin on vielä onneksi “normaali olo” ilman ja epänormaali kun otan…

Mihinkä sitten otan on stressi ja kiire (usein hieman liioitellusti) , ja keskari on toiminut “pikahelpotuksena”, eli hetken helpotuksena. Mietinkin että lenkille lähtö mulla toimii pidemmän päälle paljon paremmin… Samoin kirjoittaminen ja tunteiden purkaminen selvinpäin on tärkeitä :slight_smile:

Lenkkeily on aina hyvästä… ellei myös rankka ryyppääminen lukeudu harrastuksiin.