Lainoista ja petossyytteestä

Nyt kaipaisin kipeästi neuvoja, apua tai edes kohtalotovereita.

Pikavippivelkaa yhteensä melkein 18t, kaikki vippejä tai vakuudettomia kulutusluottoja. Osaa olen pystynyt lyhentämään, osaa en ollenkaan. Lainaa hakiessa jätin muuta velkoja kertomatta, ja joissakin paikoissa lisäsin vähän ilmaa palkkaan.

Kysymys kuuluukin, että jos päästän nyt kaiken ulosottoon (yksi maksuhäiriömerkintä tulee jo kuun lopulla, muissa vielä pelivaraa), saanko kuinka suurella todennäköisyydellä petossyytteen? Luottotietojani olen varjellut parhaani mukaan, sillä joudun lykkäämään unelmatyöni aloitusta jos ne menevät. Olisi niin helpompaa lyhentää velkaa yhteen paikkaan vain kerrallaan, ja varsinkin nyt kun luottikset menee niin eikai tässä enää mitään menetettävää ole.

Ps. Pelit on pelattu, tosin heräsin tähän kuukauden liian myöhään.

Niin ja jatkoa vielä edelliseen, en tosiaan tiedä miksi noin ääliö olin, että valehtelin hakemuksissa… Oli vaan pakko päästä pelaamaan hinnalla millä hyvänsä. Nyt jälkeenpäin sitä ajattelee, että aikamoinen mielenhäiriö siinä aina valtasi kun pelasi. Luojan kiitos olen pysynyt erossa peleistä jo kaksi kuukautta. Ja että avomies ymmärtää, entinen peliriippuvainen hänkin.

Jos saat lainan pankista voit kuitata vipit. Maksat sitten sitä yhtä lainaa ja voit vastaanottaa sen unelmatyösi. Tsemppiä!

Lainaa pankista en saa, yritetty on. Tulot liian pienet, ja pitäisi olla ollut kolme kk pelaamatta…

Yrititkö vain yhdestä pankista? Onko omaisuutta velan takaukseen tai voisitko saada jonkun takaamaan? Olethan ollut jo 2 kk pelaamatta. Kerro tulevasta työpaikasta jos se on varma. Yritä ja toivottavasti onnistut!

S-Pankilla on ainakin vähimmäisvaatimuksena 2000 euron säännölliset palkka- tai eläketulot. Ei pankki nyt lainaa kenellekään mitään ennen kuin siinä työpaikassa on oltu yli koeajan. Jos on pantattavaa omaisuutta tai takaajia, niin tilanne tietenkin muuttuu, mutta jos takaajia hakee, niin pankki haluaa tarkistaa myös ensin heidän maksukykynsä.

Juurikin näin miten Unknown gambler kirjoitteli. Lainan saamiseksi täytyy olla ne säännölliset tulot ja varmasti vaativat takaajia joilla maksukykyä. Varsinkin jos ilmenee että rahat menneet osittain pelaamiseen. Mutta summa summarum. Se että olet ollut jo 2 kk pelaamatta osoittaa sinun todella yrittävän. Takuusäätiökin muistaakseni vaatii osoitusta tietyn ajan pelaamattomuudesta. Mutta ymmärrän, että huoli on suuri jos tämä nyt estää unelmatyön saamisen ja mahd. petossyytteeseen joutumisen. Siksi toivon että saat takaajan lainallesi. Osoittaahan tämäkin, että olet maksanut vippejä sen, että haluat palata elämään mitä me kaikki haluamme. Toivon niin että pääset uuden elämän alkuun!

Kiitos kaikille vastauksista. Uusi työpaikka ei ole vielä varma, mutta todennäköinen. Tällä hetkellä olen työssä josta saan 1600-1800 bruttona. Eli eipä nuo tulot riitä, että tarpeeksi lainaa saisin. Omaisuutta ei ole, sen verran nuori vielä olen (ikää 21 vuotta), ja takaajaa en saa… Useammasta pankista olen hakenut mutta aina tullut hylsy. Ehkä tämä tästä, kaverit lupautuneet auttamaan, joten nyt näyttää että selviän veloistani.

Kuitenkin olisi helpointa päästää ulosottoon, alkaa hermot pettämään näiden lainojen pyörittelen kanssa.

Onko kellään kokemusta, että pikavippifirmat alkaisivat tutkimaan tarkemmin ja nostaisivat syytettä? Maksusuunnitelmia olen tehnyt, enkä ole vain antanut laskujen olla. Eli aikomusta maksaa takaisin on ollut. Useimpiin en kertonut muista lainoista, mutta vain muutamiin lisäsin ilmaa palkkaan (n. 500 euron edestä).

Heippa,

samassa suossa olleena, voin sanoa, että tuskin mikään pikavippi/luottofirma alkaa jälkikäteen tässä vaiheessa selvitellä tulojasi. ts mitä olet hakemuksiin kirjoitellut. Niitä kiinnostaa vaan se, että saavat rahansa takaisin ja kaikkihan ne lähestulkoon myyvät vain velat edelleen perintötoimistoille, jotka sitten tahkovat lisää rahaa meidän veloilla. Lopulta ne sitten menee uo:n. Ei siihen kuole jos sinne menee, ongelmapelurille joskus hyväkin juttu että katkeaa ainakin kaikki lisälainoitus mahdollisuudet pelaamiselle siihen. Joten älä mieti mitään petossyytteitä tuossa kohtaa. Tärkein asia on nyt, että pääset irti pelihelvetistä.