Loiventaminen ja lopetus...

Moro,

Joku 4 vuotta on menny pari viinipulloa per paiva ja vloppusin sitten kovat piippuun ja suht kovat taulut.

About vuosi sitten sain unelma tyopaikan Lontoosta ja paineeks kasvoi niin koviksi, etta jo aamulla meni pari pienta valkkari lasia… ja sitten lounaalla taas pari… ja sitten himassa rupes pyorimaan pienia vodka pulloja ja viinin maara kasvoi, kirkkaiden kulutus pysyi kuitenkin kohtuullisena.

Niin siina sitten kavi, etta 2kk pamahti eka kramppi, oltiin pidetty tyttoystavan kanssa perus sunnuntain ja kun saavuttiin kotiin niin han loysi minut lattialta sikio asennossa leuat lukossa ja kaikki lihakset krampissa ja taju kankaalla.

Suoraan teholle, verikokeet yms. Pari paivaa siella sit makoiltiin ja kylla ne kyseli viinan juonnista kun arvot oli suht normaalit ( maksa vahan turvonnut ), mutta en kehdannut kertoa kuinka paljon sita meni.

Sama meno jatkui ja kuukausi sitten pamahti kramppi numero 2, mutta talla kertaa purasin melkeen kieleni irti. Oireet oli muuten taysin samat kuten oli hoitokin, mutta talla kertaa ne latkas AA vihkot kateen ja sano, etta sinne kannattais suunnata.

No joulu ja uusi vuosi meni suomessa taysin naamat, mutta nyt se on poikki loppu slut. Lahes kaikki forumit kertoo, etta taysin seinaan lopettaminen ei ole viisasta koska kohtaus voi palata paivien jalkeen. Nyt on promillet nollassa ja fiilis jotenkin suht normaali… Viime yo meni hikoilun ja liskojen parissa. En uskalla oikeen tehda mitaan jos uusi kramppi pamahtaa esim auton ratissa.

Onko jollain kokemuksia miten loiventaa… ja lopettaa.

Kiitos ja kumarrus,

Robi, 30v

Hei Robi… Et sä voi “loiventamalla lopettaa”. Mut hyvä että tajuat tilanteesi, pakkohan sun on jotain tehdä mutta jätä viina siitä pois.

Sauno, syö hyvin ja ota rauhoittava. Sillä se etenee.
Toivon sulle parasta!

Hei Robi,

ei ole kokemuksia, mutta pakko silti kommentoida, kun toi edellinen neuvo (lopeta ja mene saunaan) kuulosti melko hurjalta… :confused:

Mullakin on nimittäin se käsitys, että rankan juomisen jälkeen on vaarallista lopettaa juominen “päin seinää” (siis valvomattomissa oloissa). Ja että turvallisempaa olisi tosiaan loivennella aluksi hiukan (ettei tulisi niitä pahimpia vieroitusoireita). Ei tietenkään enää humalahakuisesti. Jotkut ovat aiheesta täälläkin kirjoitelleet, mutten valitettavasti enää muista missä ketjussa.

Mutta kuten sanottua, niin ei ole kokemusta, enkä ole terveydenhoitoalan ihmisiä, joten jätän neuvojen antamiset muille. :slight_smile:

Ja totta kai loiventamisen kautta voi lopettaa. Kun ensin saat vieroitettua itsesi alkoholista turvallisesti, niin sitten on hyvä mahdollisuus kokeilla myös sitä lopettamista. Luulisi noiden kokemusten jälkeen motivaatiotakin löytyvän. Olet vielä nuori ihminen, älä juo itseäsi ennen aikaisesti mullan alle. Tsemppiä!

Nyt näin aiheen joka on MINULLE henkilökohtaisesti NIIN tuttu NIIN tuttu…
Itse asiaan, täytyy myöntää että harva kerta on loivarit onnistunu ilman että heittää kännin puolelle ja on entistäkin kipeempi. Mutta eräästä kerrasta on hyvät muistot, olin juonut hieman yli 4viikkoa ja alkoi olla jo niin paha olo ettei oikein pysynyt mikään viina sisällä. Päätin silloin että on paussin paikka ja tein äkkiseltään itselleni “loivennus 3 päivää” suunnitelman, Noh kaupasta 24olutta ja 3 kpl 0.5 lonkeroita. ja niillä pätkin ja rätkin menemään kolme päivää, mutta en potenut kauheeta kankea jälkeenpäin saati liskojen öitä.
Helppohan se oli ku aloitti loiventamisen niin join aina 2bissee kerralla joki 30min pidin taukoo vajaa kolme ja sama homma. Lonkerot oli lähinnä verensokeria varten. Mut hyvin riitti 8kaljaa + lonkero päivälle. Sitten söin aina siinä sivussa todella tukevasti sen 4kertaa päivä + multivitamiinejä tuli otettua aamuin/illoin.

Ja niitä kertoja kun se loivareitten otto on venähtäny en kehtaa edes kirjoittaa niitä on tuhansia kertoja jokatapauksessa.

Ainii oli pakko viel kirjottaa että tiedän mitä krampit on (itse kieleeni USEITA kertoa purreena). Mulla todettiin vuosia sitten “alkoholiepilepsia” joka kehittyi toistuvista krampeista, nykysellään kohtauksia on noin 30kpl ollut yhteensä mulla on niihin ollut a on kahdenlainen lääkitys ( Nykysin neurotol slow 200mg 2x päivä ja ennen olin bentsokoukussa koska epilepsiaan söin rivatrill 2mg 4 kertaa vuorokauteen ( pääsin niistäkin vierotuksessa irti).