Ahdistaa ihan sikana. Lomarahat ja palkka tuli eilen ja tänään pelasin kaiken pois. Lisäksi pelasin rahaston rahat. Tilillä ei oo penniäkään. Miten mä taas selviän tästä… Tyttöystävä ei tiedä asiasta mitään ja pitäisi mennä reissuun lomaksi. Nyt teen lopun tälle pelaamiselle. vuoden aikana oon pelannu 14 000 euroa eikä palkka ole mikään erityinen. Salailu ja itsekontrollin puutteen tuoma ahdistus on ihan älytön.
Voisko tyttöystävälle kertoa? Vaikeetaha se on mutta helpommin jatkaa pelailua kun kellekään ei kerro ja kohta taas ahistaa.
Paha paikka. Itsellä samanlainen tilanne, tuli isompi tili kesäkuussa lomarahojen takia ja sitten tietysti ajatteli että voi sitä vähän pelata ja meni paljon enemmän mitä piti. Helvetti soikoon en tiedä myöskään miten tästä pääsee yli . Miksi ei vain voisi olla normaali ihminen ilman mitään pelihimoja, elämä olisi paljon helpompaa.
Kumma juttu, että voisi mennä jonnekin korpeen kesälomaa viettämään muiden ihmisten kanssa vaikka viikoiksi ilman nettiyhteyksiä tai mobiililaitteita ja pelimahdollisuuksia eikä tekisi edes mieli pelata. Ehkä jopa huomaisi, että voi iloita monenlaisista asioista, joihin ei edes juuri tarvitse rahaa. Miten kauan siellä korvessa pitäisi olla, että oikeasti vieroittautuisi peleistä. Ettei heti kotiin saavuttua alkaisi käynnistellä konetta ja mietiskellä, että pitäisiköhän hankkia vähän lomarahaa tms.
Kun siis osaisi ajatella, että paljon on niitä iloja, joihin ei tarvitse paljoakaan rahaa ja kun varsinkin itse tiedän pitkään pelanneena etten ole onnettaren suosiossa enkä ilmeisesti koskaan tule olemaankaan, niin se pelaamatta jättäminen on aina se parempi vaihtoehto. Siinäkö vaiheessa sen oikeasti vasta tajuaa, kun ei ole rahaa edes ruokaan ja on pakko muuttaa sukulaisten nurkkiin asumaan. Toivon tietysti ettei näin olisi, mutta näinkö se lopulta sitten kuitenkin menee.
Älä muuta sano, naulan kantaan! Olen miettinyt paljonkin toisinaan sitä että pitääkö tässä hetkeksi muuttaa takaisin vanhempien luokse asumaan, että saa talouden taas tasapainoon. Toisaalta, olenko vielä edes niin vahva, että en sorru peleihin vaikka tilille jää ylimääräistä rahaa? En ole varma, enkä varmaan koskaan voi olla asiasta 100% varma. Kun vaan osais pitää ne pelit aina pois mielestä mutta jostain ne saattaa sitten kuitenkin hiipiä ajatuksiin.