Lisätuloja

Olen tässä nyt pitkän aikaa miettinyt päivittäin mennyttä elämää; pelaamista, velkoja ym… En saa mielenrauhaa! Mietin vaan, miten voin olla näin tyhmä, että olen elämästäni pätkän hukannut tämmöiseen p*skaan ja vielä velkaantunut pahasti :neutral_face:

Nyt haluaisin tehdä korjausliikkeen ja päästä veloistani eroon mahdollisimman pian. Olisin valmis tekemään lisätyötä, en vaan keksi, mikä olisi semmoista jota voisi tehdä oman päivätyön ohella. Onko teillä kokemusta tai vinkkejä?
Käyttäisin nämä lisätulot kokonaan velkojen ylimääräisiin lyhennyksiin… Niin toivon, että pääsisin velkahelvetistä mahd. pian.

Hei
Itse aloitin lisätyön tekemisen pikkasen ennen koronaa päätyön rinnalla siivoojana.
Päätyö päättyy viimeistään klo 18 niin kävin iltaisin siivoamassa 2h kolme kertaa viikossa.
Ja viikonloppuisin vielä extraa. Käteen jäi 200-400e/kk riippuen tunneista.
No korona lopetti siivoustyön kun ihmiset siirtyivät etätöihin virastoista mutta toivottavasti jossain vaiheessa pääsen taas tekemään lisätöitä. Itselläkin missiona oli juuri velkojen nopeuttaminen.
Voisiko tuo siivoustyö olla se extra juttu sinullekin? Toki se ei kaikille sovellu mutta siivoojille aina töitä löytyy.

Kiva Tyllerö kun vastasit ja kerroit omia kokemuksiasi :slight_smile:
Siivous- tai mikä vaan työ, josta voisi muutaman satasen kuussa tienata extraa, kelpaisi minulle. Voisin hyvin työskennellä pari iltaa viikossa omien töiden päälle.
Onko kellään kokemusta minkäänlaisesta etänä tehtävästä lisätyöstä? Tai esim. verkostomarkkinoinnista (tienaako niillä oikeasti mitään?)
Ärsyttää tosi paljon, kun omassa työssä palkka on suht hyvä ja muutenkin elämässä asiat ihan kivasti, niin sitten pitää olla tuollaset typerät velat viemässä kamalan siivun kuukaudessa…
Oma vikahan se on, enkä voi kuin itseäni syyttää. Mutta nyt haluaisin mahd. nopeasti päästä alottamaan ns. nollasta. Vaikka nopeasti se si kyllä tapahdu kun velkaa yhteensä kahdesta eri paikasta n.50k… :blush:
Onko kukaan muuten selvinnyt tämmöisestä summasta kunnialla ja päässyt aloittamaan elämän puhtaalta pöydältä?

Lisätöitä itsekin tehnyt, tosin oman alan lisätöitä, palkkakin on paljon parempi kun omassa, harmi vaan kun ei voi tehdä enempää kun vakityö häiritsee :sunglasses:
Mutta jos omalta alalta löytyy niin sehän ois paras!

Joskus oon lukenu chat-neuvojista, sitä
Voi tehdä kotona kuka vaan silloin kun ehtii.
Mutta ymmärsin että siinä ” palkka”on tosi pieni ja maksetaan tyyliin Max. euro/vastaus. Mutta pieni lisä sekin. Itse oon liittyny kaikenmaailman paneeleihin ja vastaan Niihin kyselyihin netissä. niistä saa 20snt-2,50e/kysely, eli ihan mitätön summa, mutta viime kuussakin sain niistä 35e- tekemättä juurikaan mitään. Välillä ärsyttää niihin vastata ja joskus menee aikaa ettei tule ees kyselyitä, mut
Onhan se sit ihan kiva kuitenkin tollasia pikkusummiakin saada.

Yks mikä tulee mieleen, on sanomalehtien varhaisjakelu?

…mutta tosiaan ei millään nettikyselyillä kyllä tollasia velkoja makseta :open_mouth:

Itsellä ei ole kokemusta noin suurista velkasummista, mutta kaikkihan riippuu ihan tuloista ja menoista ja kuinka paljon haluaa nähdä vaivaa velkojen lyhentämiseen. On kuitenkin monen vuoden projekti. Mutta Ihan varmasti on mahdollista Saada maksettua, maksetaanhan sitä vielä suurempiakin velkoja. Mutta aikaa tulee viemään…

Kiitos vinkeistä mävaan!
Ihan varteenotettavia vaihtoehtoja nuokin on :slight_smile: Omalla alalla kyllä varmasti töitä saisi painaa niin paljon kuin jaksaa… Tämä koronatilanne vaan valitettavasti voi heikentää mahdollisuuksia tehdä keikkaa… Täytyykin selvitellä.
Velat tosiaan isot ja niihin päälle vielä asuntolaina… Joka kuukausi olen pystynyt lyhentämään velkaa ja elämiseen on jäänyt tarpeeksi, mutta ei yhtään ylimääräistä eikä mitään extraa. Ärsyttää sekin, että korkoihin menee ihan törkeä summa/kk…
Onkohan tuhoontuomittu ajatus kysyä pankista lainaa, jolla nuo kuittaisi? Mitenköhän suhtautuvat ns. kevytmieliseen velkaantumiseen?

Kannattaa kysellä vuokrafirmoilta keikkaa… Niitä löytyy lastenhoidosta siivoukseen ja kauppojen inventaariolaskemisiin, muuttoapuihin. Vähän kaikkee, myös siivousta. Ei niin stressaavaa. Voi itse valita työajat, päivät. :slight_smile:

Itse en saanut pankista apua, kun oli noin 25 tonnia luottoja, muutama vuosi sitten. Oli /on vakituinen työ. Takaajan, jos saat?

Pankit ei nykyään kelpuuta pelkkää henkilötakausta, tarvii siis olla reaalitakaus. Ja Ilman takaajaa en usko että tuota summaa saisit lainaa vielä asuntolainan lisäksi, ja haluatko edes että kukaan läheinen takaisi omalla omaisuudella sun velan? Sekin että lähtisikö kukaan ees takaamaan…Mutta jos sulla on tosi hyvät tulot, niin ei välttis mahottomuus.

Tuo vuokrafirma olikin hyvä idea, voisi katsoa mitä kaikkea niillä olisi tarjolla :slight_smile:
Joo, en tosiaan haluais ketään läheistä sotkea tähän enkä pyytäisi takaamaan/antamaan omaisuuttaan vakuudeksi. En ole mikään järkyttävän hyvätuloinen, varmaan vähän keskipalkka paremmat tulot. Mietinkin, että jos talo kävisi vakuudeksi, mutta siitäkin tosiaan on lainaa vielä aika paljon jäljellä… Enkä tiedä kehräisinkö edes pankkiin tämmöisella asialla mennä.
Se on vaan nyt painettava töitä niin paljon kun pystyy/löytää ja maksaa velkoja kaikella ylimääräisellä.

Verkostomarkkinointi, riippuen tuotteesta, on enemmän tai vähemmän huijausta, joka on perustuu pyramidirakenteeseen ja aliportailta ylemmäs maksetuille provisioille ym. keinolle rahastaa. Verkostomarkkinoilla voisi rikastua, jos pääsee mukaan heti kun sellainen tulee Suomeen, mutta menestyminen vaatii todella paljon työtä ja muiden rekrytointia. Pitäisin sitä kokopäiväprojektina, josta voi muutamassa vuodessa tulaa kannattavaa, mutta ei tule jatkumaan ikuisesti. Sopii lähinnä henkilöille, jotka jo tekevät hajanaista markkinointi ja myyntityötä, jolla on jo kontaktiverkostoa ja voivat lisätä muiden tuotteiden menenkiä samalla kun luovat verkosta. Huonona puolena on se, että poltat siltoja takanasi jos lähdet moiseen mukaan, koska siinä on häviäjiä tai niitä, jotka suuren työpanoksen jälkeen jäävät korkeintaan omilleen. En suosittele.

Parasta olisi lähteä alalle, jossa kehitysmahdollisuuksi ja pyrkiä mahd. korkealle työssä. Kestää vuosia, mutta lopulta ansiotaso vs. työmärää voi olla hyvinkin korkea. Lisätöillä voi vuositasolla saada muutamia tuhansia ylimääräistä rahaa. Sen tekeminen voi olla ihan järkevää, mutta hyöty rahallisesti on kuitenkin aika pieni. Joskus voi olla pakko tehdä, että tulee toimeen jne.

Ylitöitä kannattaa tehdä mahdollisimman paljon mielummin kuin kahta työtä. Jos on normaalisti 8h/päivä ma-pe töissä ja jos saa tehdä viikonlopunkin 8h päivät saa normaalin viikon palkkaa vastaavan rahan viikonlopusta. Pidemmän päälle käy vähän raskaaksi huoh…

Totta. Jos ylityöt maksetaan rahana, niitä kannattaa tehdä enemmin. Parempi korvaus. Meillä ylityöt näkyy lisätunteina, jotka sitten tasoitetaan seuraavissa listoissa. Lyhyempinä työpäivinä tai vapaina.

Hei.

Itse olen kärsinyt peliriippuvuudesta ja melko isoista veloista jo n. 7 vuotta. Velat olleet siis tuon ajan ulosotossa. Ulosotto velkaa kaikenkaikkiaan lähtötilanteessa 80k. Alkuun velan lyhentyminen hidasta mutta olikohan 3-5 vuoden jälkeen kun korot muuttuvat alhaisemmaksi ja koron kiskonta alenee. Velka lyhenee huomattavan paljon nopeammin. Nyt velkaa enää jäljellä 9k eli minun kohtuu hyvillä tuloilla (kaksi työtä) pitäisi olla velaton ja vapaa vielä tämän vuoden puolella.

Pelaaminen on pysynyt kohtuu hyvin aisoissa paria rankkaa romahdusta lukuunottamatta ulosoton alkaessa. Nyt kuitenkin juurikin viime viikolla romahti taas oikein kunnolla ja nyt olemme puolison kanssa suhteemme suhteen ns veitsen terällä. Toivon ymmärrystä, mutta hirveösti lohtua tai ymmärrystä ei tunnu mistään suunnasta löytyvän. Ymmärrän kyllä ettei, mutta syyllistäminen ei kannusta eikä tätä pahaa oloa paranna.

Kärsivällisyyttä siis ja kovaa duunia niin saat varmasti tämän mahdottomaltakin tuntuvan velkajunan liikkumaan. Tunnista velkasi, mutta Älä mieti velkojasi liikaa. Älä pelaa. Tee töitä lujasti ja nauti siitä hyvästä olosta mikä varmasti tulee kun huomaat olleesi pelaamatta eikä pankkitili näytä nollaa vatsan kouriessa.

Pakko tulla tänne kommentoimaan, mutta nyt ihmiset, menkää keräämään niitä hiton mustikoita ja myykää! Niitä on mettät pullollaan ja ostajia takuuvarmasti löytyy.
Ei varmasti monelle mukavinta hommaa, mutta helppoa rahaa! Joten kannattaa vaikkei hommasta tykkäisikään. Oikeastaan ainoa syy olla keräämättä on jos oma fysiikka ei kestä, kaikki muu on tekosyitä :laughing:

En ite alunperin ajatellut myydä, kunnes tuttava kysyi keräisinkö hänellekin ja siitä se sitten lähti, kun hän kertoi kaverilleen ja sitten hän seuraavalle. Kaikki on mennyt sitä mukaan kun on keränny. Vajaassa viikossa olen nyt tienannut 350e. Se on musta aika hyvin lisätyöstä, mistä itse kaikenlisäksi vielä tykkään. Harmi, kun on kausiluontoista!

Keksikö aloittaja lisätienestin lähdettä :question: :bulb: :question: