Lapsen teko, käyttävä mies

Ihan sellanen tuli mieleen että voiko se vaikuttaa lapsen normaaliuteen jos mies käyttää esim opiaatteja? Ei ole sellainen tilanne päällä mutta mielenkiinnosta kysyn koska askarruttaa. Jos vaikka kumpikin on terveitä muuten mut tekohetkellä mies on koukussa vaikka niihin opiaatteihin.

nopeasti kelattuna tuli tämä mieleen

Älä tee lasta nistin kanssa, onhan siinä muutakin eli lapsen halu tavata isäänsä yms.

Et ole emux tainnut olla ihan hereillä siellä bilsan tunneilla?

^ Tirskis. Tää se olikin virkistävä ketju.

Älä tee lasta riippuvaisen miehen kanssa.

^ Myöskään päihderiippuvaisen naisen ei kannata tehdä lasta.

Joopa joo :laughing: .

Itseasiassa muakin kiinnostaa tuo vauva + opiaatti yhdistelmä. Kuinka paljon lääkkeet siihen vauvan saamiseen ja itse vauvaan vaikuttaa??? Itse kun tuosta pikkusesta haaveilen… :unamused: Ehkä kuitenkin sitten joskus tulevaisuudessa vaan eipä voi olla miettimättä että entäs jos tulisikin joku kuukausi yllätys vastaan… :question:

Niin ei me miehen kanssa nyt 24/7 pupuilla mutta… :laughing: :laughing: :unamused:

kait se on aika yksilöllistä ja käytön määräkin vaikuttaa ei välttämättä vaikuta mitenkään mut jostain muistelin lukeneeni et bensot vaikuttais siittiöiden liikkeisiin.

No eihän nyt jukoliste narkkarit koulussa opettajaa kuuntele! Kaikkea sitä täällä poristaan. Nehän heitteli toisiaan kuminpalasilla ja haistattelivat opettajille :laughing: :laughing: Jos narkkarilla on yli 6,5 keskiarvo, ei se ole sillon TOSINARKKARI lainkaan vaan joku muu hörhö… :sunglasses:

Täh :smiley: Ite kuuntelin tunneilla, melkei aina, vaik kuuluinki niihi koulun “pahiksii”. Keskiarvo joku melkee 7.5 tjsp. Mut en pidä itteeni TOSINARKKARINA… vittu miks mä ees vastasin…
Pointti oli se et vaik sekoilin ko ylä-asteel, kyl mua jotkut aineet ja tunnit kiinnosti.

Hassua. Törmäsin artikkeliin, jossa oli tutkittu OPIOIDIEN vaikutusta siittiöiden liikkuvuuteen! Eli melkein olin väärässä vastatessani topikkiin, mutta en sentään ihan: Onhan aivan eri asia, että siittiöt ovat ikään kuin huumattuja, eivätkä jaksa uiskennella kovin ahkerasti, kuin että niiden siittiöiden sisältämä DNA olisi jotenkin vahingoittunut. Toisin sanoen, vaikka tämä opioideja kiskova panomies tuottaa hitaita uimareita, joku siittiö sinne munasoluun kuitenkin ehtii, ja sen sisältämä DNA on täysin normaalia. Lisäksi, jos mies on hetken vetämättä, niin minun käsitykseni on, että ne pikku uimarit heräävät taas normaaliin vauhtiinsa.

Eräs lueskelemani tutkimus (vai oliko se vaan nettisivu… hmm…) mainitsi, että on ainakin 20 ainetta, jotka ovat hyvin vaarallisia, mitä siittiöiden DNA:han tulee. Se ei tietenkään luetellut niitä! :imp: Moni teollisuuden tuottama ympäristömyrkky, eri säteilyn muodot, säteilyhoito syövän hoidossa, solumyrkkyhoidot sisältäen interferonit, jotkut hyönteismyrkyt, alkoholi, tupakka - nuo ainakin luulen voivani listata omaan mörkölistaani. Lienevät nimittäin aika kiistattomia myrkkyjä, jotkut useammassakin mielessä.

Vaikkei ketään tämä kiinnostakaan, niin JOS kummiskin, voin kertoa lueskelleeni esimerkiksi hakusanalla “human sperm chromatin integrity” (tuo on yksi menetelmistä DNA-vahinkojen määrittämiseksi siittiöistä). Seuraava osoite vie dokumentin äärelle, josta sain paljon irti: http://molehr.oxfordjournals.org/content/16/1/14.full (Toxicants and human sperm chromatin integrity, 2009).

Opioidien käyttö myös vähentää testosteronia, jonka ainakin luulisi vaikuttavan myös siittiöiden tuotantoon.