Sori kulunut aihe, mutten löytänyt vuosien takaista pitkää ketjua, joissa oli monia hyviä kikkoja ja stooreja.
Mulla on alkanut tosi raju levottomien jalkojen kausi. Monet yöt on valvottu ja pyritty tuossa ilkeän kihelmöinnin tilassa. Mihinkään ei pysty keskittymään, koska tuntemus on ollut niin rajua. Yhtenä yönä tuntemukset levisivät ylävartaloon ja käsiin asti. Olin kuin tuskan lävistämä ankerias, kykenemättä olemaan missään asennossa.
Olen vuosia sitten kärsinyt samoista oireista, silloin olin bentsojen avovieroituksessa. Nyt olen taas, mutta loppusuoralla. Tilalle on tullut kodeiinin käyttöä, jonka katkaisun olen huomannut ajoittain laukaisevan syndrooman (joille joku on keksinyt niin typerän nimen, etten ihmettele ettei edes läakärit suhtaudu siihen vakavasti.
Mutta jos jollain on jotain patenttihelpotusratkaisukokemuksia, niin kiitos!
Rivatril on ehkä paras lääke tuohon, ja väittävät tramadolinkin olevan ihan pätevä.
Mulle tuli tuo RLS myöskin ketiapiinista ja kokeilin siihen useita eri bentsoja, joista juuri klonatsepaami oli se antikonvulsiivisin.
Osastolla ollessani sain oireisiin 4mg Ativan-piikin peppuun iltaisin (loratsepaami IM) mikä jeesasi ihan ok myös.
Nykyään en ketiapiinia suuhuni laita, ajoittain vain Zyprexaa tai Clozapinea. Pitävät pään kasassa.
ketiapiini tekee monelle mm. minulle rls:n mutta sifrol on tehokas lääke siihen,
tosin kumpaakin yritän vältellä ottamasta aina kun mahdollista vaikka kaapit niitä
pursuaakin. rls-oireet tulee monesti viekkareidenkin yhteydessä, jolloin se häiritsee
niitä yöunia.
Olen vierotuskuurilla, lääkkeenä Rivatril 2 x 2 mg/vrk. Luulis tuon poistavan rls:t.
Mut jos tosiaan kodeviekkarit on syynä, niin ainoa tehokas vierotustapa on lopettaa koden lipittäminen. Mutta kun olen saanut alkoholin tarpeen häivytettyä vahvalla kodeyskänlääkkeellä, niin en haluais sitä seinäänkään lopettaa.
Mutta eihän kaikkea voi saada, joten vähentelen kodeiinia hiljalleen.
^anteeksi että olen olemassa. tiedän mitä on valvoa monta yötä putkeen rls-oireiden
takia, mutta monesti oireiden ilmestymisen syy voi johtua/johtuu omista valinnoista
eli jos johtuu viekkareista ni onhan ne olot kärsittävä. ja lääkkeistä saa halutessaan helpotusta.
eli ei kaikkea kannata ottaa niin vakavasti. tuon kipaleen kun oli tarkotus korkeintaan nostaa
hymyn huulille, tai saada edes jonkinlaista hilpeyttä pimeään arkeen.
netissä kun voi ymmärtää toinen henkilö jutun ihan toisellailla kun toinen. kun ei näe edes naamaa.
mutta hyvä jos nykyinen lääkitys toimii. rivatril tepsii kyllä myös noihin oireisiin. yksilöllistä.