Lomalla(ko)?

Olemme olleet lomalla joulunpyhät. Mies juonut litran viinaa/ vrk. Ei hän ole pahapäinen humalassa tai muutakaan. Tänään 4.1 2019 heräsin klo 1 kun olin nukahtanut sohvalle. Mies ihan “peltikii” Puhui käsittämättömiä, sanoin että menisi nukkumaan, ei voinut koska ajanvarausta ei oltu tehty. Eikä muutenkaan ollut menossa nukkumaan, koska voi olla menemättä.

Lopulta meni vuoteeseen jossa jatkoi yksinpuheluaan. Nauroi omille jutuilleen, vastaili jos jotain kysyin, mutteikuten vastaisi selvinpäin. Nyt olen yön kuunnellut huutoa makkarista. Aivankuin näkisi painajaista. Sellaista ölinän ja mölinän välimaastoa.

Jotain tarttis tehdä? Tässä yön valvoneena toivoin että vaikka putois sängystä tms. Sais jonkun syyn toimittaa sairaalaan… Oikeesti surettaa. Selvinpäin mitä mainioin mies

Ystävä tarvinnu apua muutaman kerran, siis että ajetaan auto pois paikasta A. Sain laskun mitä pitäs ystävältä pyytää. Mm menetetystä vapaa- ajasta ja muusta. Viety limpparia mun ystävälle, maksettu muussa muodossa (cittarin tarjoustuottein mulle) nii ei kelpaa. Ystävättären vävy myi auton meille, ystävätär huono. Alkaa oleen paukut loppu. Tää on vajaa lyhennelmä, tiän. Nii alan oleen minäki

Hei, luin viestisi mutten pääse kiinni ongelmaan. Saitko laskun ystävältä, vai mitä ? Sanot, että paukut alkaa olla loppu. Uskon. Jos jaksat ja haluat selvennätkö ?

Ystävätär on maksanut kyllä kaiken, mutta se ei kelpaa miehelle, joka tosiaan eilen kirjoitti laskun joka pitäisi kuulemma antaa ystävättärelle.

Hei,
miehelle ei siis kelpaa ystävättären maksama maksu ja on kirjoittanut vielä laskun ystävättärelle. Kerroit, että ystävä on pyytänyt apuanne muutaman kerran. Eikö mies olisi halunnutkaan antaa apuaan ? Toisaalta on mukava jos voimme olla ystävillemme joskus avuksi. Apua todennäköisesti tarvitsee itsekin joskus myöhemmin. Toivottavasti asia on jo ratkennut. Kaikkea hyvää teille molemmille.