Lisää korvikkeita, tai oikeastaan ilmainen känni!

iltalehti.fi/uutiset/2012102 … 5_uu.shtml

Lintujen kännibileet säikäyttivät

Perjantai 26.10.2012 klo 22.23

“Pihlajanmarja on viisasten eines”, voisi joku kokeneempi tilhi jo tokaista nuoremmilleen.

Jos otat, et lennä, saattoi siivekäs pohtia kuvanottohetkellä. (LUKIJAN KUVA)

Iltalehden lukija törmäsi jokasyksyiseen luontoilmiöön Raisiossa.

• Ystäväni soitti kauhuissaan että kotipihallani on siipirikkoja lintuja. Lähempi tarkastelu naapureiden kanssa kuitenkin osoitti lintujen olevan täysin kunnossa, mutta aivan sekaisin, oheiset kuvat tilanteesta napannut lukija kertoo Iltalehdelle.

Useamman tilhen parvi nökötti eri puolilla aluetta istualtaan ja linnut antoivat paikalle kerääntyneiden kummastelijoiden mennä todella lähelle. Nekin jotka pyrähtivät liian lähelle mentäessä lentoon, lensivät vain muutaman metrin päähän. Ehkä hyvä niin, sillä aiempina syksyinä on ollut useampia tapauksia, missä umpitunnelissa olevat linnut ovat törmäilleet mm. ikkunoihin.

Raisiossa tavatut linnut eivät missään tapauksessa olleet lentokunnossa.

• Osa linnuista oli totaalisen taju kankaalla ja otti lukua, ilmeisesti nukkuivat humalaansa pois.

Humaltuminen käyneistä pihlajanmarjoista on tilhien kohdalla sangen tavallista. Jokasyksyisen ilmiön takia tilhien maksa on poikkeuksellisen suuri ja tehokas. Alkoholi palaa niiden maksassa nopeammin kuin ihmisten vastaavassa elimessä.

Tämän tiesi myös Iltalehteen yhteyttä ottaneen lukijan vanhempi naapurinrouva, joka oli rauhoitellut muita paikalle kerääntyneitä:

• Ei niillä ole mitään hätää. Ne ovat vain humalassa.

Ja tätä kirjoitettaessa ehkä jo krapulassa.

Mites olisi Kalevi K jos sä avaat vain yhden ketjun, johon juttujasi lisäät ettei joka asiasta tule taas uutta ketjua. Olisi helpompi seurata sun ajatusten kulkua kun ne olisi peräkkäin.

AIJEEEE… nythän mä olen otettu jos jotakuta kiinnostaa mun jutut…Yleensä kun ne ei kiinnosta katsos ketään :laughing: :laughing:

Eikös tuo Sorbuksen myynti lopetettu juuri tuon takia ? Jos sammuit soppaa juotuasi pöpelikköön niin tilhiparvi saattoi nokkia silmät päästäsi !