Laittakaapa muuten tilannepäivitystä päihteistä..

Suomen laki on niin hidas että käyttäjät osaavat listata nopeammin lääkkeet ja netti/ -designhuumeet jotka aiheuttavat suurempiakin ongelmia… Aikoinaan tännekin tuli peevelistä paljon aiemmin topiccia kuin virallista tietoa… Olis parempi et se tieto olisi täällä jo ennenkuin siitä saadaa virallinen raportti byrokratian viidakon läpi… :unamused: :wink: :laughing: :slight_smile:

Lyrica mulla kasvatti tolea mut muutaman päivän käyttö parin vkon aikana ei tod. aiheuttan viekkarei, osa jää ilm. tosi pahasti koukkuun… Mä en edes suuremmin siitä ole koskaan välittänyt mut pahaan ahdistukseen auttoi.

Jehova on aiheuttanut 15-19 vuotiaille pääasiassa jopa ekasta kerrasta psykoosin ja muita oireita, lähes 20 mielisairaalassa yksin sen aineen johdosta.

Ruotsissa oli ollut joku “punainen lilja” tms. josta ei edes tiedetty et mitä ainetta on mut sairaalaassa useamman päivän vietti sitä nauttinut ihminen…

Yllättäen mun tiedot aiheesta heikot. Muistakaa et “me” ollaan niitä koekaniineita (mä skippaan yleensä mut hengessä mukana \o/ :smiley: ), aluks bentsojen ei pitän aiheuttaa riippuvuutta, masislääkkeet ei aiheuta jne :unamused: … Kertokaa ihmeessä omat kokemuksenne niin ihmiset ei tietämättään usko mitä kaikkea sanotaan vaikka kyseessä olis lääkäri… :slight_smile:

tää onki hyvä. Oi muistan niin ne ajat täälä kun porukka ei tienny esim. Kratomista mitää. Se oli sen ajan kultahetkiä.

Oon ihmetelly kun siniset kertoo otsikoissa et design -päihteitä tulee kymmenkunta joka viikko suomeen. Täälä ei ole eikä muuallakaan mediassa tietoa siitä. Mitä ihmettä? Kuka niitä käyttää ja hoksaa et ‘ahaa tollasesta voi saada olot, ja viä laillinen’. Viimeinen tietoni kosee krokodil -valmistta jota saadaa tehtyä suht. helposti kodeiinista. Sitten googlasin tarkemmin niin venäjällä tätä ollu jo 4v. Ja suomen pollari tiedittaa siitä nyt “uutena venäjän kauhuna”

“Design-huumeiden” kauppa toimii siten, että kiinalaisissa laboratorioissa valmistetaan uusia päihteitä muokkaamalla jo olemassaolevien päihteiden kemiallista rakennetta. Nämä uudet päihteet sitten myydään isoissa erissä ns. vendoreille, jotka toimittavat niitä pienissä erissä loppukäyttäjille. Näistä uskaliaimmat testaavat luotettavan vendorin uutta tuotetta, ja kertovat kokemuksensa siitä muille kansainvälisillä keskustelupalstoilla.

Sitten kun näitä aineita jää Suomessa tarpeeksi tullin haaviin, luokitellaan ne lääkeaineiksi, joiden maahantuonti on laitonta. Toisaalta tällä ei ole edes merkitystä, koska lääkeaineluettelo ei ole tyhjentävä, ja mikä tahansa psykoaktiivinen aine voidaan katsoa lääkeaineeksi. Kesäkuun alussa voimaan tulleen lakimuutoksen myötä, joka mahdollistaa laajassa mittakaavassa ja nopeasti tehtävän kansallisen luokittelun huumausaineeksi, tullaan näitä aineita tulevaisuudessa luokittelemaan entistä nopeammin myöskin huumausaineiksi.